Megkövetünk, ÁAK!

2007.03.01. 08:43
Megtépjük szakállunkat, hamut szórunk fejünkre: bizony matrica-sagánk ránk nézve csúfosan ér véget, az Autópályakezelőnek ezúttal igaza volt.

Azoknak, akik nem olvasták az előzményeket, összefoglaljuk őket. Első felvonás : Pista barátunk vett egy matricát egy kútnál, sok héttel később kapott egy levelet, hogy fizessen, mert jogtalanul sztrádázott. Pistának még megvolt a számlája, de a benzinkútnál ez alapján már nem tudták visszakeresni a tranzakció bizonylatait. Pista annyira biztos volt az igazában, hogy hajlandó lett volna perre menni az ÁAK-kal. Esetét megírta nekünk, mi meg Önöknek.

Második felvonás: Az ÁAK ragaszkodik a büntetéshez, Pistánk továbbra sem hajlandó fotó nélkül fizetni, és ragaszkodik ahhoz, hogy valaki mondja meg, végülis akkor mi után kapott számlát a benzinkúton. Az ÁAK megbízott jogi képviselője szerint a fotó már nincs meg, törölték az ÁAK rendszeréből. Slusszpoénnak az ÁAK kommunikációs vezetője elküldi nekünk a fotót, ami mégiscsak van.

És most jön a finálé. Úgy néz ki, akármilyen rugalmatlan is az ÁAK matricértékesítési rendszere, akármilyen fura, hogy hónapokig tartott megtalálni a számlához passzoló rendszámot, mégis mi tévedtünk, illetve hát Pista tévedett, mi pedig tévesen azonosultunk álláspontjával.

Tehát: Pistának két autója van, mindegyikre vesz minden hónapban matricát. Most is így tett, legalábbis így akart tenni, de a benzinkútnál, ahol az egyik autójára akart matricát vásárolni, a másik rendszámát mondta be.

Keretes: Mi ilyenkor a teendő? Ha ugyanilyen hülyeséget tenne, kedves olvasó, azt nehéz kimagyarázni. De ha csak egy-két karakterhiba került a bizonylatra, a matricára, akkor - feltéve, hogy megvannak a papírok - 1500 forint eljárási díj megfizetésével mentesülhet a bírság befizetése alól. De egyszerűbb megnézni a benzinkútnál aláírás előtt a betűket, számokat. /keretes

Hogy innentől mi lesz, nem tudjuk. Az ÁAK-ot is megértjük, ha elviszi az ügyet a bíróságra, hiszen végeredményben az adott időben adott pályaszakaszon közlekedő adott autó után valóban nem fizették be a díjat. Pistát is megértjük, ha még küzd egy darabig, ugyanis valóban nonszensz, hogy hónapokig kell levelezni azért, hogy a szolgáltató a saját rendszeréből végre kinyerje az ügy tisztásához szükséges adatokat. Mi viszont itt kiszállunk. És ígérjük, legközelebb jóval alaposabb előtanulmányok elvégzése után kezdünk bele hasonló ügyek boncolgatásába.

Az ügyből okulva kérjük szépen valamennyi kedves barátunkat: ha legközelebb úgy döntenek, a TotalCar répájával kívánnak rendet vágni a Hivatal csalánbokrai közt, aludjanak rá egyet, mert a hirtelen haragnál sokkal többet ér a barátság!

Az ÁAK levele

Kedves TotalCar! A megkövetést elfogadom, jókívánságaitokat átadom az illetékes kollégáimnak:)

A történet teljes megértéséhez azonban pár részletet kihagytatok a cikkből, ami fontos.

1. Kollégátoknak a benzinkút által kiállított egyszerűsített készpénzfizetési számlája volt meg csupán. Ezen ugye se rendszám, se matricatípus se érvényesség nem szerepel.

2. Kollégátokat ezek szerint jogosan büntettük meg, ő ezt a büntetést nem volt hajlandó befizetni, ezért idővel ügye átkerült egy olyan ügyvédi irodához, amely a nem fizetők ügyeivel foglalkozik. Kollégátok állítása szerint az ügyvédi iroda munkatársa közölte vele, hogy nincs fotó, de ezt igazolni egyik fél sem tudta. Ami viszont tény, hogy MINDEN EGYES PÓTDÍJLEVÉL HÁTTERÉBEN VAN FOTÓ, ha nem lenne, nem mehetne ki levél. Ugyanis az ÁAK Zrt. bizonyítéka ez a fotó, amely hiteles, és rögzíti nem csak a rendszámot, de kép készítésének idejét és helyszínét is. Ezt a fotót BÁRKI megtekintheti, aki ezt kéri, és hajlandó elfáradni az ÁAK Zrt. ügyfélszolgálatára, vagy kéri annak kiadását levélben. További érdekességek: http://index.hu/velemeny/olvir/matrica/.

3. Az ÁAK Zrt. matricaértékesítési rendszere nem rugalmatlan, sőt, ma már lehet virtuális matricát is vásárolni nem csak sms-ben, hanem telefonhívással és interneten keresztül is.

4. Ismerve a vitánk menetét nem szép dolog azt állítani, hogy a mi rendszerünk rugalmatlanságának a jele, hogy hónapok alatt került elő a fénykép. A fénykép végig megvolt, lásd előző pont. Ami hónapokig tartott, az az időszak volt, amíg türelmesen arra vártunk, hogy kollégátok bemutassa az általa létezőnek vélt bizonyítékot. Ez nem történt meg, ezért született most ez a cikk. Szerintem a hónapos várakozás az ÁAK Zrt. kifejezett rugalmasságát bizonyítja, mondhattuk volna rugalmatlanul azt is, hogy egy hét áll a rendelkezésetekre, és ha nincs bizonyíték, rágalmazási pert indítunk. Ez valóban rugalmatlan lett volna.

5. Az átírási díj nem 1500 Ft hanem 1000 Ft, ennek fejében két karakter eltérésig az ÁAK Zrt. ügyfélszolgálatain átíratható a már regisztrált rendszám. Ha egy vagy két karakteres tévesztés miatt kapott valaki bírságot, ezen összeg fejében a bírságot töröljük. Szerintem ez is rugalmas megoldás - tekintettel arra, hogy a rendszerbe csak az autós által egyszer már hitelesített adatok kerülnek.

A történethez annyit hadd tegyek még hozzá, hogy azzal persze semmi baj nincs, ha a fogyasztó harcol az igazáért, és szembeszáll a "Hivatallal" (az ÁAK Zrt. egyébként nem hivatal). Sőt, én személy szerint támogatom ezt, a fogyasztó igenis legyen öntudatos, és ne hagyja annyiban, csak azért, mert egy nagy céggel áll szemben.

Ha kiderül, hogy valamiben hibás az ÁAK Zrt., akkor azt egyrészt minden esetben elismerem, másrészt a szervezetünkön belül kizárjuk a következő hibázás lehetőségét. Cserébe viszont azt is szeretem, ha a másik fél ismeri el, ha ő hibázott (még ha nem is egészen az én szájam íze szerint való módon), és ezért ezt a cikket köszönöm a TotalCarnak.

Egyúttal deklarálom, hogy:
1. nincs harag,
2. ezután is állok rendelkezésre, és szóljatok, ha vélt vagy valós sérelem éri az olvasóitokat,
3. ott a sok sószórónk meg homlokmarónk, még mindig teszteletlenül...

Üdvözlettel:

Winkler-Virág András
kommunikációs vezető, szóvivő
Állami Autópálya Kezelő zrt.
www.autopalya.hu