Roncsderbi

2005.11.20. 15:28

A WTCC utolsó két futamán kevés előzést, de annál több szétroncsolt versenyautót láthattunk. A makaói utcai pálya a pilóták majd’ kétharmadának nem volt elég széles.


Priaulx a pálya leglassabb kanyarjában

Az utolsó két futam előtt, akárcsak tavaly, Dirk Müller vezette a tabellát. Andy Priaulx 1, Fabrizio Giovanardi öt pont hátránnyal érkezett Makaóba, így a húszfordulós bajnokság végkimenetele háromesélyes volt. Mindhárom versenyző összegyűjtötte a maximális, 60 kg-os hendikepet, így a plusz súly csak a mezőnnyel szemben jelentett hátrányt, egymás ellen egyenlő eséllyel indultak.

A nehéz autó és az utcai pálya szűk, veszélyes kanyarjai Priaulx-nak egyáltalán nem okoztak gondot. A brit pilóta félelem nélkül fűzte egymásba a kanyarokat, centikre autózott a falaktól és a szalagkorlátoktól, és megnyerte az időmérő edzést. A többletsúly nélkül autózó, Alfa Romeo 156-ossal versenyző André Couto szerezte meg a második helyet, de több mint fél másodpercet kapott a tavalyi bajnoktól. Egy másik alfás, Augusto Farfus jr. lett a harmadik. Dirk Müllernek csak a hatodik helyet sikerült megcsípnie, Giovanardi pedig kilencedikként kvalifikálta magát.


A 156-os Alfák hullottak, mint a legyek

Már az időmérőn többen összetörték magukat. A helyi versenyző, Ao Chi Hong körülbelül a kvalifikáció tizedik percében csapta oda versenyautóját a falhoz, de a nagyok sem úszták meg. Tarquini a falnak ütközött, és a visszapattanó Alfa Romeót a nagy tempóval érkező Rydell SEAT Leonja találta telibe. Az olasz pilótát kórházba vitték és megröntgenezték. Az orvosok Tarquini fájó nyakán és vállán kívül nem találtak semmit, az Alfa Romeo-csapat mégis úgy döntött, nem indítja a makaói versenyen a kvalifikáció során negyedik leggyorsabb versenyzőt, mert az autóját már nem tudták volna helyrehozni a rajtig.

A kvalifikáció eredménye

1. Andy Priaulx (GBR) - BMW Team UK, BMW 320i
2. André Couto (POR) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
3. Augusto Farfus jr. (BRA) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
4. Gabriele Tarquini (ITA) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
5. Nicola Larini (ITA) - Chevrolet, Chevrolet Lacetti
6. Dirk Müller (GER) - BMW Team Deutschland, BMW 320i
7. Rickard Rydell (SWE) - SEAT Sport, SEAT Leon
8. Alain Menu (SUI) - Chevrolet, Chevrolet Lacetti
9. Fabrizio Giovanardi (ITA) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
10. Robert Huff (GBR) - Chevrolet, Chevrolet Lacetti
11. Jörg Müller (GER) - BMW Team Deutschland, BMW 320i
12. Antonio García (ESP) - BMW Team Italy-Spain, BMW 320i
13. Tom Coronel (NED) - GR Asia, SEAT Toledo Cupra
14. Giuseppe Cirò (ITA) - Proteam Motorsport, BMW 320i
15. Jordi Gené (ESP) - SEAT Sport, SEAT Leon

A WTCC 19. futama


A rajt-célegyenes még széles, az első kanyarban kezdődnek a problémák

Priaulx jól rajtolt, Couto mégis hamar utolérte, sőt, a kanyar előtt meg is előzte. Az első kanyar más meglepetést is tartogatott: Jörg Müller BMW-jének a feneke beriszált, és az autó nekiütközött a falnak, mandinerből elcsapta Huff Chevrolet-jét és Coronel SEAT-ját. Az autók, vagyis a roncsok, teljesen elzárták az utat, és az egész mezőnynek meg kellett állnia. A makaói pálya első kanyarja úgy nézett ki, mintha terrortámadás érte volna.


A helyzet nem olyan borzalmas, mint amilyennek látszik, csak három autó sérült

A biztonsági autó mögött futott körök az új szabályok értelmében nem számítanak bele a versenybe, így tehát a WTCC 19. futamát meghosszabbították, 10 körös lett. A repülőrajt után Dirk Müller meg tudta előzni Menut, és feljött a negyedik helyre. Couto elszállt, és átadta a vezető helyet Priaulx-nak. A negyedik körben Farfus - csak ő tudja, hogyan ­ megelőzte Priaulx-t. Rossz volt nézni, amit az élen autózó két pilóta produkált centikre a falaktól. A brit versenyző a pálya első szakaszán rendre hozott az Alfán, de megelőzni már nem tudta.

