Velünk élő rejtélyek: Seres Bentleyje

Lefoglalózták a maffialeszámolós luxusroncsot

2008. április 3., csütörtök 13:44
Jó egy hétig volt fent, aztán el is tűnt a hasznaltauto.hu-ról egy 1993-as Bentley Turbo R. Nekem aztán végképp nem tűnt volna fel, sem az, hogy ott van, sem, hogy már nincs.

Zsiga barátom viszont, aki egyébként beteges autóbuzi, ráadásul a szó szoros értelmében fényképezős agya van, felhívta rá a figyelmemet. Ő fotózta 47 kedvenc járművem című könyvem illusztrációit, és nagyon tudja, melyik filmben hányadik másodpercben milyen autó látható, vagy milyen színű garbó volt Steve McQueen-en a Bullittban. Zsiga tehát átküldte a linket azzal, hogy még a törés módja is stimmel, lelki szemeivel látja a Bentleyt, amint az orra törött oldalával becsapódva ott áll a tahitótfalusi ház sarkánál.

Már szinte el is felejtettem a 90-es évek lázas maffialeszámolásait . Seres gyilkosai például ma sincsenek meg. Effajta gyilkosokból egyet fogtak el a rendőrök, forró nyomon, az ügetői esetnél, csomagtartójában a gyilkos fegyverrel. Pintér Sándor akkori rendőrfőkapitány a helyszínre is sietett, gyorsan kihallgatta az illetőt (?!) és intézkedett szabadon engedéséről, mert szerinte nem ő volt az. A nyomozók meg nyilván együttérzően bólintottak, hát ha nem, akkor nem, a gyilkos fegyvert biztos a nyuszi tojta a csomagtartóba.

Annyit kérdezősködtem már a feltételezett Seres-Bentleyvel kapcsolatban, hogy már azt is hallottam, a Fenyő János vezette S Mercedes (1998.02.11.) nem töltött sok időt vizsgálati fogságban. A Mercedes klub illetékese viszont azt mondja, két éve valóban árultak egy 600 SEL-t azzal, hogy ebben lőtték le Fenyő Jánost, de Fenyő Jánosnak igazából több 600 SEL-je volt, és a gyilkosságosról nem tudni, mert amit ilyen perverz módon promóztak, az egy másik 600 SEL volt.

A kérdés, hogy vajon amennyiben az ember maffialeszámolás áldozatául esik, mi lesz különleges, spéci autójával? Ott rohad meg a Mélyfúró utcában, a rendőrség telephelyén, mint tárgyi bizonyíték? Ez az autó történetesen hét évet állt. A képeken nem nézett ki rosszul, a vért nyilván kipucolták belőle. A bal eleje törött, a szélvédő se nevezhető épnek. Ráadásul nem egyben esett ki, ahogy a karambolos autóknak szokott, hanem a keret mentén csipkésen vált hiányossá, pont mint amit géppisztollyal lőttek szét. Seres Zoltánra 15-20 lövést adtak le egy AMD géppisztolyból (tudom, tudom: gépkarabély), több lövés a karosszériába fúródott, ami a mendemondákkal ellentétben nem volt páncélozott.

Viszont az alváza legalább érdekes: két évvel korábban próbáltak már pokolgéppel végezni Seressel, de a bomba csak úgy tessék-lássék módon tapadt meg a duralumínium alvázborításon: a gyilkos nem volt tisztában a Turbo R anatómiájával, és amikor az autó elindult, a bomba leesett.

Venne Ön maffialeszámolás folytán összetört különleges autót? Egyrészt ugye, törött. Az orra, még a jobb oldali lemez is horpadt, és egy Bentleyre a lökhárító is milliós tétel. Karosszériaelemek, hűtő, esetleg a turbó csőrendszere, a klímahűtő… Két és félmillió volt az ár, miközben ilyen Bentleyt a mobile-de-n olyan hatmillió forint körül kapni. Persze, plusz regadó, amibe ne is gondoljunk bele.

A Bentleyre visszatérve további faktorok, hogy nem csak az autó sérült, hanem az utasok is. Seres Zoltán történetesen ebben halt meg, olasz üzleti partnere a kórházban. A Bentley rossz karmáján az se sokat javít, hogy a hátsó ülés lábterében elbújt tolmácsot a fekete Kawasaki motorokkal távozó gyilkosok nem vették észre, és ő sértetlenül megúszta. Tehát a körülmények ismeretében jó vétel az autó 2,5 millióért? Szerkesztőségi autónepperünk, Kari szerint drága: ő nem venné meg.

Ez hagyján, egy Rolls lökhárító is milliós tétel, valószínűleg a Bentley se filléres, az érdekes inkább az, hogy kinél állt ennyit az autó. Ha maffialeszámolás áldozatául esnék, özvegyem mikor kapja vissza a szitává lőtt Tehenet? Egy ennyire durván sikertelen nyomozás mennyi vizsgálatot igényel? Ugye nem a rendőrség telephelyén töltött a Bentley majd egy évtizedet?

Az ORFK sajtóosztályáról átirányítottak a Nemzeti Nyomozó Irodához, munkanéven magyar FBI, muhaha. Két nap után a következő választ kaptam az emailben feltett kérdésekre.

Tisztelt Winkler Úr!

