Népítélet 20 000: a legjobb és legrosszabb autók Magyarországon

Minden tudás az autókról

2006. október 4., szerda 08:28
Húszezren írták le, milyen hosszú távú tapasztalataik vannak az autójukról. Mi rendszereztünk, elemeztünk, és most közzétesszük, mit érdemes megvenni, és mit kell inkább elkerülni, ha valaki okosan akar dönteni. Megint japán nyer. Ezúttal azonban veszít is.

Összesítésünkben minden olyan autó szerepel, amit 2001-ben vagy azóta újonnan meg lehetett venni. Így aztán akár közepesen fiatal használt autót, akár vadonatújat keres, itt megtudja a nép igaz ítéletét. A Népítéletben részletes tapasztalatokat is olvashat, ez az összesítés azonban a pontozott kritériumok alapján készült. Az értékelt tulajdonságok a következők:


  • Szeretet
  • Fenntartási költség
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Teljesítmény
  • Kényelem
  • Megérte az árát?
  • Súlyozott átlagérték: ebben minden kategória szerepel, de kétszeres súllyal számít a fenntartási költség és a szeretet, a többi egyszeres súllyal
  • Objektív átlagérték: ebben az átlagban nincs benne a szeretet, csak a pontozott tulajdonságok

Alább sorban áttekintjük a tulajdonságok alapján az ország maximum 10 év körüli autóinak kínálatát. Kiemeljük a legjobbakat és legrosszabbakat, ön viszont megnézheti mindig mindenből a teljes listát , benne a 114 leggyakoribb autótípus minden részletes adatával.

Szeretet

A legszenvedélyesebb kategória. Az ember elméletileg szerethet egy gyönyörű, de megbízhatatlan társat is, de - ha tényleg igaz, hogy az autó és a párválasztás hasonló folyamat - úgy tűnik, a ribancok/szemétládák ideje lejárt, hiába vonzó némelyik. Úgy tűnik ugyanis, hogy önök elsősorban azokat az autókat szeretik, amelyek nem szívatják meg a tulajdonosukat.

A jók:

Súlyos bejelentés következik: a 10 legszeretettebb autóból kilenc japán. Nem lepődünk meg a Mazda 3 és 6 iránti rajongáson, sem azon, hogy tavalyi abszolút győztesünk, a Honda Jazz az első itt is. Annál megdöbbentőbb a számunkra befogadhatatlan Suzuki Liana csúcsközeli felbukkanása. Lassan ki kéne próbálnunk egyet. Üdítő színfolt a gésák közt egy olasz amorózó, az egyetlen nem japán a top 10-ben, az Alfa 146. Elég rossznak találják, de szeretik. Az első húszban van még két Alfa, ez magyarázza a márka fennmaradását napjainkig. Elrettentő, hogy francia autó nincs az első 20-ban.

A rosszak:

Az utolsó 20-ban már megint ott a kurrens Citroen-kínálat java. C4, C3, C5, Berlingo, Picasso. Ezen most nem csodálkozunk, sem a Pug 307-es és a Renault Thalia gyászos eredményén. Meglepő viszont a kifutott VW Passat gyalázatos elutasítottsága. De az igazi dráma az új Honda Civic. Mi rajongásig szerettük, önök viszont nem, így a tavalyi vesztes C4 alatt debütált az utolsó tízben. Erre még visszatérünk, reszkess, Honda.

Böngésszen szeretet szerint sorba rendezve!

Fenntartási költség

Meglepetésnek helye nincs: ami kicsi, olcsó és/vagy megbízható, azt olcsó fenntartani.

A jók:

Seicento, Wagon R+, régi Swift, új Fiat Panda az első 10-ben. Dobogós a Dacia Logan, ami nekünk is a kedvenc olcsó családi autónk. Második a soha el nem romló előző Corolla, első a Suzuki Alto, aminek ez az eredménye az egyetlen elfogadható mentsége a létezésre.

