Kitaszítottak

2007.05.18. 07:40

Az egyik legnagyobb márkaklubról beszélünk, de valójában lényegtelen a név. Helyettesítsék be kedvenc márkájuk nevét a Toyota helyére, és azonnal látni fogják, hogyan működne klubjuk. Talán egy dolog van, ami máshogy formálhatja a történetet: a márkakereskedők hozzáállása. Sajnos a Toyota klub esetében itt valami megmagyarázhatatlan dolog történt.

A történet teljesen szokványosan indult. Ahogy sok klub megalakulásában, itt is nagy szerepe volt az index fórumának. 2000 környékén néhány hasonszőrű beszélgetése indította a lavinát. Az első Toyota-találkozón még csak ketten voltak, de 2002-ben az első nagy találkozón már 40 autó gyűlt össze. Nem akarom, hogy elbólintsanak a billentyűzet előtt, ezért most ugorjunk át néhány szép évet.

Mára a Toyota Klub Magyarország az egyik legnagyobb márkaklub, 2004-óta hivatalosan bejegyszett egyesület. Heti rendszerességgel - minden pénteken - találkoznak a Kerepesi úti McDonald's étteremben. Ilyenkor 15-20 ember is összejön, és csak a legritkább esetben téma az autózás. Igazi baráti társasággá alakultak.

A klubban különlegesen sok aktív tag van. Váraljai Miklós, az alapító elnök mellett hat elnökségi tag dolgozik. Külön felelőse van a honlap tartalomnak, külön ember foglalkozik a sajtóval, a kapcsolatokkal. A klubtagok adminisztrálását, nyaggatását is külön ügyosztály végzi. Mivel az aktív klubtagok között erős a számítástechnikai beállítottság, ezért a honlap profi működésére nagyon nagy hangsúlyt fektettek.

Nemcsak egyszerű statikus oldal, hanem dinamikus társasági fórum. Még a lejárt tagságról is automatikus figyelmeztetés érkezik. Az indexről ma már átszoktak a saját fórumukra, ahol nem kevesebb, mint napi 300 hozzászólás a jellemző. Mindenki megtalálja a magának való témát a Lexustól a Scionig, sok márkakereskedőnek külön topikja van.

A legutóbbi minitalálkozóra én is elmentem. Kati autója révén érintett vagyok ugyan, de igazából arra voltam kíváncsi, hogy működik a klub, ráadásul olyasmit hallottam, ami felcsigázott. A többszori megkeresés ellenére a Toyota Klubot semmilyen formában nem támogatja a Toyota Magyarország.

Mindenek előtt egy kapcsolódó történetet hadd meséljek el. Én is 2000-ben alapítottam a Saab 900 klubbot, hasonló módon, mint a Toyotások. Az alapítás pillanatában megkerestem az importőrt, a Polár Mobil Kft.-t, de valami értékesítőnél elakadt a beszéd. Ez igen rosszul esett, és ennek hangot is adtam minden fórumon. Pár hónapra rá az importőr igazgatóságától érkezett egy levél, hogy hallották az esetet, és üljünk le, beszéljük meg. Leültünk, megbeszéltük és rájöttünk, mindannyiunknak közös a célja. Saabosok vagyunk, egy oldalon állunk.

Ettől a perctől kezdve az importőr a lehetőségeihez mérten minden formában támogatta az egyesületünket. Megkaptuk a régi zászlókat, reklámanyagokat, a találkozókra volt, hogy pénzt, de ajándékokat mindig kaptunk. Az importőr ma már minden rendezvényünkön ott van, és például tesztvezetéssel erősíti a márkát.

