A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 105, 120, 130 (1976-1991)

105, 120, 130 120 GLS, 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A legjobb szoci gép

Szöveges ítélet

Nekem volt két évig egy 120 GLS-em, ötsebességes. Apámnak is volt Skodája(10 évig, 105S, 1980-as), tesóm exbarátjának is volt egy 120-asa, így én is Skodát akartam venni, de GLS-t, és feltétlenül ötsebességest. Az autópiacon találtunk is egyet, szépen nézett ki( újra volt fényezve ), és viszonylag jó árért adták, 225-ért( ez 2000 nyarán történt ), 200-ért megvettem, mint kés?bb kiderült, egy neppert?l. Utána az is kiderült, hogy a kasztni nincs valami jó állapotban, és a motor sincs csúcsformában( bár azt se lehetett rá mondani, hogy gatya). Volt, hogy 100 fölé egyszer?en nem akart menni, máskor meg alig kellet nyomni a pedált és 120-al ment, azóta se tudom mit?l lehetett ez. Izgalmas volt kamiont el?zni 105-tel, közben a szembe jöv? is odaért, de a kett? között elfértem:) Az els? fékek be voltak rohadva, a motorban nem volt termosztát( ezt a nepper mondta is ), az üzemanyagszintjelz? hol mutatott, hol nem-általában nem, csak a sárga visszajelz? világított. Az ablaktörl? ütemkapcsolója is hol m?ködött, hol nem, általában nem m?ködött, csak kerregett. 120-nál az autó el akart szállni, hiába centiroztattam ki a kerekeket, utána is rángatta a kormányt nagyobb sebességnél, szerintem azért, mert könny? az eleje. A városi fogyasztása elég nagy volt, bár rövid utakra használtam, 10 fölött, országúton 6-7 l. Valamiért fogyott bel?le a víz is, hát lekaptam a hengerfejet, és kiderült, hogy 105-ös hengerfej van rajta-tehát már volt cserélve, hát én is kicseréltem, mert volt rajta egy kicsi repedés, de a víz utána is fogyott, úgy látszik ez Skoda betegség, mert egy Fabiastól is hallottam, hogy az övéb?l is fogy a víz, szerintem a a kiegyenlít?tartály kupakjánál t?nik el g?z formájában. A viz egyszer sem forrt fel amíg nálam volt, igaz, már ebben is volt egy kézi kapcsolója a h?t?ventillátornak-ez kötelez? tartozék ám a régi Skodáknál !! Amúgy viszonylag megbízható járgány volt, nem hagyott cserben, csak ha lemerült az akksi, apám Skodájával( 105-ös ) is rendszeresen utaztunk, és csak három esetben kellett megállni: egyszer a balatoni dugóban felforrt a víz( akkor még nem volt kézi ventillátorkapcsoló beszerelve), egyszer a generátorral volt valami, egyszer pedig a karburátorba men? benzincs? csonkja lazult fel és engedte a benzint, mindhárom meghibásodás balatoni utazás alkalmával történt, persze voltunk vele másmerre is. Az én GLS-emmel kétszer utaztunk, az egyik alkalommal nem nagyon akart 100 fölé menni, totál padlón 105 volt a maximum, a másik alkalommal elég jól ment, de 120 fölé nem mertem nyomni, úgy rázta a kormányt, egyszer viharba kerültünk, még a viharzóna elején jártunk, tehát még nem tombolt, csak villámlott, és egyszercsak elkezdett rángatni, majd le is állt, na mondom kurva jó, most szarik be, amikor itt a vihar, de aztán szerencsére megjavult, szerintem a gyújtással lehetett valami. 2002 júniusban adtam el 90(!) ezerért, akkor már látszódott a sárvéd?n és a küszöbökön, hogy cserélni kell, szóval nem enyhén ráfizettem a boltra, persze ez azért volt mert nekem mindenáron ötsebességes kellett, abból meg ugye nincs túl sok. Amikor megvettem, csak két hónap m?szakija volt, vizsgára a hátsó féket kellett csinálni meg a jobb els? teleszkópot kellett cserélni. Meg egyszer volt olyan is hogy elfosta magát a szelepfedél tömítés és tiszta olaj lett a motor, meg a gázbovdent kellett egyszer cserélni, mert kiszálasodott meg leszakadt a végéb?l egy darab( mindez korán reggel amikor mentem volna dolgozni ). Egyébként 1986-os volt a járgány. A szomszédunknak is volt egy ugyanilyen, szintén 86-os GLS-e, persze jobb állapotban, az is felújította a motort, de utána állítólag megint hengerfejezni kellett.
Na ez most jó hosszúra sikerült, de igyekeztem elmondani mindent.
Összefoglalva:
-mindegyik Skoda rohad el?bb-utóbb, hacsak nem garázsban áll, jellemz?en a küszöbök, els? sárvéd?k, hátsó sárvéd?ívek, padlólemez
-a motorok általában eszik az olajat( mivel szelepszárszimmering sincs rajtuk gyárilag )
-a vashengerfejes motoroknál könnyen reped a hengerfej
-nem nagyon lehet velük tempósabban autózni, már csak a könny? eleje miatt is( nem tudom a Porschénál hogy csinálják hogy nem akar elszállni)
Az utastér megfelel? méret?, érdekes módon nekünk mindig minden elfért a csomagtartóban, pedig jól megpakoltuk, csak els? ránézésre t?nik kicsinek.
A világítása nagyon jó volt, jobb volt, mint a mostani Hondámé.
A GLS 2 évig volt nálam, ezalatt kb 5e km-t raktam bele :) Városi autó volt.

Hibalista

- Amiket írtam, plusz apámén volt egy kerékcsapágy-csere, teleszkóp cserék, kormánym? csere, szelepeket kellett becsiszolni a hengerfejben, hiretelen ennyi a komolyabbak közül, de asszem más komoly nem volt.

Ide hordtam szervizbe

Saját magam :)

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1986
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 117000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Honda Civic 1990
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 105, 120, 130 1976

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)