A rosszak:

Mostanra megdrágult a kifutott 3-as és 5-ös BMW-k fenntartása. Meglepően sokat visznek el az öreg Fiat Unók, pedig az ember nem hinné. Viszi a pénzt a Bora és az A6, a komplikált C5, a kissé anyátlan Saab 900 és 9-3. De a legtöbb költséget a rigolyás Alfák okozzák, itt tobzódik a 145, a 166, és a két legdrágábban fenntartható autó a 156-os és a 147-es. Aki szép, az sokba fáj, mint tudjuk.

Böngésszen fenntartási költség szerint sorba rendezve!

Megbízhatóság

A jók:

Hogy az első 20-ból 16 japán, azon itt most nem csodálkozunk. Erre megy a világ, ez van, ezt szokjuk 10 éve. Örüljünk inkább magunknak, mert jók a Suzukik, drukkoljunk Koreának, mert felmásztak a jók közé, és forrón gratuláljunk a Fiatnak, amiért az új Panda - egyetlen európaiként - befért a top 20-ba.

A rosszak:

Alfák, Citroenek, Renault-k, Peugeot-k a lap alján. Meglepetés a 2000-től gyártott Passat megbízhatatlansága, ezért nem szerették. Mára temérdek C4-tulaj írt nekünk, a kép árnyalódott, de így is a legrosszabbak között van szegény. Az igazán elrettentő azonban a 188 Peugeot 307-es vásárló sorsa, akik a legmegbízhatatlanabb autóba ölték a pénzüket. Mégsem ez az igazi sokk, hanem az új Honda Civic. A Honda látszólag a saját minőségellenőreit is megelőzte a forradalmi dizájnnal.

Miközben a gyár többi modellje sose romlik el, a Civic bő 50 helyet zuhant a generációváltással, ezzel messze a legmegbízhatatlanabb japán autó az összes közül. Így sincs a legrosszabbak között, de a Honda-vevők egyszerűen nem ehhez vannak szokva. Légkondibajok, zörgő-nyekergő beltér, kopogó futómű büntet. Ez a Civic első éve, ha van valami a Jidoka és Kaizen-legendakörben, akkor a felelősök már halottak, és a következő évjáratok talán jobbak lesznek.

Böngésszen megbízhatóság szerint sorba rendezve!

Legyen ön a statisztikus!

2001 után gyártott típusok statisztikája
Kattintson a táblázatra, és szabadon sorba rendezheti bármelyik tulajdonság alapján!

Szerviztapasztalat

Legyünk őszinték: nincs jó szerviztapasztalat. Szervizbe járni mindenképpen szívás, elvesztett idő, költség és bizonytalanság. Jól azok a modellek teljesítenek, ahol a szervizhálózat sűrű, megbízható, olcsó, és soha nem kell látogatni.

A jók:

Az unalmas Honda-Mazda-Toyota mondókát ugorjuk át, ezek nyertek. Inkább ünnepeljük együtt a Dacia Logant, ami beférkőzött közéjük a negyedik helyre. Az "A Dacia a legjobb szervizhátterű európai autó" 1983-ban az év pszichedelikus vicce lehetett volna, erre tessék.

A rosszak:

Szegény franciákat lusták vagyunk megint felsorolni, elég bajuk van. Örvendetes, hogy az Alfák nem annyira rosszak itt, mint a fenntartási költségeikből gondolhatnánk, az utolsó tízbe be se fértek. Kiszorították ugyanis őket a németek: az utolsó tízben a Golf IV, a Polo és az előző Passat. És ha ez nem lenne elég kellemetlen a Porsche Hungáriának, az abszolút utolsó az előző A6 lett. Érthetetlenül hosszadalmas ügyintézésre, a szakértelem hiányára és magas költségekre panaszkodtak főleg a népítélők. Jobbulást kívánunk.

Böngésszen a szerviztapasztalat szerint sorba rendezve!

Teljesítmény

Egy-egy típus többféle motorral is kapható, ebben a listában azonban az összesített eredmények szerepelnek.

