Megvillant végre az Audi

2006.05.21. 18:57
Az első két verseny egyértelmű Mercedes-dominanciát mutatott. Ez a tendencia a harmadik versenyen is megfigyelhető volt, és bár ezúttal Audi-pilóta állt a dobogó középső fokán, nagy valószínűséggel másként alakultak volna a dolgok, ha az AMG-Mercedesek nem cipelik magukkal a 20 kilós ballasztot.

Ekström csak a kilencedik lett a kvalifikáción

A kvalifikáció

Az időmérő edzés első köre csendben zajlott. Nagy meglepetés nem történt, a gyáriak az új autókkal tették a dolgukat, la Rosa, Mücke, Lauda Stoddart, Ickx és Tielemans voltak a leglassabbak. A második körben sokáig úgy tűnt, hogy a nyolc 2006-os autó ezúttal gond nélkül jut a harmadik körbe, de a második szakasz legvégén Frank Stippler összekapta magát, aminek az lett az eredménye, hogy Mattias Ekström, aki 2004-ben bajnok volt, tavaly pedig élet-halál harcban végül második helyen zárta a bajnokságot, a kilencedik helyre szorult, és kiesett.

Nagy veszteség volt ez az Audinak, hiszen Stippler a 2005-ös A4-essel az utolsó fordulóban már nem sok sikerre számíthatott, a svéd bajnok pedig egy jó beállítással akár még a pólpozícióra is esélyes lett volna, de hát ez nem az ő éve. Jamie Green, aki eddig mindkét kvalifikációt megnyerte, sokáig a leggyorsabb volt, de Tom Kristensen végül 9 ezreddel - 0,009!!! - jobb kört autózott, övé lett az első rajtkocka.


A nyuszik minden versenyre kilátogatnak

A harmadik helyen Spengler végzett, őt Häkkinen követte. A második legjobb audis, Frentzen, csak az ötödik rajtkockát tudta megszerezni. Az időmérő edzés tehát nem sok jót ígért hosszú távon az Audinak, hiszen a Mercedesek húszkilós hendikeppel mentek ki a pályára, vagyis jóval ütőképesebbnek tűntek így a szezon elején, még akkor is, ha esetleg Kristensen nyeri az oscherslebeni futamot.

Nyilatkozatok a kvalifikáció után

Tom Kristensen, Audi Sport Team Abt Sportsline: Pontosan erre az eredményre volt szükségem. Nyugodtabban vágnék neki a versenynek, ha mögöttem is Audik lennének, de a csapatom mindig remekül taktikázik, és a tegnapi „long-run”-ok is jól sikerültek. Meg szeretném ismételni a 2004-es teljesítményemet, győzni akarok. Lógott az eső lába, de mi csak a száraz beállításra koncentráltunk. A csapatom tökéletesen állította be a guminyomást, és remekül reagált a gyorsan változó pálya támasztotta követelményekre. A végén elképesztően kicsi különbséggel csentük el az első rajtkockát Jamie Greentől, „Mr. Pole Position”-től. Nagyon boldog a csapat is, és én is az vagyok.


Mr. Pole Position

Jamie Green, Salzgitter AMG-Mercedes: Kritikus pillanata lesz a rajt a holnapi versenynek, mert nagyon nehéz itt előzni. Jó, hogy az első sorból indulhatok, így jó pozícióban érkezem majd az első kanyarba. A legutóbbi három pólpozíciómmal nem volt szerencsém, úgyhogy most remélhetőleg minden klappolni fog.

Bernd Schneider, Vodafone AMG-Mercedes: Az első felmenetelkor nem voltam elégedett, a hátsó gumik tapadása nem volt megfelelő. Ezért hát kijöttem a boxba új gumikért, de sajnos egy másodperccel az edzés vége után szeltem át a rajtvonalat, így már nem tudtam javítani. De holnap gyors leszek.

