Minden tudás az autókról

2006.10.04. 08:28
Húszezren írták le, milyen hosszú távú tapasztalataik vannak az autójukról. Mi rendszereztünk, elemeztünk, és most közzétesszük, mit érdemes megvenni, és mit kell inkább elkerülni, ha valaki okosan akar dönteni. Megint japán nyer. Ezúttal azonban veszít is.

Összesítésünkben minden olyan autó szerepel, amit 2001-ben vagy azóta újonnan meg lehetett venni. Így aztán akár közepesen fiatal használt autót, akár vadonatújat keres, itt megtudja a nép igaz ítéletét. A Népítéletben részletes tapasztalatokat is olvashat, ez az összesítés azonban a pontozott kritériumok alapján készült. Az értékelt tulajdonságok a következők:


  • Szeretet
  • Fenntartási költség
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Teljesítmény
  • Kényelem
  • Megérte az árát?
  • Súlyozott átlagérték: ebben minden kategória szerepel, de kétszeres súllyal számít a fenntartási költség és a szeretet, a többi egyszeres súllyal
  • Objektív átlagérték: ebben az átlagban nincs benne a szeretet, csak a pontozott tulajdonságok

Alább sorban áttekintjük a tulajdonságok alapján az ország maximum 10 év körüli autóinak kínálatát. Kiemeljük a legjobbakat és legrosszabbakat, ön viszont megnézheti mindig mindenből a teljes listát , benne a 114 leggyakoribb autótípus minden részletes adatával.

Szeretet

A legszenvedélyesebb kategória. Az ember elméletileg szerethet egy gyönyörű, de megbízhatatlan társat is, de - ha tényleg igaz, hogy az autó és a párválasztás hasonló folyamat - úgy tűnik, a ribancok/szemétládák ideje lejárt, hiába vonzó némelyik. Úgy tűnik ugyanis, hogy önök elsősorban azokat az autókat szeretik, amelyek nem szívatják meg a tulajdonosukat.

A jók:

Súlyos bejelentés következik: a 10 legszeretettebb autóból kilenc japán. Nem lepődünk meg a Mazda 3 és 6 iránti rajongáson, sem azon, hogy tavalyi abszolút győztesünk, a Honda Jazz az első itt is. Annál megdöbbentőbb a számunkra befogadhatatlan Suzuki Liana csúcsközeli felbukkanása. Lassan ki kéne próbálnunk egyet. Üdítő színfolt a gésák közt egy olasz amorózó, az egyetlen nem japán a top 10-ben, az Alfa 146. Elég rossznak találják, de szeretik. Az első húszban van még két Alfa, ez magyarázza a márka fennmaradását napjainkig. Elrettentő, hogy francia autó nincs az első 20-ban.

A rosszak:

Az utolsó 20-ban már megint ott a kurrens Citroen-kínálat java. C4, C3, C5, Berlingo, Picasso. Ezen most nem csodálkozunk, sem a Pug 307-es és a Renault Thalia gyászos eredményén. Meglepő viszont a kifutott VW Passat gyalázatos elutasítottsága. De az igazi dráma az új Honda Civic. Mi rajongásig szerettük, önök viszont nem, így a tavalyi vesztes C4 alatt debütált az utolsó tízben. Erre még visszatérünk, reszkess, Honda.

Böngésszen szeretet szerint sorba rendezve!

Fenntartási költség

Meglepetésnek helye nincs: ami kicsi, olcsó és/vagy megbízható, azt olcsó fenntartani.

A jók:

Seicento, Wagon R+, régi Swift, új Fiat Panda az első 10-ben. Dobogós a Dacia Logan, ami nekünk is a kedvenc olcsó családi autónk. Második a soha el nem romló előző Corolla, első a Suzuki Alto, aminek ez az eredménye az egyetlen elfogadható mentsége a létezésre.

A rosszak:

Mostanra megdrágult a kifutott 3-as és 5-ös BMW-k fenntartása. Meglepően sokat visznek el az öreg Fiat Unók, pedig az ember nem hinné. Viszi a pénzt a Bora és az A6, a komplikált C5, a kissé anyátlan Saab 900 és 9-3. De a legtöbb költséget a rigolyás Alfák okozzák, itt tobzódik a 145, a 166, és a két legdrágábban fenntartható autó a 156-os és a 147-es. Aki szép, az sokba fáj, mint tudjuk.

Böngésszen fenntartási költség szerint sorba rendezve!

Megbízhatóság

A jók:

Hogy az első 20-ból 16 japán, azon itt most nem csodálkozunk. Erre megy a világ, ez van, ezt szokjuk 10 éve. Örüljünk inkább magunknak, mert jók a Suzukik, drukkoljunk Koreának, mert felmásztak a jók közé, és forrón gratuláljunk a Fiatnak, amiért az új Panda - egyetlen európaiként - befért a top 20-ba.

A rosszak:

Alfák, Citroenek, Renault-k, Peugeot-k a lap alján. Meglepetés a 2000-től gyártott Passat megbízhatatlansága, ezért nem szerették. Mára temérdek C4-tulaj írt nekünk, a kép árnyalódott, de így is a legrosszabbak között van szegény. Az igazán elrettentő azonban a 188 Peugeot 307-es vásárló sorsa, akik a legmegbízhatatlanabb autóba ölték a pénzüket. Mégsem ez az igazi sokk, hanem az új Honda Civic. A Honda látszólag a saját minőségellenőreit is megelőzte a forradalmi dizájnnal.

Miközben a gyár többi modellje sose romlik el, a Civic bő 50 helyet zuhant a generációváltással, ezzel messze a legmegbízhatatlanabb japán autó az összes közül. Így sincs a legrosszabbak között, de a Honda-vevők egyszerűen nem ehhez vannak szokva. Légkondibajok, zörgő-nyekergő beltér, kopogó futómű büntet. Ez a Civic első éve, ha van valami a Jidoka és Kaizen-legendakörben, akkor a felelősök már halottak, és a következő évjáratok talán jobbak lesznek.

Böngésszen megbízhatóság szerint sorba rendezve!

Legyen ön a statisztikus!

2001 után gyártott típusok statisztikája
Kattintson a táblázatra, és szabadon sorba rendezheti bármelyik tulajdonság alapján!