Biztonsági RX-8

2006.04.13. 21:14

Egészen a tavalyi évig félbe kellett szakítani a pályaversenyeket, ha egy nagyobb baleset miatt a pálya egy része használhatatlanná vált. Idén már másképp lesz, biztonsági autó segíti a mezőnyt.


A magyar biztonsági autó

Ha nem is minden versenyhétvégén, de minden szezonban volt olyan verseny, ami idő előtt ért véget. A küzdelem hevében a pilóták hibáznak, ne adj’ isten elveszítik a fejüket, és máris kész a baj, roncsok hevernek a pályán, vagy mellette. Ilyenkor a versenyigazgató dönti el, mennyire súlyos a helyzet. Eddig az volt a gyakorlat, hogy ha nagy volt a baj, leintették a versenyt. Ha még sok volt hátra, új rajt következett, de ha a pilóták már teljesítették a versenytáv 75%-át, akkor ez egyben a futam végét is jelentette.


Mazda RX-8 safety car

Idén új szabályok születtek, melyek értelmében a versenyigazgatónak nem kell véget vetnie a versenynek, beküldheti a biztonsági autót, ami – akár a Formula-1-ben – visszafogja a mezőnyt, és csak akkor engedi el újra, ha már eltakarították a romokat, és újra biztonságos a pálya. Év elején, amikor fény derült az új szabályokra, még nem tudtuk, de a legutóbbi szabadedzésen kiderült: egy tavaly a Wankel-csoportban versenyző Mazda RX-8-at alakítottak át biztonsági autóvá. A külföldön sikerrel alkalmazott safety car vélhetően a magyar gyorsasági országos bajnokság futamain is hatásos lesz.