A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Grand Vitara (2001-2005)

Grand Vitara 1,6 JLX-PP 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Igazi terepjáró apró bosszantásokkal - Vitara 1,6

Szöveges ítélet

El?zmény: kertvárosban, dombon lakunk, téli útviszonyok gyatrák. A lehet? legolcsóbb új 4WD járm?vet kerestem, amibe 4 f?s család a rengeteg holmival együtt befér, és nyugati típus. A Jimny nagyon kicsi és alig olcsóbb, így esett erre a választás (Mazda Tribute, Honda CRV, Grand Vitara voltak versenyben, ezek 3-4 M Ft-tal drágábbak lettek volna.) Erre a célra aztán jól bevált, csak az apró összeszerelési hiányosságok folyamatosan jelentkeztek. Ezekt?l eltekintva a kocsi nagyon megbízható, motorikusan és elektronikus alkatrészekkel 3 évig semmi gond nem volt, pedig nem csak városban, munkába járásra, hanem kétszer Izlandra, igazi off-road útra is ment a kocsi.
A kocsi f?darabjai japánok, összeszerelése spanyolországi.
Vezetési élmény: Magasan ülsz, személyautók tetejét látod. A motor nagyon hangos, (hosszában beépítve, alapesetben hátsókerék hajtás) remegése a váltókaron, pedálokon érz?dik, nagyon közvetlen élmény. Mondják, hogy 4 hengere ellenére a hangja olyan, mint a V6-osoké. Hidegen ez igaz. Nagy kerekek, hosszú rugóutak, jelent?s bólogatás, dülöngélés. Alvázas felépítménye miatt egészen érdekes szögben is tud állni a karosszéria. Nagy kocsi, de viszonylag rövid tengelytáv, az egyenesfutást is korrigálgatni kell. Magas építése miatt az oldalszélre is érzékeny, szóval nem autópályára való. A kocsit el?ször vezet? ember 70-80 km/h körül hajós imbolygást érez, de ha megszokja, fel sem t?nik. Kátyúkat a kocsi alig érzi (nagy, ballonos kerekek, er?s alváz), de a kemény, merev alváz miatt az utasok minden zökken?t egyenesben élveznek. Hátsó merev tengely miatt a kannyarodásnál észben kell lenni, mert érezni, hogy nagy tempónál bizony a kocsi felborulna. A m?szerfal elemei pontosan a Swift-b?l valók, teljesen egyezik, a váltót és felez? kapcsolót leszámítva.
Terepen: Felez?vel a motor bivalyer?s, úgy érezni, hogy bárhová felmászna, és fel is mászik (félterep gumival célszer?.) Nincs differenciálzár, tehát el tudja ásni magát!
Télen, hóban: a 4WD miatt könnyen indul, megállni már nem könny? vele, mert ilyenkor el?jön a részben hátsó kerék hajtás miatt a hátsó kerekekre jutó er?, és bizony többször is megördültem vele, megel?zött a hátsó tengely. ABS nem létezik hozzá. Kanyarokban hasonlóan vigyázni kell. Ésszer? tempónál viszont simán otthagyja a kétkerekes, hóban küszköd? autókat.
Motor: A fogyasztás szinte mindenkor 9-11 l közt van, nyliván városban télen tartósan 10 felett, de oszágúton sem csökken számottev?en, mert "kocka" jelleg? "áramvonalas" formája miatt nem is publikálják a légellenállái értékekekt. Az 1,6-os motor az itthon egyedül forgalmazott, de gyártották nagyobbal is. Terepre még éppen elég ez is. Nem veti meg az üzemanyagot, na. Autópályám max. 130-135 km/h. Rövidek a váltó fokozatai nyilván a terepre tervezés miatt.
Összkerékhajtás: állva lehet kapcsolni, mechanikus elven m?ködik, egyszer? megtanulni. Száraz úton tényleg célszer? kikapcsolani, mert az alapzaja is hangos, meg a fordulékonyság miatt is érdekes.
Hibák: nem sok (lsd. lejjebb). Inkább boszsantó apróságok: megszüntethetetlen nyiszogások az alváz fel?l (ez a szerel?k szerint az alvázon lév? gumibakokból jön, és a kocsi korosodásával majd sz?nik, ami igaz lehet, mert össze kell rázódnia az autónak, és valóban csökkent.) Nyiszogás a kuplung fel?l (többszöri szilikon, kenés stb. után bowden csere volt, de a jelenség ismétl?dik, a márkaszervíz sem tud tenni ellene.) Ezeket leszámítva tényleg semmi baja nem volt, mindig számíthattunk rá. A kocsit viszont nem tudtuk ideálisan kihasználni, mert tavasztól ?szig nincs akkora el?nye.

Hibalista

- Garanciális id?szak alatt: differenciálm? tömítés, váltó tömítés, kuplung bowden (csak apró, bosszantó hibák, nyiszogások)

Ide hordtam szervizbe

Babus Suzuki Miskolc.
Változó lelkesedés, a típus betegségeivel nem tudnak csodát tenni. Garanciális cserék, javítások nagyon korrektek.

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2001
Kényelem (4) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Twingo Következő autója? Skoda Fabia (céges)
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Grand Vitara 2001 (2001 - 2005)

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)