Olcsó ár, drága fenntartás!
Szöveges ítélet
2004ben vettem, kicsit kevesebb mint 7 millió forintért. Kimondottan olcsónak találom, tekintve azt hogy pl a VW Passat majd 1 millióval drágább lett volna (jó mondjuk abban ott van a presztizs is), de egy mondeot vagy 407est sem kaptam volna ennyi pénzért. Az olcsósággal eleinte nagy élények párosultak, bár kényelmileg kezdetektől fogva nem vagyok megelégedve. Az ülések sportülés beütésűek, kemények, nem jó bennük ülni, ennek ellenére kanyartartásuk sincs. De lehet hogy csak pont olyan magasság/kg arányú vagyok, amit ez az ülés nem támogat. Lényeg a lényeg, nekem nem jó. Viszont jó volt a teljesítmény és a menettulajdonságok terén. Heti 2x Budapest-Szeged, amúgy meg Budapesten rohangálok. Városban 8-8,5 liter a fogyasztás, autópályán 7körül alakul.
Iitt megjegyzem a honda weboldalán a világ legnagyobb pofátlanságát véltem felfedezni. Pályára 4,5 LITERES ÁTLAGFOGYASZTÁST VOLT POFÁLYUK BEHAZUDNI. Nagyon nagyon kiváncsi vagyok hogy sikerült ezt produkálni. Mert igen, olyan jóesetben 6literre le lehet vinni a fogyasztást, de én pályán 130nál kicsit többel szaladgálok, ezért nekem inkább 7. De 4,5 litert behazudni... röhejes, aki új accordot tervez venni be ne vegye! Városban a 7,1 legyen inkább 8,1 és úgy korrekt.
Mindezek ellenére azért elégedett voltam az accorddal, kényelmet leszámítva, meg még a váltóval nem vagyok teljesen elégedett. Finomabbat is eltudnék képzelni, minden téren tetszett. A fogyasztás sem zavar túlzottan, egy 2,2es motort etetni kell. Amúgy: design, belsőtér, anyagok, felszereltség, menetteljesítmény. Mind jó!
Aztán jött a híres japán megbízhatóság. Szeretném megerősíteni néhány előttem szóló véleményét. Ezt az accordot durván 70-90ezere kmre tervezték. Addig hibátlan. Engem az utóbbi 4000 kilóméteren sorozatosan boldogít. Addig semmi baja nem volt, most 4ezer alatt több hibát produkál, mint egy zastava 40év alatt. Már nem tartom meg sokáig.
Hibalista
- Motor: turbónyomás megszűnt, gyakorlatilag pályán használhatatlanná vált az autó.
- utána újabb motorhiba, valami elektromos vezérléssel volt probléma
-
- CD lejátszó: se kép se hang
-
- Ajtók koncertezni kezdtek, közvetlenül indulásnál a vezetőoldali ajtó, olyan durván 2000-2200as fordulaton az anyósülés ajtaja rezonál be.
-
- Elektromos tükörállító. Komplett csere, nem javították.
- Mostani hiba: a váltót kettesbe néha elég nehéz berakni. Még nemtudom megcsináltatom-e.
- A klímával nekem nem volt gond!!!
Ide hordtam szervizbe
Honda Wéhli - Szeged
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 76000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Megane Coupe | Következő autója? | Mazda 6 / Ford Mondeo |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.5/10) |