A jók:

A Mazda6 és a Honda Accord úgy megy, ahogy azt elvárja a nép a középkategóriás autóktól. Ők nyertek. Az S60-as Volvo harmadik helye meglepő, úgy látszik, a sok vastól sem lett nehézkes. Itt az első örömhír az eddig kínosan szereplő új Civicnek, a jó 1,8-as benzinesnek és a kiváló 2,2-es dízelnek hála bejöttek hatodiknak, kettővel a sportos előd alá. A maradék a dízelek forradalmáról szól: az új Passat és a Skoda Superb szinte mindig TDI, és az olyat szeretni szokták Önök. Végül jönnek az Alfák, valamit valamiért, ugye.

A rosszak:

Kisautók, furgonok és egyterűek a lista végén, meg persze a szegény kehes F-Astra. Itt nincs meglepetés, mindenki magának kereste a bajt.

Böngésszen teljesítmény szerint sorba rendezve!

Kényelem

A kategória borítékolható győztesei a drága, modern luxusautók volnának, ezekből azonban nem volt annyi a 20 000-es mintánkban, hogy külön kiemeljük őket. Így azokra az autókra koncentráltunk, ahol minimum 30 tulajdonos véleményével számolhattunk.

A jók:

Hogy itt egy Merci nyer, az a világ legtermészetesebb dolga kéne hogy legyen. Az E-classe valóban nem sportautó, de pöffeszkedni mi is nagyon szerettünk benne, megértjük. A közepes japánok a dobogósok, mindenben mindig jók, miért pont itt lenne velük gond. A Superb szürreális méretű belül, az Omega is inkább kényelmes, mint jó vagy szép. A meglepetés a Honda Jazz 5. helye a nagyok közt, itt látszik, milyen zseniális a térkihasználási koncepciója. Dicsérjük még meg az otthonos belterű Alfákat, és hogy a Citroen C5 is talált egy kategóriát, ahol végre nem az alsó, hanem a felső 10-be fért be.

A rosszak:

Régi kisautók, furgonból gányolt személyautók és terepjárók a sor végén. Mindazonáltal egyértelműen a Suzuki a kínzókamra fejedelme: az Ignis, az Alto és az előző Swift is fáj, ha sokat időzünk benne.

Böngésszen kényelem szerint sorba rendezve!

Megérte-e az árát?

A legőszintébb kérdés. A pénztártól való távozás után reklamációnak helye nincs, nincs pénzvisszafizetési garancia. Ezért ne hallgasson senkire, talán még ránk se. Egyedül a népnek higgyen, mert a nép tudja. Íme:

A jók:

Ha kis vagy közepes Hondát vagy Toyotát vett, megfogta az isten lábát. Gratulálunk továbbá a Hyundai Accentnek a nagyszerű 5. helyhez. Az Accent egyébként semmiben sem különösebben rossz vagy jó, egyszerűen azt tudja, amit a vevők vártak tőle. Ugyanezért lett dobogós a Superb, mert hatalmas, kényelmes, jól megy és nincs vele sok baj.

A rosszak:

Kiszámítható egy brancs. Ami megbízhatatlan és drága fenntartani, az nem érte meg az árát. Nyomasztóan sok Renault az utolsó húszban (5), majdnem ugyanennyi Citroen (4), és ugyanennyi VW. A 2000 utáni Golf, Passat, Polo és Bora már a finoman presztízsbe pozícionált VW terméke, ehhez pedig egyszerűen nem elég jók hosszú távon.

A Bora utolsó helye elszomorító, de sehol nincs a mostani Népítélet legnagyobb veszteséhez, az új Civichez képest. Kedvenc középkategóriásunk utolsó előtti helye a szörnyű megrázkódtatás számlájára írható: a vevők az űrkorszak tökéletességét várták, és egy kiforratlan, valóságos autót kaptak a pénzükért. A Honda mentsége, hogy három másik autóval a top 10-ben ül, de ezen a Civicen dolgozni kell, nem vitás.

