A World Touring Car Championship versenyei nyíltak. Kicsik a különbségek, annál nagyobb a csata a versenypályán, Magny-Cours-ban azonban verhetetlennek tűnik a BMW.
Az elmúlt három évben a BMW kisajátította magának Magny-Cours-t. 2003 óta a túraautó-versenysorozat összes itt rendezett futamát a bajor gyár egy-egy versenyzője nyerte meg. 2003-ban Jörg Müllernek sikerült dupláznia, 2004-ben Dirk Müller és Andy Priaulx diadalmaskodott az akkor még ETCC (European Touring Car Championship) néven futó viadalon. 2005-ben, a WTCC első évében Jörg Müller megismételte csodálatos 2003-as teljesítményét, és újfent bezsebelte mindkét győzelmet.
A túraautó-világbajnokság nagyon kiegyensúlyozott, az autók között kicsik a különbségek; több mint szokatlan, hogy egy helyszínen három éven át mind a hat versenyt ugyanaz a gyártó szerezze meg. A BMW idén öt gyári pilótát küld harcba, hogy ez a sorozat idén se szakadjon meg. Hétvégén kiderül, hogy a négyhengeres BMW 320si lesz-e annyira ütőképes Magny-Cours-ban, mint hathengeres elődje, a 320i.
Jörg Müller: Nagyon szeretem Magny-Cours-t, bár pontosan nem tudnám megmagyarázni, hogy miért. Legutóbb pluszsúly nélkül vághattam neki a versenynek, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy megnyerjem mindkét futamot. Iszonyatosan élvezetes ezen a pályán versenyezni. A legfontosabb, hogy a sikánokon jól menjünk keresztül, ezért olyan beállításra van szükség, amivel gyorsan át lehet zúzni a rázóköveken. Nagyon finoman kell összehangolni a felfüggesztést, a lengéscsillapítókat és a stabilizátorokat.
A jó beállítás érdekében két napra ideutazott a BMW Team Germany, hogy a Hungaroringen teszteljék a versenyautót. A magyar pálya rázókövei állítólag hasonlítanak azokhoz, amik Franciaországban vannak.