A kvalifikáció eredménye

1. Tom Kristensen, Audi A4 DTM: 1:19,264
2. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse
3. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse
4. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse
5. Heinz-Harald Frentzen, Audi A4 DTM
6. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse
7. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM
8. Frank Stippler, Audi A4 DTM
9. Mattias Ekström, Audi A4 DTM
10. Christian Abt, Audi A4 DTM
11. Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse
12. Timo Scheider, Audi A4 DTM
13. Pierre Kaffer, Audi A4 DTM
14. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse
15. Daniel laRosa, AMG-Mercedes C-Klasse
16. Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Klasse
17. Mathias Lauda, AMG-Mercedes C-Klasse
18. Susie Stoddart, AMG-Mercedes C-Klasse
19. Vanina Ickx, Audi A4 DTM
20. Olivier Tielemans, Audi A4 DTM

A DTM harmadik futama


A rajtnál szerencsére nem volt baleset

A rajt nagyon izgalmasan alakult. Kristensen kapta el legjobban, így könnyedén megőrizte a pozícióját, mögötte azonban nagy volt a kavarodás. Greent megelőzte Spengler, Häkkinen és Schneider is hátrébb csúszott, Ekström azonban szokásához híven ügyesen indult, előre is jött a hatodik helyre.

Az élmezőny gond nélkül abszolválta az első köröket, csak hátrébb volt ütközés: Stippler elfékezte magát, és kilökte Abtot. Csöndes, akciómentes körök következtek, Tom Kristensen 1,8 másodperccel vezetett Bruno Spengler előtt, mögöttük Jamie Green, Heinz-Harald Frentzen, Mika Häkkinen, Mattias Ekström, Martin Tomczyk, Bernd Schneider, Alex Margaritis és Frank Stippler előtt.


Kristensen eddig kétszer nyert a DTM-ben, mindkétszer itt, Oscherslebenben

Sajnos az oscherslebeni pályán gyakorlatilag lehetetlen előzni, így ilyesmit az egész verseny alatt csak akkor láthattunk, ha valakit elengedtek, vagy valaki nagyot hibázott. Ennek megfelelően a futam sem volt izgalmas, egyedül a kerékcserék és a műszaki hibák változtattak valamelyest a sorrenden.

Kristensent nem lehetett megfogni, gond nélkül nyerte meg a futamot Spengler és Green előtt. Schneider csak az ötödik helyen ért célba, így elvesztette vezető helyét a bajnokságban. Häkkinennek a végén műszaki problémái adódtak, így lelassult, és végül pont nélkül maradt, de egyébként sem szerepelt valami fényesen.


Alexandros Margaritis betyár volt

A verseny legérdekesebb pillanatai Alex Margaritis nevéhez fűződnek. A görög pilóta gyors volt, és a taktikája is ütőképesnek bizonyult. A második kerékcseréje után, mikor a verseny kétharmadán már túl voltak, a negyedik helyre tudott visszaállni. Úgy tűnt, hogy a 2005-ös Mercedesszel meg tudja őrizni a pozícióját, de műszaki probléma miatt elmentek mellette, majd később feladta a versenyt, így végül nem szerzett pontot, de ezt a bekezdést megérdemli.

A DTM harmadik futamának végeredménye

1. Tom Kristensen, Audi A4 DTM
2. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse
3. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse
4. Heinz-Harald Frentzen, Audi A4 DTM
5. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse
6. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM
7. Mattias Ekström, Audi A4 DTM
8. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse
9. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse
10. Pierre Kaffer, Audi A4 DTM
11. Daniel laRosa, AMG-Mercedes C-Klasse
12. Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Klasse
13. Frank Stippler, Audi A4 DTM
14. Timo Scheider, Audi A4 DTM
15. Susie Stoddart, AMG-Mercedes C-Klasse
16. Mathias Lauda, AMG-Mercedes C-Klasse
17 Christian Abt, Audi A4 DTM
18. Vanina Ickx, Audi A4 DTM
19. Olivier Tielemans, Audi A4 DTM
20. Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse

A bajnokság állása

1. Tom Kristensen, Audi A4 DTM: 26 pont
2. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse: 24 pont
3. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse: 12 pont
4. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse: 11 pont
4. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse: 11 pont
4. Heinz-Harald Frentzen, Audi A4 DTM: 11 pont
7. Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse: 7 pont
8. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse: 6 pont
8. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM: 6 pont
10. Mattias Ekström, Audi A4 DTM: 2 pont