Kérdem, nem ez a logikus? A klubtagok közül jócskán akadt olyan, aki a régi 900-ból új Saabba ült át. Nem pont a klub az a hely, ahol az igazi fanatikusok gyülekeznek csillogó szemmel tömött sorokban? Hol ápolják legjobban a márka imidzsét, ha nem ott? A klubtagok végzik a legdurvább térítést. Ráadásul ingyen! És vajon mit jelent egy importőr költségvetésében egy márkatalálkozó támogatása? Néhány sapka, vagy bögre? Egy tesztautó, amit bármilyen himi-humi ügyféljelöltnek szemrebbenés nélkül napokra odaadnak, a találkozókon viszont több száz emberhez juthat el, olyanokhoz, akiket tényleg érdekel. Akikből élnek.

Na jó, kezd már az egész túlságosan szentimentális lenni, de elnézést, valóban felzaklatott ez a dolog. Mivel én is végigjátszottam, túlságosan érintett vagyok. Ismerek olyan importőrt, aki miután találkozott a márkaklubbal, séróból nyúlta le a nevét, és a következő megbeszéléskor diszkréten közölte, hogy keressenek más nevet, mert a valamiklubot már levédték. Az Izé Autó Klub nem használhatja az Izé logót. Mit használjon? Krumplit? Mert mi lesz? Erősíti a brendet? Isten ments.

Na mindegy, a lényeg, hogy sok tévelygés mellett akadnak olyan importőrök is, akik fantáziát látnak néhány elvetemült rajongóban. Elvetemült bizony. Csak hogy a témánál maradjak. Akad a Toyota klubtagok között egy márkatárs, aki gokartversenyzéssel múlatja idejét. De mivel Toyota-mániás is, időt-pénzt nem kímélve a Toyota-csapat F1-es festésével díszítette HiAce buszát, a gokartokat meg a robogóit. Így mutatkozik a versenyeken, így járja az országot. És ez a gonosz, elvetemült ember arra kérte az importőrt, hogy egy Toyota-overált kerítsenek neki, hogy teljes legyen a kép. Sajnos az ilyen jellegű támogatás megoldhatatlan.

Jó, ez mégis csak egyéni kérés, mondjuk azt, hogy megértem. De akkor mi is van a klubbal? Mit vétettek?

Az oldalról ajánljuk

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
  • Hírek

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától

Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.

április 16., 12:09
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

április 16., 14:57
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

április 16., 10:33
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

tegnap, 18:27
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

április 16., 07:55
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

április 16., 13:17
300 lóerős belépő az M világba
  • Tesztek

300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive

A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.

április 16., 10:58
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
  • Közélet

Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak

Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.

április 16., 06:03
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
  • Hírek

1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer

A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.

április 15., 06:05
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
  • Hírek

USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit

Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.

április 16., 06:05
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
  • Hírek

Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt

Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.

április 16., 16:46
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
  • Hírek

Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak

Nem a benzines autók hangját imitálnák.

április 16., 06:10
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
  • Hírek

Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány

A Scaniához kerül a Northvolt egy része.

április 15., 06:05
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
  • Hírek

Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett

Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.

április 15., 07:08
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

április 16., 17:44
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

április 17., 06:03
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
  • Hírek

Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség

A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.

április 15., 10:28
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
  • Hírek

Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt

A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.

április 15., 14:43
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
  • Hírek

F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál

Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.

április 15., 16:44
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
  • Hírek

Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió

Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.

április 15., 15:40
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
  • Hírek

Két modelljét is kinyírja a Mercedes

Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.

április 15., 11:26
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
  • Hírek

A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis

Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.

április 15., 13:28
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
  • Hírek

5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából

Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.

április 15., 09:19
Autók, amikben felnőttünk III.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III.

április 16., 11:46
Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.

április 16., 10:41
Get Lost Lotus Elise
  • Hírek

Get Lost Lotus Elise

április 16., 15:16
F1 kibeszélő 2025 Bahreini Nagydíj
  • Hírek

F1 kibeszélő 2025 Bahreini Nagydíj

április 15., 14:15
KRESS 200C III
  • Technika

KRESS 200C III

április 15., 13:57