Mélyponton a csajok

2006.03.03. 16:44
Ezen a héten találkoztak egymással először a 2006-os évben a DTM pilótái. A vallelungai teszten mind a négy napon a Mercedes versenyzői futották a legjobb köridőt. A leggyorsabbnak Bernd Schneider bizonyult, Mika Häkkinen csak a hetedik legjobb idővel büszkélkedhet.

Az éles versenyre még várnunk kell egy bő hónapot, de az esélylatolgatás már megkezdődhet az idei első hivatalos DTM-teszt után. Megszokhattuk, hogy ebben a sorozatban jelentéktelennek tűnő különbségek döntenek, a teszt eredményeit elnézve ez idén sem lesz másképp. Mind a négy napon más pilóta volt a leggyorsabb.Az Opel kiszállt a DTM-ből, de Heinz-Harald Frentzen maradt, és idén az Audit erősíti. Egyelőre kicsit lassabb ugyan, mint a nagyágyúk, de nem ment rosszul, az Audi azonban nem remekelt. Tom Kristensen leggyorsabb köre csak a negyedik helyre volt jó, csapattársa, a 2004-es bajnok, Mattias Ekström egy hajszállal lassabb volt, az ötödik leggyorsabb köridőt produkálta, de az Audi-drukkerek se törjenek le! Nem tudni, ki milyen tesztprogramot talált ki, így ezek az adatok inkább tájékoztató jellegűek, április 9-én délután, a hockenheimi futam után okosabbak leszünk. Szeretném hinni, hogy a teszteredményeknek van közük a valós erőviszonyokhoz… - mondta Bernd Schneider.


Vanina Ickx és Susie Stoddart

Az újoncok feladata egyelőre annyi volt, hogy megismerkedjenek a versenyautókkal, és épségben visszahozzák a gépeket a boxba. A két leányzó, Susie Stoddart, és Vanina Ickx nem is villogott, ahogy a háromszoros Formula-1-es világbajnok Niki Lauda fia, Mathias sem volt túl gyors. Daniel La Rosa azonban jól debütált, kevesebb mint 0,8 másodperccel volt csak lassabb Schneidernél, a kilencedik legjobb köridő lett az övé. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse: Jó kis teszt volt, minden rendben ment, elégedettek vagyunk a munkánkkal. Sok mindent kipróbáltunk, többféle beállítással is mentünk konstans köröket, hogy meg tudjuk mérni a köridők közötti különbséget. Le a kalappal a csapat és az autó előtt.


Susie Stoddart, AMG-Mercedes C-Klasse: A csapat jó munkát végzett itt Vallelungában, és úgy érzem, nekem sem ment rosszul. Sokat fejlődtünk hétfő óta, és én is sokat megtudtam a versenyautóról. Volt, hogy én voltam a leggyorsabb az újoncok között, és ennek nagyon örülök. Tudom, hogy egy ilyen tesztből még nem lehet pontos következtetéseket levonni, mégis úgy gondolom, vetélytársaim hozzám hasonlóan beleadtak apait, anyait, hogy a legjobbat hozzák ki magukból. Vanina Ickx, Audi A4 DTM: Nagy hatással volt rám az Audi A4 DTM. A Motor bődületesen erős, a fékek brutálisak, az autó érzékenyen reagál minden apró változtatásra. Sokat tanultam az első DTM-tesztemből, és volt, hogy Mattias Ekströmhöz hasonló köridőket tudtam autózni.

A vallelungai DTM-teszt eredménye

Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse: 1:28,135
Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse: 1:28,307
Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse: 1:28,313
Tom Kristensen, Audi A4 DTM: 1:28,455
Mattias Ekström, Audi A4 DTM: 1:28,480
Heinz-Harald Frentzen, Audi A4 DTM: 1:28,485
Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse: 1:28,550
Alex Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse: 1:28,821
Daniel La Rosa, AMG-Mercedes C-Klasse: 1:28,917
Martin Tomczyk, Audi A4 DTM: 1:28,951
Timo Schneider, Audi A4 DTM: 1:29,018
Pierre Kaffer, Audi A4 DTM: 1:29,052
Mathias Lauda, AMG-Mercedes C-Klasse: 1:29,098
Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Klasse: 1:29,140
Christian Abt, Audi A4 DTM: 1:29,225
Susie Stoddart, AMG-Mercedes C-Klasse: 1:29,258
Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse: 1:29,306
Frank Stippler, Audi A4 DTM: 1:29,478
Vanina Ickx, Audi A4 DTM: 1:29,681