Idén új kupasorozattal lesz gazdagabb a gyorsasági ob. A kupás Suzuki Swiftek egy kicsit későn készültek el, de elkészültek, sőt már egy szabadedzésen is túl vannak.
Az Astrák megérték a nyugdíjas kort, pedig a versenyautók korán halnak. Tapsoljuk meg őket! Sokan tanultak meg vezetni, versenyezni a kupás Astrák volánjánál, sok embernek okoztak örömet, mégis szembe kell nézni a ténnyel: megöregedtek. Idén utoljára még külön értékelik az Astrás mezőnyt, de az A/N csoportos túraautókkal együtt indulnak majd a versenyzők. Lesz viszont új kupasorozat, melyben az új 1,3-as Suzuki Swiftből épített versenyautók küzdenek egymással.
A kupás Swifteket most hétfőn láthattuk először a Hungaroringen; igaz, ami igaz, ezerszer dögösebben néznek ki, mint az Astrák. A Swiftek természetesen nem utcai autók, mielőtt kigurultak a versenypályára, jelentős átalakításon mentek át. Először kibelezték őket, hogy minden fölösleges súly kikerüljön belőlük. Aztán megkapták a kötelező bukókeretet. A 92-lóerős motorok teljesítményét sportlégszűrővel és verseny kipufogórendszerrel 107 lóerőre növelték, raktak alájuk versenyfutóművet, és kaptak egy rövidebb végáttételt valamint fordulatszámmérőt. Végül új kormány, fejprotektoros versenyülés és hatpontos biztonsági öv került a versenyautókba, hogy megfeleljenek az FIA és az MNASZ szigorú biztonsági előírásainak.
A kupás Swifteknek azonban nem a szépsége, nem is a menetteljesítménye a legvonzóbb. A legszebb az egészben az, hogy mindössze 3,5 millióba kerülnek, vagyis komplett pályaversenyautót vásárolhat a magyar egy alsó-középkategóriás alapmodell áráért. Az autók slick gumikon versenyeznek majd, ami nagymértékben növeli a tapadást, viszont nehezebb, sőt sokszor lehetetlen megfogni az autót, ha megcsúszik. Most hétvégén a Hungaroringen kiderül, hogyan boldogulnak új versenyautóikkal a pilóták.