Csak ketten maradtak, jöhet a matekolás

2008.10.14. 12:02

A Generali Nyirád Rallye után kétesélyesre szűkült az idei bajnoki címért zajló versengés: már csak Spitzmüller és Turán jöhet szóba – de messze nem egyforma eséllyel.

A 2008. évi rali-ob utolsó murvás futamát tartották Nyirádon, a ralikrossz egyik hazai fellegvárában. Ennek az a jelentősége, hogy lehetőség volt a helyi arénában egy remek kis szinkronverseny-jellegű prológra, illetve a két versenynapon három-három gyorsaságit is itt tartottak.

További jó hír a hazai ralisportnak, hogy egy új támogató tűnt fel a színen. A Nyirád Rallye névadó szponzora a hazai gépjármű-biztosítási piac második legnagyobb szereplője, a Generali volt – a biztosítótársaság reményei szerint a biztonság üzenete a rali nézőin keresztül átszivárog a napi közlekedésbe.

A biztonságra való törekvés hozta azt is, hogy a második versenynapon, vasárnap már egy órával később rajtolt a mezőny, mivel szombaton az erdős részeken a kora hajnali köd még nem oszlott fel, így a versenyzők az orruk hegyéig sem láttak.

A jó minőségű murván zajló futamon először Benik tört az élre, bár számára már Ózdon világossá vált, hogy idén csak óriási szerencsével tudja megvédeni a bajnoki címet. A másik esélyes, Turán Frigyes viszont turbógondokkal kezdett – a mélypont az abszolút 15. hely volt. Miután úrrá lettek a műszaki problémán, a vasárnapot azzal tölthették, hogy az ötödik helyről legalább a dobogóra vissza tudjanak kapaszkodni a Peugeot 307 WRC-vel.

Spitzmüller Csaba sokkal jobban kezdett a Mitsubishivel, ő a második helyen követte Benikéket, minimális hátránnyal. Aztán vasárnap saját szavaival „megtalálta a gázpedált” és már az első gyorson Benikék elé került, majd előnyét fokozatosan növelte a nap végéig. A célban már bő fél perccel verte a Fordot.

A Herczig-Csökő páros a bajnoki negyedik pozícióval érkezett a Generali Nyirád Rallye rajtjához, ahol eleinte jól is alakultak a dolgaik, az első napon abszolút harmadikok voltak a Subaruval, amikor a második körben, a vigántpetendi gyors rajtjában leállt a motor, és nem tudtak 20 másodpercen belül elrajtolni, így kiestek. Ifjabb Érdiék kicsit később szálltak el, Szőcön, az abszolút negyedik helyről. Az itinerbe felírtak az egyik féktávon egy létrát, de úgy tűnik, arra a létrára valakinek szüksége volt. Viszont amikor ezt konstatálták, már késő volt.

Így végül a Spitzmüller-Benik-Turán dobogós trió mögött Asi érkezett be az abszolút negyedik helyre, mögöttük pedig Borsi Gergely élete legjobb eredményével. Az idei szezon utolsó futama Pécsett lesz novemberben, ahová 9 pontos előnnyel érkezik Spitzi, Beniknek már matematikai esélye sincs, Turánnak pedig szerencsére is szüksége lesz ahhoz, hogy bajnok legyen: amellett hogy nyerniük kellene, Spitzmüllerék nem végezhetnek a negyedik helynél előbb.