Kedves olvasóink!

2007.05.14. 08:08
Igen, egy hétig mindenféle Toyotáról lesz szó. Jó okunk van rá: a Toyota lett a világ legnagyobb autógyártója. Higgyék el, van olyan izgalmas minden nap olvasni valami Toyotát, mint egy 1,4-es Corollával közlekedni.

Totalcar Kaizenkounter

Egy-egy világtrendet hajlamosak vagyunk csak akkor észrevenni, amikor a változás kézzelfogható statisztikai adatokban jelentkezik. Ez persze még mindig jobb, mint amikor a történészek a Római birodalom bukására csak a reneszánsz idején figyeltek fel, de az ember már csak ilyen. Vélhetően olvasóink se érdeklődtek volna egy nagyobb dózisnyi Toyota után, amikor még csak látszik, hogy a japán mamut hamarosan a világ legnagyobb gyártója lesz. Most viszont már az .

2007 áprilisára nemcsak a Toyota-eladási grafikon íve volt szebb, mint a General Motorsé, de a bruttó számok is nagyobbak. Szerintünk ez a mi szakmánkban van akkora áttörés, mint mondjuk a gazdaságtörténészeknél az a pillanat, amikor az olajárrobbanás ellenére az olajban szegény Japán lett a világ legnagyobb hitelezője (1985). A toyotás hírre tehát szerkesztőségünk határozottan izgalomba jött. Általában véve kedveljük a Toyotát, mely megannyi unalmas (= megbízható) autó mellett különleges sportautókat, szívós pickupokat, finom luxuslimuzinokat és jövőbe mutató hibrideket adott az emberiségnek. Természetesen pénzért, amivel jól gazdálkodtak, ezért is tartanak ott, ahol.

Száz szónak is egy a vége, a nagy pillanatot Totalcar-Toyota héttel ünnepeljük: egy álló hétig csupa Toyota-cikkünk lesz,* többnyire napi kettő. Már ma írunk a Toyota gazdasági modelljéről és a minőség titkáról. Toyota-hetünket nem a Toyota szponzorálja, kizárólag a szakmai elhivatottság, tehát megemlékezünk a cég újabb keletű megbízhatósági problémáiról is. Nemcsak a J.D. Power vevőelégedettségi statisztikáit vagy egyes országok megbízhatósági statisztikáit nézzük, hanem saját Népítélet rovatunkat , ami egyébként érdekes módon nagyrészt megegyezik a nyugat-európai és amerikai vásárlói visszajelzésekkel.

Talán az sem elhanyagolgató elhanyagolható, hogy szerkesztőségünk hét év alatt többnyire egymást korábban nem ismerő, eltérő közegből érkezett munkatársból alakult. A TotalCar indulásakor Égő Ákos webszerkesztő éppen a saját autójához szervezte a Saab 900 klubot. Én egy VW Golf II GTI-vel csattogtam a macskaköveken. Karotta Nissan 200 SX-en figyelgette a turbónyomást. Az évek alatt rengeteg autót teszteltünk, a többi szaklaphoz képest kiemelkedően sok használtat, és ma már mindhármunknak van Toyotája is. Az persze külön történet, hogy a három szerkesztőségi Toyota egyike sem tipikus Európában, de talán olvasóinkat is érdekli majd, miért milyen Toyotákat vettünk, és milyenek a saját vevőelégedettségi mutatóink.

Végigszaladunk a Toyota történetén, ami autós szempontból rengeteg szépséget és érdekességet tartogat, még nekem is, akinek volt szerencséje végignézni a nagy japán Toyota-múzeumot, teszünk egy látogatást a magyar Toyota márkaklubnál, tesztelünk Toyota buszt, és óbégatunk egy kicsit a néha nehézkes alkatrészbeszerzésről, meg annak okairól. Nem mondjuk, hogy váltson mindenki azonnal Toyotára, de érdemes lesz minden nap olvasni egy kis Toyotát.

*

A Toyota hét ideje alatt természetesen zavartalanul üzemel hírrovatunk, tehát mindenféle más hírek is lesznek, Belsőség blogunkban tovább harapódzik a belterj, és szolgáltatásainkban sem csak Toyotához ajánlunk gumit, olajat és jogi megoldást.