Itt egy megbízható családi autó rendel!
Szöveges ítélet
Az autót még anno Svájcból hozták be, most már 4 éve cégesautó és igazi családi autóként szolgál.
A külsejével kezdve, a színe a forgalmi szerint középkék, szerintünk inkább lilába hajlik, a szervízben azt mondták, hogy ilyen színben nem árulták itthon, de már több ilyet is láttam Pesten. A kereskedők is értetlenkedtek, hogy lehet ilyen színe egy kocsinak:-) Szerintünk jól áll neki, elegáns és feltünőbb a többi szürke között. Az ehhez a típushoz tervezett szép alufelnik vannak hozzá, így komplett a külseje.
Felszereltsége Ghia szintű, automata váltós, fabetét, elektromos ülés és ami különleges benne, a gyári tolatóradar. Nagy áldás ez egy kombinál, főleg este, fejdfordítgatás nélkül tolatunk be a pakolóhelyre, enélkül már nem is nagyon akarnánk kocsit venni. Sajnos a klíma manuális és kazettás rádió van csak benne, ezt a kettőt kivéve tökéletes.
5 fős család vagyunk, így szükség van ekkora autóra, pont elég nagy. A csomagtere 540/1610 liter, még sose volt kevés, pedig számtalan nyaralás megvolt már, Olaszo., Horváto., Cseho., Belgium és ez alatt sose hagyott cserben minket! Vezetési élményben jobb mint gondolnánk, a horvát hegyi szerpentinen megüldöztem egy olasz alfást is. Jó a futóműve és a 16-os kerekek is megfelelőek, de azért az egyik szerpentines kanyarban már túl nagy volt a sebesség, túrta ki az orrát.
Rendesen használatba van véve, nem kíméljük, ennek ellenére igazán megbízható, amikor kellet elvittük szevízbe, az automata váltóval sincs baj, bár a hideget nem szereti, ilyenkor akadozik, nem talál be, csak kis gázzal lehet elindulni. A használatát meg kell tanulni, 4 sebességes, a pedált mélyre kell nyomni, hogy meginduljon, ha pedig dinamikusak is akarunk lenni akkor ráutaló magatartást kell mutatnunk felé, például egy jól irányzott hirtelen rátaposással a gázpedálra, meg a sport mód bekapcsolásával.
A motor 2 literes benzines 130 lóerővel, a kocsi súlya 1400 kiló, ennyi erő kell is a mozgatásához. Probléma annyi van vele, ami a napi használatot nem befolyásolja, hogy ha kivettük direktből, nincs sebességben, akkor az alapjárat 700-900 között ugrál. A Ford szervízben 150-et mondtak rá...
Persze a városban meghajtva megeszi a 14 litert, de autópályán 140 környékén kb 9 literrel is elmegy. Ez az ára a kényelemnek, szerintem megéri. Az előző passat is 2 literes automata benzines volt, az is tette a dolgát, meg nem volt benne az a "mivel dízel, akkor biztos, hogy 3-szor annyi km van ebben a traktorban, mint amit mutat" feeling. A rendes autó igenis benzines, hidd el, jobban jársz!
A maga idejében jó autó volt, de már eljárt felette az idő, ahhoz képest, hogy nagy, nem olyan tisztelettudók már vele, ilyenkor még a többi 1.6-os között rendet lehet vágni.
Egy megbízható benzines járgány, csak ajánlani tudom annak, aki nagy és olcsóbb autóra vágyik, kivéve a fogyasztás sok. Az az egy rejtélye van, hogy a meghibásodások sose menet közben jönnek elő, este még szerencsésen hazaértél és leparkoltál, erre másnap reggel nem indul el, vajh miért?
Amúgy már régóta lecserélnénk, csak ez a magyar használtautó piac érdekesen működik. Ezek után csak újabb, min. 2003-as, kombi, automata Mondeo jöhet szóba, ilyeneket viszont többségében utazóügynökök használnak...
Hibalista
- Legutóbb:
- Katalizátor 25000
- Olajpumpa és Abs érzékelő (este minden rendben-reggel meg semmi) 150000
- Távirányító (elem csere, kódolás)
- Ezelőtt:
- Hűtővíztartáj szivárgott
- Automata váltó olaj szivárog (egyszerűbb utántöltei)
- Akkumulátor magátol meghalt (vidéken persze)
- Mindenféle időszakos cserék
Ide hordtam szervizbe
Autofort
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | VW Passat | Következő autója? | Ford Mondeo 2.0 Tdci |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
