Majrévas Magyarországról

2001.01.12. 10:29
Újabb kiváló magyar játék a piacon - a programozók ezúttal azt is elérték, hogy a választható terepjárók között magyar is legyen. A Land Roverek és Pajerók mellett végre Rába terepjáróval is dagaszthatjuk a sarat.
 
   
   

,,Óvatosan közelíts a következő kaptatóhoz, sosem tudhatod, mi vár rád a másik oldalon. Mindig jusson eszedbe, ha nem látható mi van előtted lassíts! Ha túl gyorsan haladsz, könnyedén elveszítheted az uralmat az autód felett, és megcsúszol, esetleg fel is borulhatsz." Ilyen és ehhez hasonló mondatokkal traktál egy férfihang, aki most az oktatóm. Kár, hogy ennél bölcsebbeket nem nagyon mond, és a nyálmennyiségéből ítélve előtte vaníliáskarikát evett.

Amit mond, magyarul mondja, és ez egyáltalán nem hátrány, a menü magyar szövege pedig végképp nyilvánvalóvá teszi amit eddig csak sejtettünk, de a stáblistát olvasva biztosak lehetünk benne: ezt a játékot magyarok írták.

 
   
 

Erre játék közben is számtalan jel utal, a betöltések alatt nyári emlékképeket láthatunk a somogybabodi Off-Road fesztiválról; minden igyekezet ellenére előbukkan egy-két magyar rendszám. Képzelem, hogy örül aki látszik például a közönség soraiban, és most játék közben viszontláthatja magát: nyáron mennyivel soványabb vagyok!

A menü dizájnja picit fáradtra sikerült, a ,,vissza" parancs leírásánál viszont szorgalmasak voltak: három sz betűvel írják.. Az ,,oktatás" programpontban is hazaérkezünk: a Cherokee hátsó-kinti nézetének rendszáma megtévesztésig hasonlít a románra, így egy kishatárátkelőn érezhetjük magunkat egy álmos vasárnap délután. Hanem ha megmozdítjuk a Krájzlert... Ilyen mozgást számítógépes játékokban ritkán láttunk: az autó úgy billen és dől, hullámzik, bólint, farol, hogy egyenesen arra érzünk késztetést, hogy minél szélsőségesebb helyzetekbe hajszoljuk.

 
   
   

A terepviszonyok és a domborzat grafikája tűrhető, szerencsére a kerekekre mért ütések a force feedback-es kormányon hamar elfeledtetik a domborzat és a fák túlzott rajzszerűségét. (Force-os játékvezérlőként a program csak a sidewindert és a wingmant fogadja el, de a gyártó a közeli jövőre ígéri a patcheket más fajtákra is.) Klaviatúrán viszont nehézkes vezetni, mert a terepről nem érkezik visszajelzés, így könnyen elszabadul a kocsi, és elég csúfos a GMercivel 90-nél pörögve-forogva elszállni, főleg ha nem a miénk.

Az autók megjelenítése ritka szép. A LAND ROVER hátsó lámpáinak kigyulladását látván egyfolytában a féken fogunk ugrálni. A típusválasztékkal sincs baj ( TOYOTA LC, WRANGLER, MITSUBISHI), ha lenne hó a játékban , a narancssárga Unimoggal könnyedén terrorizálhatnánk az egész hegyvidéket.

 
   
 

Külön csemege a RÁBA H18: 10 literes V8-as motor, 3 tengely és a légrugók is külön mozognak. Fájdalom, hogy csak zöld színben választható, mindegy, így legalább a katonatörténetek mesélését akár illusztrációval is megtámaszthatjuk.

Az autók mozgását hegynek fel és le dr. Sas Elemér is bátran használhatná szemléltetésre: a felezőváltó és a differenciálzár nyomatékmódosítása hihetetlen csodákat produkál, a program készítői azonnal beírhatnak maguknak egy igazgatói dícsérőt. Sárban tényleg csúszunk, kavicson farolunk, kis szorosokban pedig a sziklák terelgetik a kerekeket, csak győzzünk kormányozni. Ha a sima kalandozást választjuk, nagyon finom kis helyekre juthatunk: a függőhidak, meredélyek,vízmosások, csupa-csupa autónak való kihívás.

 
   
   

Bevállalós, vagy kevésbé gyakorlott játékosok könnyen bajba kerülhetnek, és itt nem jön a vadász a dobozos UAZ-zal, hogy Pajerónkat lenéző mosollyal kirántsa a sárból.(+megjegyzés:Városi kisfiúk, fényesautóval az erdőre kirándulni kijöttetek?) A Trophyk helyszínei viszonylag változatosak, a Rocky Towers vöröses szikláin álló piros Jeepemet megpróbálom képeslapként is elképzelni, holnap ki is nyomtatom.

A versenyekhez navigátort is kapunk,sőt magunk választhatjuk társunk nemét és alkatát. Ha nőt választunk, a menüben előttünk forgó figurának azonnal mellei nőnek,utána pedig venezuelai plasztikai sebészként farigcsálhatunk belőle ,míg a kívánt testalkatot el nem érjük.

Ennek később hasznát is veszem, ha például belső nézetben a 6-os gombot parancsként nyomva jobbra fordul a fejem, a navigátorom visszanéz rám.Talán szemezni próbál, a bukón keresztül.
Nem baj, úgy érzem, még a cél előtt össze is jövünk.

Ajánlott gépigény: pentium II 300 MHz,64 MB RAM
8x CD-Rom meghajtó
16MB Directx komp.videokártya

Cheat-ek:A főmenüben Shiftet megnyomva tűnik fel a cheat-box,ide a következő kódokat kell beírni:
ALLTROPHIES-minden trophy elérhető
ALLTIRES-minden abroncs elérhető
ALLRDIFFERS-minden hátsódiffi
ALLFDIFFERS-minden első diffi
ALLENGINES-minden motor választható
RABACAR-Raba H-18 elérhető
BIGFOOT-Toyota Hilux elérhető
ALLCARS-minden autó elérhető