Koreai kistigris - A Minimanócoupe :)
Szöveges ítélet
Az a jó, hogy:
-Egyszerű
-kényelmes (10 órás út után sem gémberedik el benne az ember)
-klímás
-meglepően nagy hely az elöl ülőknek
-hátul is el lehet férni
-megfelelő méretű csomagtér (~380 liter)
-alacsony fordulaton is van nyomatéka (érzésre úgy 2800-3000 körül lehet a maximuma)
-szép :) (Hasonlít picit a korabeli Imprezara)
-megbízható
Hátrány:
-kemény a futóműve a budapesti utakhoz
-érzékeny a szélre
-160-nál rosszabb minőségű autópályákon kicsit imbolyog
-1-es fokozatot néha nehezen veszi be
-finnyás az olaj fajtájára. Most Castrol magnatec 10w40 van benne, ez bevált
Összeségében nagyon szerethető kis autó, bár néha nem ártana bele egy erősebb motor, de ha nem 1000 km-et megy vele egyfolytában az ember, akkor bőven elég Magyarországra , Budapestre. 4 évesen 97 000 km-el lett vásárolva,szervízkönyve szerint az előző tulaj rendszeresen el is vitte a kötelező szervízekre.
Megjártuk vele Németországot és az Adriát, sehol nem hagyott még cserben. (Mondjuk egy 4-5 éves autótól ez el is várható..)
Simán bírta a 160-as tempót a német pályákon órákon át is.
140-150-es átlagsebességnél fogyasztott 7,2-7,8 litert.
Azért az elektromos ablakemelő néha jól jönne.
Nagyon szereti a hegyi , szerpentines utakat (vagy a horvát INa benzint) , legjobb fogyasztást adriai utunkon produkáltuk: 5.9 és 6.4 liter. Itthon az auchanos 95-ös benzin a kedvence, a többiből szeret akár 1 literrel többet is megenni, de az auchanossal Bp-en és környékén elszaladgál 7.5 literből.
Belgatól idézve szabadon: PRECÍZ.
Igazi csajozós verda, sokan megnézik:)
Sokan írják , hogy nincs belső csomagtérnyitó. Ez NEM IGAZ. Van , lehet a 2006os modellnél már kihagyták, de ebben van.
Ha cseréljük valaha, valószínűleg lantra lesz a kiszemelt "áldozat". Vagy Tiburon.De egyelőre marad. Nagyon megéri az árát.
Hibalista
- -Műszerfali digitális óra : néha nem lehetett beállítani , kötelezőn megcsinálták.
-
- -Check engine néha kigyulladt - szakszervízben ezt teljesen ingyen kiolvasták a hibakódot, semmi komoly, csak kontakthiba az egyik érzékelőnél (Egyik csatlakozó kicsit le volt csúszva, ez okozta a hibát. Kötelezőn helyretették, azóta semmi gond vele! )
-
- -Valahol picit szelelt a kipufogó - Egyik tömítés szétment, cserélve. Most az autónak nem is hallani a hangját:)
-
- - 110 000 kmnél fék betét és fék pofa csere. Ahogy láttuk az első alkalom. Valahol elment egy kis fékolaj is , javítva. Ez volt a leghúzósabb tétel eddig cakkompakk az összes betét és pofa + javítás: 90E
-
- -budapesti utak megtették a hatását: bal első lengéscsillapítóból kicsit "könnyezett" az olaj. Dunakeszin egy kis magánvállalkozás csavarosra csinálta a tetejét a gyári "összegyógyított " helyett,így már jó. 16 E FT.
-
- -2006 szept. Valami morgás hallatszik a futóműből. Elülső csapágyak voltak, mindkettőt cserélni kellett, darabja 22 ezer forint.
-
Ide hordtam szervizbe
Pistabá (vidéken):
Nagyon jó fényező és karosszérialakatos, már több autóval is jártunk nála.Hozzá vittük a kipufogó gonddal, azt hittük lyukas valahol, mert akkora hangja volt. Kicserélte a tömítést , ennyi volt a csak a gond. Hamár ott voltunk le is alvázvédőzte olcsón. Ezt mindenkinek ajánlom 3-5 évenként!!!
Ő ajánlotta Petit is, aki a csapágyakat cserélte, vele is nagyon elégedettek voltunk.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Hyundai M3:
Ingyen olvasták ki első alkalommal a check engines-s hibakódot (akkor a légszűrő környékétől nem kapott jelet a szenzor, néha néha)
Kötelező szervíz 105 ezer kilométernél 27 000 Ft (váltóolajjal együtt 36000)
(Itt oldották meg véglegesen a check engines gondot, a motornál kontakthibás volt az egyik érzékelő)
Korrekt tájékoztatás az autó állapotáról.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 97000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Samara | Következő autója? | Hyundai Elantra vagy Hyundai Coupe |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |