Az Audi visszavág

2005.06.06. 17:53
Häkkinen eddig mindhárom versenyen szerzett pontot, legutóbb még nyernie is sikerült, most azonban pechje volt: a harmadik körben defektet kapott.

3 és fél óra utazás egyáltalán nem sok, ha az ember a végén megtekintheti a földkerekség egyik legszínvonalasabb autóversenyét, centikre megközelíthet élő legendákat, és megfürödhet a versenyautókban őrjöngő majd' ötszáz lóerős V8-as motorok észveszejtő énekében. Ezért mentünk Brnóba.

Már szombaton is volt izgalom bőven, a DTM időmérő edzésén húszból tizenöten egy másodpercen belül autóztak, a leggyorsabbnak a bajnokságban akkor még vezető brit pilóta, a Mercedesszel versenyző Gary Paffett bizonyult. Az ex-Formula-1-es pilóták közül egyedül Alesinek nem sikerült bekerülni az első tízbe. A Super Pole szokás szerint megkavarta a sorrendet, de Paffett gyakorlatilag ugyanolyan kört tudott futni, mint a kvalifikáció során, így ő szerezte meg az első rajtkockát. Második rajtpozíciójával nagy örömet okozott Frentzen az Opel szurkolóinak. A gyár fél lábbal már kilépett a DTM-ből, de most bebizonyították, a V8-as Vectra GTS-t korántsem szabad alábecsülni. Az első tízbe egyébként még egy opeles, Manuel Reuter is bekerült.

A rajtsorrend:

1. Gary Paffett, AMG-Mercedes C-Klasse
2. Heinz-Harald Frentzen, Opel Vectra GTS V8
3. Tom Kristensen, Audi A4 DTM
4. Mattias Ekström, Audi A4 DTM
5. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse
6. Manuel Reuter, Opel Vectra GTS V8
7. Allan McNish, Audi A4 DTM
8. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse
9. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse
10. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM
11. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse
12. Rinaldo Capello, Audi A4 DTM
13. Christian Abt, Audi A4 DTM
14. Marcel Fässler, Opel Vectra GTS V8
15. Pierre Kaffer, Audi A4 DTM
16. Frank Stippler, Audi A4 DTM
17. Laurent Aiello, Opel Vectra GTS V8
18. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse
19. Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Klasse
20. Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse

Már a szombati napon is több versenyfutamot láthattunk: a Forma BMW-k viadala, ahol tizenéves srácok igyekeznek átgyalogolni egymás fején, kifejezetten izgalmas volt, de legszórakoztatóbbnak a Skoda Octavia kupa bizonyult. A mezőny verőfényes napsütésben indult, de már a második körben olyan eső szakadt le a pályára, hogy a pilóták élete a slick gumiknak köszönhetően egyik pillanatról a másikra végveszélybe került. Pörgött-forgott mindenki, mint a balettban, hamar le is intették a futamot. Jó negyedórával a piros zászló után esőgumikon folytatódott a móka, de a sok kanyar még így is okozott egy-két nehéz pillanatot a versenyzőknek.

Vasárnap az olasz Formula 3000-es bajnokság reggeli futama felért egy jó erős kávéval. Ezen a hétvégén egyébként ők voltak a leggyorsabbak Brnóban, jó hat másodpercet vertek a körülbelül kétszer olyan nehéz DTM-es versenyautókra.


A DTM-futam jól kezdődött. Frentzen remekül rajtolt, a célegyenes végén elsőkén fordult el, majd sikerült egy kicsit meglépnie Paffettől és az őt Audival követő két pilótától, a tavalyi futam első és második helyezettjétől, Ekströmtől és Kristensentől. Paffett kiugrott a rajtnál, majd észbe kapott ugyan - ezért léphetett meg Frentzen - de hiába vette el a gázt, megbüntették.

Az ötödik körben kénytelen volt kijönni és áthaladni a boxutcán, így a másodikról a tizenegyedik helyre esett vissza. Häkkinen a harmadik körig az ötödik helyen haladt, ekkor azonban a bal első kereke szétrobbant, és a finn pilóta esélye ugyanúgy elszállt, mint a gumija. Mika be tudott jönni a defektes kerékkel a boxba és visszaállt a versenybe, de nagyon nagy hátrányba került.


Paffett a hatodik körben megkezdte a felzárkózást, Jean Alesi volt az első áldozat. Eközben megkezdődtek az első kerékcserék. Frentzen kezdeti előnye szép lassan megcsappant, majd teljesen el is fogyott, de a két Audi akkor még nem bírt vele. Frentzen és a harmadik helyen száguldó Kristensen, egyszerre jöttek ki a boxba, majd egy kis ereszd el a hajam után végül egyszerre is tértek vissza a pályára. Ekström két körrel később jött ki, majd a pályára visszatérve óriási csatában valahogy bepréselte versenyautóját Frentzen Opelje elé, és átvette a vezetést. Kristensen megérezte a vérszagot, azonnal megtámadta Frentzent, aki nem bírta tovább idegekkel.


Häkkinen a tizenharmadik

Féltávnál Ekström vezetett Kristensen előtt, utána Frentzen, McNish, Green a sorrend. A tizenhetedik körben McNisht is megbüntették, mert túl gyorsan hajtott a boxutcában. A drive through büntetést a tizennyolcadik körben teljesítette a skót pilóta. Az élen a helyzet már nem változott, Paffett viszont remek versenyzéssel egészen a negyedik helyig küzdötte fel magát, mögötte Jamie Green, Christian Abt, Allan McNish és Frank Stippler futott még be pontszerző helyen. Häkkinennek ezúttal be kellett érnie a tizenharmadik hellyel.


A brnói DTM-futam végeredménye:

1. Mattias Ekström, Audi A4 DTM
2. Tom Kristensen, Audi A4 DTM
3. Heinz-Harald Frentzen, Opel Vectra GTS V8
4. Gary Paffett, AMG-Mercedes C-Klasse
5. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse
6. Christian Abt, Audi A4 DTM
7. Allan McNish, Audi A4 DTM
8. Frank Stippler, Audi A4 DTM
9. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse
10. Rinaldo Capello, Audi A4 DTM














A DTM következő versenye Oscherslebenben lesz június 26-án. Ekström tavaly ezt a futamot is megnyerte, s ha ez idén is sikerül neki, komoly előnyre tehet szert a bajnokságban. Egy biztos, a Mercedes-Audi párharc folytatódik, és ha a helyszínről nem is, a tévében mindenképpen érdemes követni az eseményeket.

A bajnokság állása:

1. Mattias Ekström, Audi Sport Team Abt Sportsline 27
2. Gary Paffett, DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes 24
3. Tom Kristensen, Audi Sport Team Abt 22
4. Jean Alesi, AMG-Mercedes 17
Mika Häkkinen, Sport-Edition AMG-Mercedes 17
6. Christian Abt, Audi Sport Team Joest Racing 8
7. Jamie Green, Salzgitter AMG-Mercedes 7
8. Heinz-Harald Frentzen, Stern Team OPC 6
Bernd Schneider Vodafone AMG-Mercedes 6
10. Pierre Kaffer, Audi Sport Team Joest Racing 4
Frank Stippler, Audi Sport Team Joest 4
Marcel Fässler, GMAC Team OPC 4
13. Stefan Mücke, Mücke Motorsport 3
Martin Tomczyk, Audi Sport Team Abt Sportsline 3
15. Laurent Aiello, Team OPC 2
Allan McNish, Audi Sport Team Abt 2