Az egyik legnagyobb márkaklubról beszélünk, de valójában lényegtelen a név. Helyettesítsék be kedvenc márkájuk nevét a Toyota helyére, és azonnal látni fogják, hogyan működne klubjuk. Talán egy dolog van, ami máshogy formálhatja a történetet: a márkakereskedők hozzáállása. Sajnos a Toyota klub esetében itt valami megmagyarázhatatlan dolog történt.
A történet teljesen szokványosan indult. Ahogy sok klub megalakulásában, itt is nagy szerepe volt az index fórumának. 2000 környékén néhány hasonszőrű beszélgetése indította a lavinát. Az első Toyota-találkozón még csak ketten voltak, de 2002-ben az első nagy találkozón már 40 autó gyűlt össze. Nem akarom, hogy elbólintsanak a billentyűzet előtt, ezért most ugorjunk át néhány szép évet.
Mára a Toyota Klub Magyarország az egyik legnagyobb márkaklub, 2004-óta hivatalosan bejegyszett egyesület. Heti rendszerességgel - minden pénteken - találkoznak a Kerepesi úti McDonald's étteremben. Ilyenkor 15-20 ember is összejön, és csak a legritkább esetben téma az autózás. Igazi baráti társasággá alakultak.
A klubban különlegesen sok aktív tag van. Váraljai Miklós, az alapító elnök mellett hat elnökségi tag dolgozik. Külön felelőse van a honlap tartalomnak, külön ember foglalkozik a sajtóval, a kapcsolatokkal. A klubtagok adminisztrálását, nyaggatását is külön ügyosztály végzi. Mivel az aktív klubtagok között erős a számítástechnikai beállítottság, ezért a honlap profi működésére nagyon nagy hangsúlyt fektettek.
Nemcsak egyszerű statikus oldal, hanem dinamikus társasági fórum. Még a lejárt tagságról is automatikus figyelmeztetés érkezik. Az indexről ma már átszoktak a saját fórumukra, ahol nem kevesebb, mint napi 300 hozzászólás a jellemző. Mindenki megtalálja a magának való témát a Lexustól a Scionig, sok márkakereskedőnek külön topikja van.
A legutóbbi minitalálkozóra én is elmentem. Kati autója révén érintett vagyok ugyan, de igazából arra voltam kíváncsi, hogy működik a klub, ráadásul olyasmit hallottam, ami felcsigázott. A többszori megkeresés ellenére a Toyota Klubot semmilyen formában nem támogatja a Toyota Magyarország.
Mindenek előtt egy kapcsolódó történetet hadd meséljek el. Én is 2000-ben alapítottam a Saab 900 klubbot, hasonló módon, mint a Toyotások. Az alapítás pillanatában megkerestem az importőrt, a Polár Mobil Kft.-t, de valami értékesítőnél elakadt a beszéd. Ez igen rosszul esett, és ennek hangot is adtam minden fórumon. Pár hónapra rá az importőr igazgatóságától érkezett egy levél, hogy hallották az esetet, és üljünk le, beszéljük meg. Leültünk, megbeszéltük és rájöttünk, mindannyiunknak közös a célja. Saabosok vagyunk, egy oldalon állunk.
Ettől a perctől kezdve az importőr a lehetőségeihez mérten minden formában támogatta az egyesületünket. Megkaptuk a régi zászlókat, reklámanyagokat, a találkozókra volt, hogy pénzt, de ajándékokat mindig kaptunk. Az importőr ma már minden rendezvényünkön ott van, és például tesztvezetéssel erősíti a márkát.
Kérdem, nem ez a logikus? A klubtagok közül jócskán akadt olyan, aki a régi 900-ból új Saabba ült át. Nem pont a klub az a hely, ahol az igazi fanatikusok gyülekeznek csillogó szemmel tömött sorokban? Hol ápolják legjobban a márka imidzsét, ha nem ott? A klubtagok végzik a legdurvább térítést. Ráadásul ingyen! És vajon mit jelent egy importőr költségvetésében egy márkatalálkozó támogatása? Néhány sapka, vagy bögre? Egy tesztautó, amit bármilyen himi-humi ügyféljelöltnek szemrebbenés nélkül napokra odaadnak, a találkozókon viszont több száz emberhez juthat el, olyanokhoz, akiket tényleg érdekel. Akikből élnek.
Na jó, kezd már az egész túlságosan szentimentális lenni, de elnézést, valóban felzaklatott ez a dolog. Mivel én is végigjátszottam, túlságosan érintett vagyok. Ismerek olyan importőrt, aki miután találkozott a márkaklubbal, séróból nyúlta le a nevét, és a következő megbeszéléskor diszkréten közölte, hogy keressenek más nevet, mert a valamiklubot már levédték. Az Izé Autó Klub nem használhatja az Izé logót. Mit használjon? Krumplit? Mert mi lesz? Erősíti a brendet? Isten ments.
Na mindegy, a lényeg, hogy sok tévelygés mellett akadnak olyan importőrök is, akik fantáziát látnak néhány elvetemült rajongóban. Elvetemült bizony. Csak hogy a témánál maradjak. Akad a Toyota klubtagok között egy márkatárs, aki gokartversenyzéssel múlatja idejét. De mivel Toyota-mániás is, időt-pénzt nem kímélve a Toyota-csapat F1-es festésével díszítette HiAce buszát, a gokartokat meg a robogóit. Így mutatkozik a versenyeken, így járja az országot. És ez a gonosz, elvetemült ember arra kérte az importőrt, hogy egy Toyota-overált kerítsenek neki, hogy teljes legyen a kép. Sajnos az ilyen jellegű támogatás megoldhatatlan.
Jó, ez mégis csak egyéni kérés, mondjuk azt, hogy megértem. De akkor mi is van a klubbal? Mit vétettek?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
