Egyszer volt Volvo V8 - ez az!

Totalcar Erőmérő: Volvo S80 V8

2020.06.26. 17:04

A hitelesített és professzionális teljesítménymérő padon a korábban jelentkezett olvasók autóit mérjük meg az Autokorbelnél, most egy igazi big blokkos európai került a padra. Korábban már elmondtuk, hogy mi ez, az olvasók jelentkezhettek a mérésre, most egy V8-as Volvo bizonyíthat.

Az autógyártás olyan gyorsan változik napjainkban, hogy szakmabelieknek is nehéz pontosan követni a trendeket. Ezek egy része az egyre szigorodó környezetvédelmi normák miatt alakul ki.

A korszerű motorok általában kis lökettérfogatú, feltöltött konstrukciók, amelyek nagyon jól szerepelnek részterheléses üzemben és teljes terheléskor egészen szép a maximális teljesítményük is. Az egy másik kérdés, hogy a valós fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékük eltér az optimális katalógusadattól, de ezzel csak akkor szembesülünk, ha ilyet használunk a hétköznapokban.

A korszerű downsizing-motorok szépen szorítják ki a piacról a szívómotorokat, a nagy lökettérfogatú, a sokhengeres szívómotor pedig szinte kizárólag a különleges sportautók privilégiuma lett mára.

A mérésre érkezett Volvo S80 2007-ben készült, amikor a modellsorozat csúcsát egy szívó V8-as motorral szerelt változat jelentette. A különleges, keresztben elhelyezett 4,4 literes blokkot a Volvo a Yamaha segítségével fejlesztette ki. A Volvo által megadott specifikációk alapján a Yamaha egy létező, palettáján már szereplő nyolchengeres konstrukciót tekintett alapnak és azt dolgozta át alaposan.

A 60 fokos hengerszögű V8-as teljesen alumínium blokköntvénnyel és hengerfejjel készült és 190 kilós tömege alacsonynak tekinthető ebben a kategóriában. A viszonylag szűk hengerszög keskennyé is teszi, nem kell túl hosszú autóorr, amibe belefér, ráadásul magassága is kezelhető, tehát bennfoglaló méreteit tekintve nagyon jó kompromisszum. A mai napig a legkisebb külső méretű négy liter feletti V8-as és jó eséllyel ez már nem is lesz másképpen.

Más tekintetben sok különlegességet nem tartalmaz, nincs sem változó szelepvezérlése, sem különleges befecskendezőrendszere, klasszikusnak tekinthető 32 szelepes motor tehát. Megbízhatósága szintén remek, bár kevés készült belőle, komoly hibákról nem beszélnek a tulajdonosok.

A nagy lökettérfogatú V8-as motorok mindig különlegességet jelentenek az Erőmérőben: érdekes megnézni, hogy kis fordulaton már mekkora nyomatékuk van és mennyire széles tartományban teljesítenek jól. Nagyon erősek 2000-től a leszabályzásig. A turbónyomásra sem kell várni, azonnal ott van az erő és a csodás hang.

Ezek után mi is kíváncsian vártuk, hogy a Volvo-Yamaha nyolchengeres milyen értéket produkál, illetve milyen görbét rajzol. Nem árulom el tudja-e a gyári értékeket, próbáljátok meg kitalálni és nézzétek meg az Erőmérő mai epizódját!

Ha pedig tetszik a műsorunk és további érdekes autókat szeretnétek látni, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára mert sok érdekes autó jön még.

Korábbi epizódok:

Nem várt FORDulat
Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Ilyen egy jól bevált recept: 300+ LE
Saját tervezésű és gyártású motorbelső, egyedi program, sok év munkájának gyümölcse. Tartsatok velünk ma is.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.