Az Öszvér mindennapjai
Szöveges ítélet
Az elején tisztázni kell ez egy kőkemény munka autó és nem kisstílü sutyerákok "pöcs hosszabítója" .Ez egy igazi öszvér divatosabban 3 in 1. Én napi 200-250 km használom ennek kb: 20% terep MINDEN időjárási körülmények között és még nem kellet segítséget kérni az autóhibája miatt. Sokat számit a gumi választás az autó mindennapi használatában én vegyes nényévszakossat használok de a terepes irányba erősebbet( van olyan vegyes gumi ami az aszfalton jobb pl.). Az autón van hátsó differenciálzár ami nagyon nagy segítség a dágványban.
Kevés olyan autó van a piacon(a Toyota Hiluxot kivéve) ami a mindennapokban jobb és megbízhatóbb lenne mint az L200-as ,persze ha valaki egy kényelemre optimalizált Amerikai utazó autóval hasonlítja össze akkor rákell jönnie ,hogy ahhozképest ez egy "traktor" , ha az off-road király G Mercivel(3 difizár ,brutálisan erőss szerkezet) akkor "telekjátónak" fog hatni , ha egy kisteherautóval akkor nevetséges a paltó mérete stb. Viszont ha belátja és elfogadja az ember az L200 korlátait akkor egy kitűnő munkatársra lel benne .
Biztosan van szebb és jobb is nála , én elfogadtam olyannak amilyen , ismerem a korlátait és nem lépem túl . Az embernek az kell eldöntenie ,hogy mire is szeretné használni az autóját ,miért is kell neki. Sajnos Magyarországon nem az a réteg vett többnyire ilyen autót akinek szüksége volt rá. Rácsavarodtak az Áfára meg a "macsóságra" és közben olyanokat vártak el a terepjáró kisteherautójuktól, amire az alapvető koncepciójából nem is volt tervezve.
Összegzés képpen megbízható , mindenhol használható KISTEHERAUTÓ. Az alkatrészek elfogadható áron és rövid időn belül elérhetöek . A fogyasztás egy 2 tonnás terepjáróhoz képest(9-11l) szerintem jó . Amiről nem szabad elfelejtkezni ,hogy a rendszeres karbantartás (zsírzás ,ellenőrzés) a rendszeres alsó mosás(ha kell naponta) a mindennapi használatot megkönnyítik az autó élettartamát nagy mértékben növelik.
Szerettem volna egy használható , gyakorlatias tájékoztatást erről a strapabíró "ÖSZVÉRRŐL".
Hibalista
- Fékek: 50000 km-ként fékbetét , 100000km-ként tárcsa ,150000 km-ként dob csere(betét 14 eFt első garn. 12eFt hátsógarn. féktárcsa 14eFt/db) . Vezérlés csere kompletten + összes külső szíj munkadíjjal 75000 Ft/90000 km. A kuplungja 280 000 ezernél adtafel a harcot (cseréje komlpetten sachs szerkezet és kinyomócs. aisis tárcsa + munkadíj 70000 Ft) A futóművet 290000 km-nél újítottuk (gömbfejek ,szilentek, lengés csillapító, hátsó laprúgó jav +minkadíj 145000 Ft). A hajtásláncból a motornak nem volt még hibája , a váltó most 300000 km-nél igényel egy csapágyzást, a terpváltó hibátlan ,az egyedűli gyenge pont a kardán keresztek(a KOYO is csak 60000 km-t bír) . A kipufogót 240000 km-nél cseréltük szereléssel 70000 Ft-tot kóstált(WALKER). Motorról még annyit ,hogy 300000 km van benne és még hidegen sem füstöl ,olajcserérétől olajcseréig nem észlelhető olaj fogyás(10000 km-ként olaj+szűrő+légszűrő, CASTROL Magnatech 10W 40-nel).
Ide hordtam szervizbe
Balog László Miskolc, Lórántffy út
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Petrilla terepjáró centrum Nyíregyháza
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Niva 1.7 | Következő autója? | MItsibishi L200 v. Toyota Hilux |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
