A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Safrane (1992-2000)

Safrane 2.2 dT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

I. (Nagy) Safranek, HT tulajdona... :-)

Szöveges ítélet

Mikor először láttam, az öcsém volt velem, ő azt mondta, ha ezt nem veszem meg, ugorjak a Dunába. Mivel erősen november volt, ráálltam, megvettem. Kis szívás a hitellel, de végül birtokba került. Elsőre? Nagy. Nagyon nagy. A kereskedésből nekem kellett kiállnom vele sötétben, esőben. Amíg tekergettem fel-alá, megszoktam. Mire kiálltam, összenőttünk. A motor teljesen azt nyújtja, amit vártam tőle. Tudniillik, hogy az egy turbódízel. Ezt akartam. :-) Ehhez a motorhoz a Renault vett, vagy csinált egy teljesen nemrönó-váltót. R5-tel kezdtem, Clio I-em volt aztán, hajtottam a szüleim Lagunáját, barátok Clioit, Meganejait, de ilyen váltót csak 2.2dT Lagunában láttam ezen kívül. Elsőre furcsa, de összességében illik a motor karakteréhez. A kasztni pedig óriási, kényelmes, és megdöbbentő ergonómiájú. A régi extravagancia, ami a DS, a CX, vagy az R25 tervezésekor volt vezérelv, a Safraneban látszik utoljára - nyomokban. Ez volt ebből a fapad. Nincs benne navi, bőr, tetőablak, tempomat, automata váltó. De ezek nélkülözése nem okoz törést, meg például elektromos ülés se volt benne, most meg van... :-)

Mentem már vele tengelyig érő hóban, kettesben 50 km-t, tejködben, tükörjégen csak motorral fékezve 80-at, de nem tudom 8 fölé tornázni a fogyasztását… Lehet, hogy üveghangon üvöltetve sikerülne, de hát ez egy dízel hajó, nem gyorsulni kell vele a lámpánál, hanem pusztulni benne, ha az ember messzire megy. És az autópálya kötelező. Nincs jobb, mint ott ráállni a gázra, és 140-180 közt menni valahova. Nekem ez az autó nagyon sokáig meglesz. Imádom!!!

Újabb tapasztalatokkal gazdagodva:
Két nap alatt 2.300 km-t utazva is imádom, 7,5-es fogyasztást, három személyre szállást ajánlott, elfogadtam. :-)
Az utazás eredményeképpen elektromos ülésekkel gazdagodtunk, Safranek és én. :-)))

Mentem vele újabb 20.000 km-t, rajongásom töretlen, megjártuk vele Ausztriát, Svájcot, Franciaországot és Olaszországot egymás után, Veronánál utolérte a hülye tulajdonos használt autójának baja: a HT nem cseréltet vezérműszíjat görgőstől, mert az 70 ezer HUF, és a szervízkönyv szerint csak 40 ezer km van benne, 70 ezres a szervízperiódusa. A HT aztán verheti az ostoba fejét a falba, mielőtt nekiáll hengerfejet felújítani, szelepeket, himbákat venni, stb... Ezzel együtt jól teljesített alpesi szerpentinen, autópályán, francia vidéki utakon, városi forgalomban egyaránt. Aludtunk benne négyen, autóztunk vele két napig szinte non-stop váltva vezetve. Lassan talpra áll, részben ez, részben két éves nálam töltött ideje indított egy újabb bejegyzésre a Népítéleten.

Az elmúlt idő még egy fontos eseménye:
http://totalcar.hu/tesztek/safrane22dt/
Safranek a Totalcaron! :-)))

Hibalista

- Apróságok, egy kis könnyezés a fékmunkahengereken, kilométeróra rakoncátlankodott, aztán...
- Hátsó csapágy 45.000/db, marhaság, hogy a csapágypersely maga a kerékagy, hogy száradna le a francia mérnök keze, aki ezt kitalálta.
- Vezérműszíj-szakadás, nem foghatom az autóra, meg a franciákra, én voltam lúzer. Eredmény: új vezérműtengely, szelepek (12!), himbák (12!), hengerfej-felújítás, meg persze komplett vezérlés. Összesen vagy 400 ezer HUF, és mindez Veronában történt, ahonnan haza is kellett jönnünk Safranekkel...

Ide hordtam szervizbe

Jóindulatú vidéki szaki, elképesztően precíz, csak vannak dolgok, amire azt mondja: elektronika, nem nyúlnék hozzá...
Aztán megbolondult, de komolyan...

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Haversrác műhelye, jó arc, mindenben segít.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 126000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Renault Clio I RT Következő autója? Most azt mondom, marad vagy 10 évig... :-)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Safrane 1992 (1999 - 2000)

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)