Ámokfutás, borulás

2006.09.11. 13:56
Az Euroring rendes versenypálya, mégis a hegyiverseny szabályai szerint bonyolítottk le a Gyorsasági Országos Bajnokság futamait. Az indok egyszerű, sem a pályán, sem a bukóterekben nem elég a hely több tucat autónak. Ettől persze még izgalmas volt a verseny.

Wébert nem lehetett megverni Örkényben

Az Euroring jó kis pálya. Tele van egymásba fűződő kanyarokkal, aki ész nélkül megy, elveszett. Itt nem a gázt kell nyomni veszettül, hanem gondolkodni kell, és meg kell találni az ideális vonalvezetést, hogy a kanyarkombinációkon a lehető leggyorsabban préselhessük át a versenyautót. Van azonban egy kis bökkenő. Az aszfaltcsík mérete gokartoknak ideális, de túl keskeny ahhoz, hogy rendes méretű versenyautókkal versenyezzenek rajta. Kevés az egyenes rész, előzni nem nagyon lehetne, ha meg mégis, akkor esetleg a bukótér méreteivel adódhatna probléma. Az MNASZ úgy döntött, mégis érdemes lenne Örkényben versenyezni, de nem egyszerre. Csak nyugodtan, szépen, egyenként, ahogy azt a hegyiverseny szabályai előírják.

Baleset azonban sajnos így is volt. Pápai Lászlónak, aki a Hungaroringen remek versenyzéssel és egy kis szerencsével futamot tudott nyerni, ezúttal pechje volt: egy kisebb hiba után olyan szerencsétlenül érkezett meg a rázókőre, hogy felborult a kupás Suzuki Swift versenyautóval. Lászlónak szerencsére nem esett baja, sőt, egy-két karcolástól eltekintve a Swift is megúszta épségben; Pápai az edzésbaleset után el tudott indulni a versenyen. A Swift Kupában Michelisz Norbert mindkét nap magabiztos győzelmet aratott, és ezzel tovább növelte az előnyét. A cliósoknál Wéber Gábor is kétszer nyert, ennek ellenére nem sok esélye van már, hogy megnyerje a bajnokságot, Kiss Norbert előnye továbbra is tetemes.


ASI megnyerte a vasárnapi versenyt

Az F csoportban Bódis Kálmán egész évben ronggyá verte a mezőnyt, a vasárnapi versenyen azonban hibázott. A Porsche kicsúszott a pályáról, és nem tudott visszajönni a kavicságyból, így vasárnap rendhagyó módon nem Bódis Kálmán, hanem a raliból átruccanó Mitsubishi Evo VI-tal versenyző Asi állhatott a dobogó legfelső fokára.

Suzuki Swift kupa

  Suzuki Swift Kupa, szombat      Suzuki Swift Kupa, vasárnap
1. Michelisz Norbert    1. Michelisz Norbert
2. Bakoss Bence    2. Bakoss Bence
3. Pápai László    3. Hatvani Bálint
4. Szelényi Alfréd    4. Szelényi Alfréd
5. Lamara Roland    5. Pápai László
6. Pantl Péter    6. Pantl Péter

Renault Clio kupa

  Renault Clio Kupa, szombat      Renault Clio Kupa, vasárnap
1. Wéber Gábor    1. Wéber Gábor
2. Bárkovics Zoltán    2. Kiss Norbert
3. Brachna Dávid    3. Bárkovics Zoltán
4. Telek Gábor    4. Gál Szabolcs
5. Czenkár Béla    5. Telek Gábor
6. Kiss Norbert    6. Balásdi-Szabó István

Opel Astra kupa

  Opel Astra Classic Kupa, szombat      Opel Astra Classic Kupa, vasárnap
1. Molnár Zoltán    1. Molnár Zoltán
2. Szamosvári Béla    2. Farkas Roland
3. Virágh István    3. Virágh István

Formaautók versenye

  Formaautók versenye, szombat      Formaautók versenye, vasárnap
1. Pödör Balázs, Formula Renault 2000    1. Chanoch Nissany, Nissan WRL
2. Chanoch Nissany, Nissan WRL    2. Pödör Balázs, Formula Renault 2000
3. Fekete Krisztián    3. Tukora István

A csoport

  Az A csoport versenye, szombat      Az A csoport versenye, vasárnap
1. Kavecz István, BMW M3    1. Kavecz István, BMW M3
2. Gáspár István, Honda Integra Type-R    2. Gáspár István, Honda Integra Type-R
3. Vajda György, Suzuki Swift 1,3 GTi    3. Szigeti Attila

Wankel-csoport

  A Wankel-csoport versenye, szombat      A Wankel-csoport versenye, vasárnap
1. Assenbrenner Tibor    1. Assenbrenner Tibor
2. Kincses István    2. Kincses István

F csoport

  Az F csoport versenye, szombat      Az F csoport versenye, vasárnap
1. Bódis Kálmán, Porsche 996    1. ASI, Mitsubishi Evo VI.
2. ASI, Mitsubishi Evo VI.    2. Borbély Zsolt, BMW 320i
3. Tárnok Tamás, Renault Mégane    3. Tárnok Tamás, Renault Mégane