Régi Bútor új kocsiban

2006.09.08. 10:14
1600 köbcenti, 220 lóerő, elölkaparós. Meg is kell ám ülni, de emiatt nem kell aggódni.

Gyári Suzuki Swift S1600-as autóval áll rajthoz Bútor Róbert és Tóth Vilmos a szeptember közepi Mecsek-ralin. A Szuper–1600-as bajnoki címet már a Budapest-ralin megnyert páros előtt új feladat áll, hiszen a Magyar Suzuki Rt. támogatásával ők mutathatják be elsőként Magyarországon a Swift Szuper–1600-as változatát. A fiúk nagyon örülnek a lehetőségnek, de kicsit paráznak az ismeretlen géptől.

Suzuki Swift S1600 műszaki adatok

Motor: benzinüzemű, vízhűtéses, soros 4 hengeres, DOHC
Szelepek száma: 16
Furat és löket: 81,0 × 77,5
Löketttérfogat: 1596,5 cm 3
Legnagyobb teljesítmény: 220 LE 8500 1/min-en
Legnagyobb nyomaték: 191 Nm 7250 1/min-en
Hajtás: első kerék
Sebességváltó típusa: 6 sebességes, mechanikus, szekvenciális
Differenciálmű: mechanikus, többtárcsás, sperrdifferenciál
Kuplung: egytárcsás

Felfüggesztés:
  Első: független / McPherson
  Hátsó: független lengőkaros
Fékrendszer: hidraulikus

Fék:
  Aszfalt, első: Brembo, 355 mm
  Murva, első: Brembo, 300 mm
  Hátsó: Brembo, 278 mm
Féknyereg: Brembo, első: 4 dugattyús, hátsó: 2 dugattyús
Kézifék: Hidraulikus

Kerékméret:
  Aszfalt: 17 × 7,0J
  Murva: 15 × 6,0J

A hazai bajnokság utolsó futama előtt Robi így mesélt a helyzetről: "Eredetileg úgy terveztük, hogy miután a Budapest-ralin megnyertük a Szuper–1600-as bajnokságot, a Mecsek-ralin már nem állunk rajthoz, és inkább egy világbajnoki futamra koncentrálunk. Pár hete viszont a Suzuki Sport Európán keresztül megkeresett minket a Magyar Suzuki Rt., és felajánlottak a számunkra egy Szuper–1600-as Swiftet, teljes gyári támogatással."

Az egész csapat hatalmas megtiszteltetésnek és az idei munkájuk legnagyobb elismerésének tekinti ezt a lehetőséget. Bár úgy érzik, nagyon nagy kihívás a számukra, hogy Magyarországon először versenyezhetnek Suzuki Swifttel, a jelenlegi és a korábbi bajnoki címek, valamint a velük járó tapasztalat ad némi nyugalmat. A versenyen természetesen nyerni szeretnének, és abszolútban is minél előrébb végezni. Robi úgy tervezi, hogy az A csoportos bajnokságot - amit egyébként vezetnek jelenleg - mindenképpen szeretnék megnyerni, és ezzel az autóval az abszolút bajnokságban sem lenne elérhetetlen, hogy az első ötbe kerüljenek.