Ferrari Testarossa a vízen is átkel

2006.09.25. 07:58

Írhatnám azt is címnek, hogy Fiat Punto, de akkor a kutya se olvasná el. Így viszont nagyságrendekkel nő az esély, főleg ha hozzáteszem, hogy lengén öltözött hölgyek is voltak a Hungaroringen.

Brutális olaszautós hétvége volt. A Tipo-Tempra Klub Pákozd környékére gyűjtötte az embereket. A magyarországi hivatalos Fiat Klub pedig fogta magát, és szeánszra hívta az összes olaszautó-tulajdonost, legyen az fiatos, alfás, lanciás, ferraris vagy akármilyen, és kivitte őket a hungaroringi vezetéstechnikai centrumba.

Amint hallottam az eseményről, tudtam, hogy ott a helyem. Nemcsak pacsizni jó ilyenkor az alfás haverokkal, de most a szokásos - és egyben dögunalmas - autómustra mellett kinézett egy kis autózás is. Valójában egyáltalán nem értem, miért járnak az emberek autós találkozókra, hiszen a barátokkal egyébként is lehet találkozni - és én bizony szoktam is. A talikon meg általában ugyanazok vannak, így aki egyen részt vett, mindent látott. Mindenesetre ez a vezetéstechnika, akármennyire is lerágott csont már, mindig érdekes tud lenni, így feliratkoztam.

Egyébként marha nehéz megszervezni egy ilyen eseményt, látom mennyit küzdenek vele mások, akik ilyesmire vetemednek. Összehozni, hogy tartalmas legyen a program, a gazdagtól a csóróig mindenki találjon magának szórakozást, ne unatkozzanak a csajok se, hát még a gyerekek, és persze anyagilag se legyen bukó, nem egyszerű. Ezért is lehet, hogy nem mindig sikerül emlékezetesre, már annak, aki nem vett részt a szervezésben, vagy nem itta magát hülyére.

Most viszont tuti jó volt a 'Ringes a buli - és ahogy hallottam, a másik is, de sajna csak az egyiken tudtam jelen lenni. De ne szaladjunk előre, kezdjük a szombat reggellel. Szépen felkészítettem az Alfettát, ami azt jelenti, hogy kipakoltam a csomagtartóból, hogy a keresztbe csúsztatás közben ne röpködjenek szanaszét a cuccaim. A gyülekező első lépcsője a felvonulási téren volt, de én inkább a Ring bejáratához mentem, mert egyrészt közelebb volt, másrészt így nyertem egy kis időt.

Más is így gondolhatta, mert mire odaértem, már parkolt néhány Fiat a bejáratnál. Nemsokára befutott a második Alfás is, Ingegnere, a Yetro túrák szervezője a GTV6-al. Ekkor vettem észre, hogy az autóm derékig koszos, és még csak le sem mostam. Biztos, hogy utálni fognak, akiknek egy ilyen találkozó ünnep, és már napokkal előtte fogkefével járkálnak az autójuk körül. Már mindegy, majd a pályalocsolás megoldja - gondoltam.

Aztán egyszer csak megjelent a konvoj, és megkezdődött az esemény. Egymás után gurultak be a gépek a Ringre, hogy a veztech. pálya környékén leparkoljanak. Először Fiatok, aztán egy-egy Alfa, majd néhány Maserati és egy Ferrari Testarossa. Nem fogom újra felsorolni a line upot, a lényeg, hogy minden olaszból volt képviselő.

A Ferrari Testarossa

Tudta Ön, hogy a Ferrari Testarossa minden idők legnépszerűbb Ferrarija? Engem nagyon meglepett, hogy a Pininfarina által 1984-ben élete keltett álomból 7200 darabot adtak el 1992-ig. A nevet már az ötvenes évek végén használták (Testa Rossa formában, mint piros fej), és a piros szelepfedél miatt nevezték így azt az autót. Tehát a második generációs Testarossa aluminium vázzal készült, az ajtók és a tető anyaga viszont acél, ezek mellett rengeteg üvegszálas alkatrészt is kapott. Minden keréknél kettős keresztlengőkaros felfüggesztést és hengerenkénti négyszelepes motort kapott. Marelli gyújtás, K-Jetronic elektronika - aminél bonyolultabb komputert én speciel sosem raknék autóba -, szedte össze a 390 LE teljesítményt a 4943 köbcentis, 12 hengeres, 180°-os V motorból. 5,3 másodperc alatt gyorsult 100 km/h-ra.

Pininfarina már 1982-körül tervezni kezdett egy olyan Ferrarit, ami 12 hengeres lesz, és a hűtők a versenyautókhoz hasonlóan oldalt lesznek. Persze utcai autóról volt szó, így gondolnia kellett a csomagokra és a komfortra is. Aztán ez lett belőle. A Testarossán mindenhol légvezető nyílások, légterelők találhatók, amik nemcsak a motornak juttatnak hűtő-, vagy épp elszívható levegőt, de jelentős szerepet játszanak a stabilitásban is. Ritka megoldás volt ez akkoriban, a mai napig megdobogtatja a szívet. Népautónak soha rosszabbat.