Hű társ, olcsó, sportos, kis izompacsirta
Szöveges ítélet
Életem második autója volt egy bogárhátú VW után, és az évek során nagyon megszerettem. Magyarországon vettem neppertől, 70ekm-t mutatott az óra, amiután megvettem találtam benne egy szervíz cimkét 265ekm-ről. Először nagyon megijedtem, hogy úristen mi lesz, de ilyen igénytelen erős sportos gyors olcsó kis autóm azóta sem volt. Most apósék járnak vele és jelenleg 450ekm van benne és még mindig le lehet gyorsulni vele szinte bármilyen új 1.6-os csodát.
Az autóval bejártam Németországot, Franciaországot, a Benelux államokat, Romániában és Ausztriában, Csehországban is megfordultam, nagyon szép emlékek fűznek hozzá.
Szóval amikor megvettem Németországban tanultam és rengeteget mentem vele autópályán a Budapest Karlsruhe útvonalon. Öszesen kétszer hagyott ott, de mindkétszer jó előre jelezte, hogy cserélni kell valamit. Amikor az elektromos benzinpumpa meg akarta adni magát akkor már 4000 km-óta valami borzalmas hangja volt, bontottam is bele egyet, de itthon akartam beszereltetni, sajnos Bécsig jutottam el, ott már csak annyi üzemanyagot szállítot, hogy 30ra csökkent a max. sebesség. A másik alkalommal pedig sikerült egy nem megfelelően meghúzott bilincsből eredő hűtővíz folyás miatt elégetni a hengerfej tömítést... ami aztán úgy átégett, hogy 2 henger összedolgozott és 2 hengerrel kb 50km/h-s csúcssebességgel tudtam eljutni a következő szervízbe, ahonnan már az ADAC plus-nak köszönhetően bérautóval mentem tovább. A kocsi városban kb 10 litert, autópályán 140-el kb 7,5-et fogyasztott, belül meglepően tágas és csöndes volt és amit nagyon szerettem benne sokkal de sokkal többet tudott szinte minden téren mint amit kinézett volna az ember belőle. A futóműve igénytelen és stabil, brutális kanyarsebességet lehet kihozni belőle jó gumikkal, a motorja 90LE csupán, de mivel a kocsi 940 kg, vehemens gyorsulásra képes, végsebessége óra szerint 190, több 10ekm-t mentem vele 5 személlyel telepakolva csomagokkal, belül is jóval nagyobb mint pl a IV-es Golf. Olajat nem fogyasztott, átlagosan 15 ekm-es csereperiódus alatt kb 0,5 litert kellett utántölteni. A motor 1.8-as GX-es motorkódú K-Jetronic hengerenkénti befecskendezéses volt, sokkal modernebb mint amit utána a III-es Golfba raktak (Monomotronic). Ennél az autónál jöttem rá, hogy soha többet karburátoros autót nem szeretnék látni sem (Előtte apám Ladájánál már 5 percre sikerült csökkentsem a karburátor szét és összeszerelés idejét, mert a fúvókák állandóan eltömődtek, elállítódot az alapjárat, stb. ). A K-Jetronic egy mechanikus befecskendező, hihetetlen strapabíró és megbízható és olyan szépen kapja a motor a kakaót, hogy hihetetlen. Azt hiszem hogy ezért fogyasztott olyan jól autópályán.
Szervókormány nem volt benne, a magasságállítós vezetőülésen, a színezett üvegen és a fordulatszámmérőn kívül semmi "extra" sem volt a kocsiban, mégis rendkívül szerettem és nagyon a szívemhez nőtt. Amikor meglett az új autóm egy 1.6 Golf IV-es, el akartam adni, jött is egy érdeklődő aki elvitte volna, csak kicsit akart alkudni, de úgy megsajnáltam, hogy nem adtam oda. Inkább elajándékoztam az apósomnak, hogy néha még láthassam. Azóta is boldogan használják.
Hibalista
- váltó csapágy, hengerfej, kipufogó, elektromos benzinpumpa, benzinpumpa relé, hátsó lengéscsillapító
Ide hordtam szervizbe
Benedeszki Autó - VW-hez nagyon ért és korrekt áron dolgozik, megbízható
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 265000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | bogár | Következő autója? | VW Golf IV 1.6 Ocean |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
