Valaki szétverte a berendezést

2006.05.21. 19:01
Az ismét egyre népszerűbb körbe-körbe autós sport hazai rendezésű Eb-futammal fogadta a rajongókat. Háát, a hazaiak nem nagyon rúgtak labdába.

A szombat délelőtti gépátvétellel elkezdődött a Nyírádi Autókrossz Európa-bajnokság, amelyre 13 nemzet 53 versenyzője nevezett. A szabadedzések a pálya vonalvezetésének megismerésével kezdődtek, itt a magyar versenyzők (mind az öt) némi előnyt élveztek, hiszen ők a magyar bajnoki futamon már tesztelhettek, és ez gyorsan meg is mutatkozott: a DIV 1-ben Kárai Tamás bizonyult a leggyorsabbnak, Révész Bálint pedig a harmadik időt futotta. A szabadedzések után fél órával a hivatalos időmérőket bonyolították le, Kárai újból remekelt, megnyerte mindkét futamot, ami biztató eredménynek bizonyult a folytatásra nézve, a DIV III/A-ban Pap és Ábrahám a középmezőnyben végzett. Az 1. futamsorozatban a Divízió I-ben Kárai Tamás folytatta jó szereplését, fölényesen nyert.


A Divízió III/A-ban Ábrahám Károly nagy csatában a második időt autózta, a két futam összesítésében a negyedik lett, ami szintén reményekre jogosított a folytatást illetően. "A szabadedzés után váltót cseréltünk - mesélte Ábrahám -, mert nem volt eléggé gyors az autó, és ez bejött, szeretnék az első nyolc közé kerülni, ami jó eredmény lenne."




A vasárnapi 2. futamsorozatban tovább élesedett a küzdelem, Kárai Tamás verhetetlennek bizonyult, a Divízió III/A-ban Ábrahám Károly is tette a dolgát, ötödik lett; az élen a két cseh vitéz, Turek és Hanák vívott egymással, ahogy tették ezt az előző évi futamok során is. A Divízió III-ban az egyik futam során többen is összeakadtak, a csata a pályán kívül is folytatódott, az egyik kárvallott ellenfele depójában a berendezésen vett elégtételt.

A 3. futamsorozatban a számítások szerint Kárainak a két első hely ellenére rajthoz kellett volna állnia, mert legnagyobb ellenfele a cseh Ladislav Brozek is azonos pontszámmal állt, ám Kárai az autó kímélése okán kihagyta a harmadik futamot, ám Brozek sem állt rajthoz, így a döntőben Kárai választhatott pozíciót. Ahol jól is kezdett, majd egy kisebb csetepatéből is első helyen jött ki, amit később is tartani tudott, ám két körrel vége előtt kisebb hibáját kihasználva a hétszeres Európa-bajnok Helmut Wild bebújt mellé, és átvette a vezetést. Az utolsó körben ugyan lett volna lehetősége Kárainak egy akcióra, ám sportszerűen elengedte ellenfelét, második helye így is nagyszerű teljesítmény.


A Divízió III/A-ban Pap László a B-döntőben indult, kiválóan autózva feljött a második helyre, ám belekeveredett egy koccanásba, és kiesett. Az A-döntőben nagy küzdelem folyt, végül végül Petr Turek nyert Ladislav Hanák és Christian Freischlag előtt. Itt Ábrahám Attilának szurkolhattunk, aki végül megismételve Portugáliai teljesítményét hatodik lett. A Divízió III-ban is óriási csihi-puhi zajlott a pályán, többen kiestek, végül Petr Bartos szerezte meg az elsőséget, második Mathias Behringer, harmadik Herrmann Hinnenkamp.

A hétvége végeredményei

Divízió I. (max 1600 köbcenti, karosszériás gépek)
1. WILD Helmut D VW Polo
2. Kárai Tamás H Proton Satria
3. KVASHNIN Alexandr RUS Renault Clio

Divízió III/A
1. TUREK Petr CZ Skoda
2. HANÁK Ldislav CZ VW
3. FREISCHLAG Christian D VW Bühl

Divízió III
1. BARTOS Petr CZ Ford RS Cosworth
2. BEHRINGER Mathias D VW&AUDI
3. HINNENKAMP Hermann D Audi