Böngésszen aszerint sorba rendezve, hogy megérte-e az árát!

And the winner is...

Sokat tűnődtünk, hogy a szubjektív, szeretet is tartalmazó, vagy az objektív átlag alapján döntsünk. Végül úgy találtuk, érdemben annyira kicsi a különbség, hogy szinte mindegy. Ezért a teljes átlagban minden benne van, az Ön rajongása és viszolygása is, és az összes többi értékelt tulajdonság.

A legrosszabb autók listája jelentősen átalakult azzal, hogy kitágítottuk az elemzés körét. Mivel a mostani listában minden olyan típus szerepel, amit 2001-ben meg lehetett vásárolni (mert még vagy már gyártották), a legrosszabbak inkább a kifutott modellek közül jönnek. De érdemes átnézni a teljes listát, van friss autó a rosszak közt szép számmal.

A rosszak:

VOLKSWAGEN PASSAT 2000-2005
CITROEN XSARA PICASSO 1999-
LADA NIVA 1976-
VOLKSWAGEN BORA 1998-
RENAULT THALIA 1998-
CITROEN XSARA 1997-2004
CITROEN BERLINGO 1996-
VOLKSWAGEN GOLF 1997-
PEUGEOT 307 2000-
CITROEN C5 2001-2004
PEUGEOT PARTNER 1996-

És a jók:

1. HONDA JAZZ 2002-
2. HONDA ACCORD 2002-2005
3. TOYOTA COROLLA 1997-2002
4. MAZDA 6 2002-
5. SUZUKI LIANA 2001-
6. MAZDA 3 2003-
7. HONDA CIVIC 1995-2001
8. MITSUBISHI COLT 2004-
9. TOYOTA AVENSIS 1997-2003
10. DACIA LOGAN 2004-

A Népítélet abszolút győztese tehát - már megint - a Honda Jazz. Gratulálunk, annál is inkább, mert a második helyezett is Honda. Ezért is érezzük annyira fontosnak, hogy a gyár ráncba szedje az új Civicet, ami eredendően annyira jó autó volna, hogy méltatlan hozzá a megbízhatósági és összeszerelési hiányosságok miatti rémes szereplése. További babérlevelek járnak mindenkinek az első 20-30 helyen, különösen kiemelve a Dacia Logan szereplését, ami jelzi, hogy nagyon is értelmes dolog egyszerűt, használhatót és jót adni olcsón.

Cikkünkben kiemeltük a legjobb és legrosszabb autókat, ön viszont megnézheti mindig mindenből a teljes listát , benne a 114 leggyakoribb autótípus minden részletes adatával. Reméljük hasznára lesz, hogy okosan válasszon legközelebb. És ha még nem tette volna, ítélkezzen saját autójáról. Ne túlozzon, ne lelkesedjen, legyen őszinte és kritikus, hogy mások is okosan választhassanak.

Böngésszen abszolút sorrend szerint sorba rendezve!

Ön is pórul járt? Vagy a magáéval minden rendben? Írja meg tapasztalatait a Népítéletben , hogy legközelebb még pontosabb képet kaphassunk a magyar autópiac helyzetéről. Ez a húszezer ítélet rengeteg, de tapasztalatból sosem elég.

Ne feledje: a jó ítélet őszinte és objektív. Nem a márkbaráti vitatkozás eszköze, hanem tapasztalatgyűjtésé. Írjon őszintén a a saját autójáról, ne minősítse másét. Csak az igazság segít jól választani.


h i r d e t é s

Totalcar áruház

Üzemanyagszűrő
SUZUKI GRAND VITARA 1.9 DDiS zárt terepjáró 2005-2013
1038 Ft
fogasszíj
SUZUKI BALENO 1.3 Ferdehátú 1996-2002
4888 Ft
fogasszíj
SUZUKI SX4 1.6 DDIS Ferdehátú 2007-2013
9680 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Carpy’s Café Racers
You might not introduce him to your daughter, but he’s the guy you’d go out for a beer with