Vettel visszatér, Raikkönen bedarál

2012. április 22., vasárnap 16:53

Magára talált a Red Bull, talán ez volt a szombati nap legfontosabb híre. Ahogy az várható volt, az Adrian Newey által vezetett mérnökgárda megtalálta az elvesztett tizedmásodperceket, így Vettel végre visszatérhetett az első rajthelyre. Mark Webber a harmadik helyről indult, közéjük azonban beférkőzött Lewis Hamilton, Jenson Button a negyedik helyre kvalifikálta magát.

Izgalmas rajtnak ígérkezett, már csak azért is, mert a Red Bull-McLaren-csapatok mögül rajtolt a vérszemet kapott Nico Rosberg és az erősen motivált Daniel Riciiardo is, aki kirobbanó formát mutatott az időmérőn. A szombati nap nagy vesztese egyértelműen Michael Schumacher volt, aki csak a 22. helyről rajtolhatott, mivel az időmérő első harmadában kicsit túlagyalták a taktikát plusz váltót is cseréltek autójában. Mindenki kíváncsian várta, hogyan tudja magát előredolgozni az öreg, főleg annak fényében, hogy a pálya és a finom homok elég gyors ütemben koptatta az abroncsokat.

Raikkönen a 11. helyen sem állt túl rózsásan, csapattársa megint elverte az időmérőn, Grosjean a hetedik helyről indult. Alonso a kilencedik, a rajt előtt tapintható volt a feszültség, pláne úgy, hogy egész komoly esőfelhők gyülekeztek a horizonton...

A rajtot legjobban Raikkönen és Alonso kapta el, de okvetlenül meg kell dicséret illeti Felipe Massát is, aki szintén sokat lépett előre, ráadásul – úgy tűnik – megtalálta elveszett bátorságát és az egész futam alatt jól teljesített, keményen odatette magát, ha kellett. Most nem rajta múlt, hogy a kilencedik helyre tudta csak behozni a Ferrarit, Alonso is küzdött, amennyit szokott (sokat), de a hetedik helynél feljebb nem sikerült tornáznia magát. Így is mindketten pontszerzők lettek és talán z a brazil számára is ad egy kis lendületet a jövőben.

Vettel hozta a tavalyi formát és lényegében rajt-cél győzelmet aratott, okosan versenyzett, még akkor sem jött zavarba, amikor a kitűnő formában versenyző Raikkönen leheletét érezte tarkóján.

A Lotus-Renault-k szolgáltak a futam legnagyobb meglepetésével, hiszen iszonyatosan gyorsak voltak, Grosjean ügyesen tartotta kiharcolt helyét, amikor simán átlépett Mark Webberen, a hetedik körben megette Lewis Hamiltont is. Taktikájuk is bejött, a nagy kedvvel (mikor láttunk tőle régen ilyet?) versenyző Raikkönent pedig öröm volt nézni, ahogy a 11. helyről rajtolva szó szerint bedarálta a mezőnyt. A végeredményben azonban az a legszebb, hogy a helyezések ezúttal – javarészt – a pályán dőltek el.

A 9-10. körben került sor az első kerékcserékre, Hamilton versenye itt úszott el. Bal hátsó kerekének cseréjével sokáig vacakoltak, végül csak a nyolcadik helyig tudott felérni a futam vége előtt. Button is szenvedett, de végig a 4-5. hely környékén állt, aztán beütött a hiba: a kipufogórendszer problémája miatt két körrel a futam vége előtt feladni kényszerült a küzdelmet. Fekete nap volt ez a McLaren számára, de a Mercedes sem akasztja ki az ablakba a végeredményt.

Hiába Rosberg Kínai fellángolása, ezúttal inkább veszélyes manővereivel hívta fel magára a figyelmet. Hamiltont és Alonsót is keményen a pálya mellé terelte, az csak külön mázli, hogy annál a tempónál mindketten vissza tudtak jönni, anélkül, hogy komolyabb baj lett volna belőle. Ezeket a manővereket még vizsgálják a versenybírák és könnyen lehet, hogy sportszerűtlennek minősítik őket. Tény, hogy a német csak egyszer váltott irányt, de inkább tűnt mindez amolyan agresszív kismalac-manővernek, mintsem elegáns feltartásnak. Kérdéses. Mindenesetre Rosberg az ötödik helyen végzett.

Schumacher eleve nehéz helyzetben volt, de sikerült becsempésznie a másik Mercedest a tizedik helyre, ami nem kis teljesítmény, tekintettel arra, hogy az egymást keresztül-kasul verő középmezőnyben kellett utat találnia.

A hatodik helyen Paul di Resta a Force India nagy eredményét érte el. Kockáztattak és eggyel kevesebb kiállással teljesítették az 57 körös versenyt, de bejött nekik. Az egész hétvége nagy vesztese a hatodik helyről rajtoló Daniel Ricciardo lett, aki már a rajtnál rontott és csak a 15. helyen ért célba.

Vettel ezzel a magabiztos győzelemmel azonnal a világbajnoki tabella élére katapultálta magát 53 ponttal, Lewis Hamilton 49-cel a második, őt követi Mark Webber egy ponttal lemaradva.

Nem bánta meg senki, aki leült és megnézte a mai futamot, már a másodszor fordul elő, hogy lebilincselő és izgalmas volt a verseny. Jackie Stewart öröme nem volt véletlen, hiszen úgy Grosjean, mint Raikkönen is megmutatták, hogy mindenképpen számolni kell velük és képesek átlépni a McLarenen és a Mercedesen is. Bravó!


h i r d e t é s

Totalcar áruház

tömítőgyűrű, főtengely
SUZUKI LIANA 1.6 4WD lépcsőshátú 2002-2013
1434 Ft
vezetőkar fej
SUZUKI BALENO 1.6 i 16V Kombi 1996-2002
3868 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Alonso being interviewed while speeding at the Nordschleife
Most of us would not dare to take our eyes off the asphalt driving at a speed at which Alonso is pushing the F12, spinning yarns cheerfully. Such is a fitting interview with a two-time world champion.