Megkeresésével kapcsolatosan tájékoztatom, hogy a Rendőrség a gépjármű vonatkozásában – az esetet követően – a szükséges szakértői vizsgálatokat elvégezte, melyre azért került sor a konkrét bűnügyben, mert a gépjármű a bűncselekmény nyomait hordozta. A szakértői vizsgálatot követően a gépjármű, az arra jogosult részére kiadásra került. A kiadásra a nyomozó hatóság részéről már évekkel ezelőtt – még a bűncselekmény évében – sor került, tehát kérdésére, hogy a gépjármű a rendőrségi telephelyen állt-e 7 évig a válaszom nem. Így arra a feltevésre, kérdésre, hogy ezt a gépjárművet miért éppen most kínálták eladásra nyilatkozni nem tudok, és az elmúlt évekbeli sorsáról sem. A kiadással kapcsolatosan, hogy kinek a részére került a gépjármű kiadásra, felhatalmazás hiányában nem tudok nyilatkozni.

A szóbeli kérdésekre reagálva tájékoztatom továbbá, hogy jelenleg az ügyben nyomozás nem folyik, de a bűncselekmény elévülési idején belül az bármikor – megfelelő információk esetén – újra elrendelhető.

Tisztelettel: Csécsi Soma r. százados

A dologban az a szép, hogy 1999. április 12. óta a rendőrség gyakorlatilag semmit nem mondott az ügyről, a szolgálati szent tehénre, a nyomozás érdekére hivatkozva. Ezek szerint a titkolózás nem igazán ütős nyomozati cselekmény, illetve önmagában hatástalan. Annak idején ügyesen titkolták, miért láttak a szemtanúk Hondát és Suzukit, ugyanakkor miért vizsgál a rendőrség egy Kawasakit. Meg ugye, a kérdés, ki bugázta meg a lóvét, ami az autóban volt, és amit a kiérkező mentősök még láttak, de a rendőrségi jegyzőkönyvben már csak pár tízezres szerepelt. És hogy kié volt a helyszínen talált bukósisak.

Seres Zoltán és Sforna Nazzareno késő délelőtt Kecskemét közelében üzleti megbeszélést folytatott egy előttünk ismeretlen harmadik féllel. Miután végeztek, a Bentley és az olasz BMW-je a fővárosba tartott. Előbbiben Seres vezetett, Nazzareno az utasülésen, a tolmács K. Pál pedig a hátsó ülésen, középen utazott. A Bentleyt két nem magyar állampolgárságú férfi követte a BMW-vel. Amennyire tudni lehet, annak a Kisorosziban található lovardának a meglátogatása, ami alig négy hónapja tartozott Seres érdekeltségi körébe, ahol bértartásban gondozták kedvenc lovát és ahol a közelmúltban gyakran töltötte idejét, nem szerepelt programjukban: a főváros felé tartva döntöttek úgy, hogy arrafelé veszik az irányt.

További érdekességek

Nézegettem a Bentleyt áruló kereskedés honlapját, és egyszerre csak találtam rajta egy, nem is tudom, minek nevezzem, mondjuk kincset. Hű, a Csikós tutira megvenné: Vauxhall Victor, 200 ezerért. Aztán persze a Csikós tényleg meg akarta már egyszer venni ezt a konkrét autót, de mivel papíron nincs az országban, az még egy szép és költséges szopássorozat lenne, míg legálisan autózhatna vele.

Van ugyanott egy szép rózsaszín Taunus kupé, szintén előnyös áron, veterán előminősítéssel. A Csikóssal végképp nem érdemes ábrándozni: már mondja is, hogy nincs rajta rendszám, jogilag tehát az autó nincs az országban. A veterán-előminősítés meg pont annyit jelent, hogy megindult a forgalomba helyezési eljárás, és mivel ez a metálrózsaszín egy nemlétező Taunus-árnyalat, rögtön egy kiadós fényezéssel indulna a híradó. Zárásként azért Csikós kolléga biztosított róla, hogy egyszer mindenképpen felújít majd egy ilyen taunust. AS tekintetét látva nincsenek is kétségeim.

A sok telefonálgatás meg különböző válaszokra várás közben a Bentley egyszerre csak eltűnt a hasznaltauto.hu-ról. Aztán néztem megint a kisscar.hu-t, ott megvan. Sikerült is beszélni a Kisscar főnökével, és igen, megvan a Bentley, bár le van foglalózva. Ez már a második vevő, aki leteszi a foglalót, mert egynek már nem jött össze, be is bukta a zálogot, pedig udvariasan vártak rá egy hónapot. Viszont legalább kiderült, hol állt a Bentley hét évet. A rendőrség ugye még 1999-ben visszaadta.

Utána az özvegy meg akarta csináltatni, de nyilván rájöttek, hogy ez azért nem olyan egyszerű, eladták hát egy ismerős Kft-jének, de valahogy nekik is úgy jött ki a lépés, hogy nem tudták megcsináltatni. Akkor aztán eladták a Kisscar-nak, aki meg most úgy néz ki, megint eladta valakinek. Persze a hasznaltauto.hu-n még mindig ott van, csak ár nélkül: korábban is az tévesztett meg, hogy átrakták az ár nélküli kategóriába, azok pedig automatikusan a lista végére kerülnek.

Kíváncsi lennék, ki vesz két és fél millióért másfél tonna különleges brit acélt, beláthatatlan szívást és további költséget a hiányzó alkatrészek előteremtésével. Nem beszélve a… hogy is mondjam… nem teljesen pozitív karmáról?


h i r d e t é s

Totalcar áruház

törlőlapát
SUZUKI IGNIS 1.5 Sport zárt terepjáró 2003-2013
3810 Ft
fékmunkahenger
SUZUKI BALENO 1.6 i 16V Kombi 1996-2002
4444 Ft
olajszűrő
SUZUKI SWIFT 1.2 4x4 Ferdehátú 2010-2013
1714 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

What, a French one?! Why not?
To hell with prejudice! If you're fed up with the dull Germans, try this. You won't be disappointed.