Amikor gyerekként az Egri csillagokon felbuzdulva apám horgászólmai és némi rézhuzal segítségével ágyút öntöttünk a panel pincéjében, aminek kihívott tűzoltóság, tetemes anyagi kár és két teljesen egyforma 47 kilós pofon lett a vége, anyám már tudta, hogy rosszul végzem egyszer.
Úgy látszik, a jóslat bejött, igaz, röpke 24 évvel később, 2009-ben, Budapest egyik külvárosában, de utolért a végzet. Ha a közeljövőben eltűnnék, kérem, ne keressenek, fizetésemről lemondtam, cserébe mindössze pár doboz cigarettát és kávét küld majd a Totalcar a Markóba. Vagy Guantanamóra, fene tudja. Hogy mit vétettem?
Tavaly ősszel hosszú vajúdás után megszületett a döntés, hogy satnya porhüvelyem ezentúl Budapest összképét rontja tovább. Maga a költözés ténye, véghezvitele persze nem volt egyszerű, nehéz otthagyni a jól megszokott kis lakást, kicsi családom. De sebaj, nem félünk a kihívásoktól, különben is, végre lesz egy jó kis gépzsírszagú garázsom, ahol majd borzasztó jókat szerelek, nyakig olajosan, kézfejjel homlokot törlök, közben szól a rock'n'roll. Mit ér az autóbuzulás, ha nincs hely, ahol kiteljesedhet? Különben is, a férfiemberek java része szeret mindenféle vasakkal a kezében okosan hümmögni, majd minden égtáj felé kiköpve építeni, káromkodni és reszelni, főleg, ha hasonszőrű elmebetegek veszik körül.
Meglett a ház, mellé a garázs, relatíve barátságos (akkor még úgy tűnt) áron, sőt, Hagynék Időt Peti barátom személyében lakótársam is akadt, akivel lényegében egy komplett autószerelő-műhelynyi cuccot hoztunk fel Szegedről, ahol ő mint (mily meglepő) autószerelő tevékenykedett. Szerencsére sikerült magának munkát találnia, egy hálózatkiépítő kft. négyautós gépparkjának lett a karbantartója, hivatalosan, tisztán, tisztességes alkalmazotti viszonyban. Ennek még később lesz jelentősége.
Telt-múlt az idő, a tágas garázsban rengeteget szerelt, én pedig, ha időm engedte, boldogan szekundáltam neki. Baráti körünk nagy és szinte minden ilyen barkácsolás jó kedélyű összeröffenést jelentett a haverokkal. Cseréltünk generátort öreg, dízel Volvón , ráztunk gatyába Capri futóművet (na ez emlékezetes buli volt), de megfordult ott Trabant, állólámpás Mercedes , az én Mazdám, de itt született újjá teljesen Peti régi E28-as BMW-je , vagy kapott új futóművet a nem is olyan rég megírt 540i, a vasárnapi pályás csapatás előtt pedig Tóth Zoli Corollájában itt cseréltünk olajat. Fizetségként pedig hozott sört és jó társaságot kaptunk, elvégre barátok vagyunk.
Közben persze rendre befutott valamelyik céges autó is javításra. Ha estére bezárt a telephely, vagy komolyabb beavatkozásra volt szükség, hazahoztuk a betegeket. Emlékszem, milyen jókat káromkodtunk a T2-es Transporter alatt, mikor a váltót raktuk a helyére, de a fehér Transit is megpihent egyszer a kocsibeállón. Valószínűleg ez is hiba volt, mármint hazahozni a munkát, gondolom én.
A tulajdonos postáját mindig félretettem a kredencre, így ha alkalomadtán megjelent, nem kellett keresni, ha pedig ajánlott levele érkezett, felhívtam, fáradjon be, sürgős. A múlt hónapban is jött valami ilyesmi, különösebben nem érdekelt, még meg is jegyeztem, hogy nicsak: Közterület-felügyelet, ez új. El is felejtődött a dolog, mígnem egy szép napon a tulajdonos néni helyett a férje jött el valami holmijukért, ami a garázs melletti kis tárolóban volt lerakva.
- Nem lesz ez így jó, fiúk, ez az autózgatás, - indította mondanivalóját, mint derült égből villámcsapás, úgy érkezett a folytatás, - nem is olyan régen elkaptak már itt egy bandát, mindet bevitték. - mormolta pakolgatás közben.
He? Petivel először nem értettük, de kettő meg kettő még brit tudósok szerint is négy, így szinte azonnal összefüggésbe hoztuk a zöld cetlivel, amit nem is olyan régen kaptunk.
- De miről beszél? Milyen autólopás, micsoda?
Szinte megnyugtatóan válaszolt.
- Na jól van, jól van, értem én az ilyesmit, de nem kéne
csinálni, baj lehet belőle...
Leesett. Ez lényegében simán letolvajozott minket! Sőt, meg van róla győződve, hogy itt valamiféle bűnözés folyik.
- De hát mit gondol? A saját autóinkat szereljük itt, magunknak,
vagy a barátainknak, ezzel mi a gond?
- Persze, persze, tudom én, csak erről nem volt szó, hogy műhelyt
nyitsz a garázsban.
Na nem, ezt már nem, kicsit kezdett elborulni az agyam és láttam, hogy tettestársam is rágyújt.
Messze nincs még vége. Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
