SUV-párbaj 5: Dacia Duster – Suzuki Vitara

2016.03.21. 18:01

A Dacia Duster és a Suzuki Vitara az utolsó két ismeretlen a nagy SUV-terepteszt résztvevői közül. Kedden végigüljük mind a tíz autót, buckán-sáron, árkon-rámpán áthajtjuk őket, de addig is döntsük el a román-magyar virtuskodás legújabb csatáját.

   Dacia Duster 1.5 dCi Suzuki Vitara 1.6
teljesítmény 109 LE 120 LE
önsúly 1295 kg 1185 kg
váltó kézi automata
tesztautó ára 5,13 M Ft 7,09 M Ft

A párbaj

Nem kell véresen komolyan venni ezt a hegyi felfutóba oltott gyorsulási versenyt, hiszen nem attól lesz jó egy autó, ha minél hamarabb feljut az emelkedőn úgy, hogy fél lábbal a jéghez hasonló tapadású vizes műgyantán, a másikkal a nedves aszfalton próbál megkapaszkodni. De sokat elmond a mai összkerékhajtás-rendszerek lelkéről, az elektronikáról, mivel mind a kipörgésgátlót, mind az úgynevezett elektronikus differenciálzárat alaposan megdolgoztatja.

Nem variáltunk a különböző üzemmódokkal. Ahol kellett, bekapcsoltuk az összkerékhajtást, és szabadjára engedtük a processzorokat, fékezgessék a kerekeket kedvükre, vegyék el a gázt, ha úgy látják jónak. Padlógázt nyomtunk. Világos, hogy az eltérő gumik tapadásán is sok múlott, de legalább annyi az elektronikán. Volt autó, amelyik teljesen visszavette a teljesítményt, mások észrevétlenül tették a dolgukat, de veszettül próbálták optimálisan elosztani a nyomatékot a négy kerék között.

Elég volt a ráhangolódásból, kedden végre beletoccsanunk a sárba.