Rydell fel tudott zárkózni Priaulx-ékra, de meg kellett elégednie a harmadik hellyel. Giovanardinak eltörött a felfüggesztése, falnak ütközött, és evvel el is veszítette minden reményét a világbajnoki címmel kapcsolatban. Dirk Müller az utolsó körig tartotta magát, de valami rejtélyes baleset miatt, ami a közvetítésből sajnos kimaradt, végül csak a 10. helyen ért célba.

A WTCC 19. futamának végeredménye

1. Augusto Farfus jr. (BRA) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
2. Andy Priaulx (GBR) - BMW Team UK, BMW 320i
3. Rickard Rydell (SWE) - SEAT Sport, SEAT Leon
4. Nicola Larini (ITA) - Chevrolet, Chevrolet Lacetti
5. Alain Menu (SUI) - Chevrolet, Chevrolet Lacetti
6. Duncan Huisman (NED) - BMW Team Holland BMW 320i
7. James Thompson (GBR) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
8. Peter Terting (GER) - SEAT Sport, SEAT Leon
9. Antonio García (ESP) - BMW Team Italy-Spain, BMW 320i
10. Dirk Müller (GER) - BMW Team Deutschland, BMW 320i
11. Stefano D´Aste (ITA) - Proteam Motorsport, BMW 320i
12. Carl Rosenblad (SWE) - Crawford Racing, BMW 320i
13. Alessandro Zanardi (ITA) - BMW Team Italy-Spain, BMW 320i
14. Marc Hennerici (GER) - Wiechers-Sport, BMW 320i
15. Adriano De Micheli (ITA) - JAS Motorsport, Honda Accord Euro R

A WTCC 20. futama

A második versenyen Giovanardi nem állt rajthoz, Dirk Müller pedig a harmadik körben eldobta a BMW-t, így ekkor már matematikailag is Andy Priaulx volt a hivatalos világbajnok a verseny kimenetelétől függetlenül. Duncan Huisman - aki csak a makaói hétvégére ugrott be a WTCC-be ­ egy csodálatos rajt után az élre állt, és meg is nyerte a versenyt. Priaulx nyugodtan versenyzett, de a vére csak felhozta őt a második helyre. Alain Menu a harmadik helyen ért célba a Lacettivel.


A világbajnoki cím mellé csajok is járnak

A huszadik futam korántsem volt olyan izgalmas, mint a 19., ennek ellenére sokan törték össze magukat. Az első versenyen 27 autó állt a rajtnál, a második verseny végére mindössze 10 maradt állva. Andy Priaulx két makaói második helyével és egész éves kiegyensúlyozott teljesítményével megnyerte a Túraautó világbajnokságot. Méltó befejezése volt ez a hétvége egy izgalmas szezonnak, reméljük, a folytatás sem lesz rosszabb, bár - szívfájdalom - úgy néz ki, jövőre nem indul az Alfa Romeo.

A WTCC 20. futamának végeredménye

1. Duncan Huisman (NED) - BMW Team Holland, BMW 320i
2. Andy Priaulx (GBR) - BMW Team UK, BMW 320i
3. Alain Menu (SUI) - Chevrolet, Chevrolet Lacetti
4. Augusto Farfus jr. (BRA) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
5. Alessandro Zanardi (ITA) - BMW Team Italy-Spain, BMW 320i
6. Jordi Gené (ESP) - SEAT Sport, SEAT Leon
7. Peter Terting (GER) - SEAT Sport, SEAT Leon
8. Rickard Rydell (SWE) - SEAT Sport, SEAT Leon
9. Giuseppe Cirò (ITA) - Proteam Motorsport, BMW 320i
10. Patrick Bernhardt (GER) - Ford Hotfiel Sport, Ford Focus

A bajnokság végeredménye

1. Andy Priaulx: 101
2. Dirk Müller: 86
3. Fabrizio Giovanardi: 81
4. Augusto Farfus jr.: 64
5. Jörg Müller: 59
6. Rickard Rydell: 56
7. Gabriele Tarquini: 55
8. James Thompson: 53
9. Antonio García: 51
10. Alessandro Zanardi: 35