A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A3 (2003-2011)

A3 3.2 VR6 Quattro 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mindennapi Kisördög

Szöveges ítélet

Elöször is leszögeznem, az auto ceges. Igy nem hiteles sem a fenntartasi költseg, sem a szerviztapasztalat, sem a megerte-e a penzet.

Viszont a tulajdonsagairol teljes mertekben be tudok szamolni. Tiz honapot es majdnem 50ekm-t mentünk együtt, en 130ekm-rel "kaptam meg".
Az autorol cimszavakban: 3.2-es VR-elrendezesü, hathengeres motor, hatos valto, összekerekhajtas. A motor egy imadnivalo! Papiron 250 loerö es 300Nm, ellenben ez a nyomatek szinte minden fordulaton rendelkezesre all. Hihetetlen, de alapjarattol piszok modon huz, es a kezdetekben csak azt vettem eszre, hogy mar megint elfelejtettem valtani, mert a tetejen is annyira huz, nem erezni, hogy "elfogy". Ez a motor a regebbi, 2.8-as es 2.9-es VR6-osbol lett tovabbfejlesztve, nagysagrendi különbseg van közöttük. Föleg nyomatekban. Egyszerüen mindig van.

Föleg autopalyan jartam vele nemetorszag es magyarorszag között, igy tudom, hogy hogy viselkedik nagy sebessegnel es milyen kiszallni belöle 1000km utan.

Kisse kemeny a futomüve, igy egy fekvörendörön 50-nel valo atszaguldozasra vallalkozo tuti veseleszakadassal szamoljon. Egyebkent kanyarban semminemü dölöngelest nem mutat, mintha sinen huznak, egyszerüen nem lehet kihozni a "sodra"-bol. A rossz magyar utakon kisse faraszto, mert nagyon kemeny, de jo minösegü utakon kimondhatatlan elmeny vele közlekedni.

A fekek. Nyilvan az erös motorhoz meretezve, alig fernek be az elsö tarcsak a 17-es felnik ala. Elöl hatul hütött. Most az uj "Singleframe"-es S3-as is ugyanezt a feket kapta meg. Imadnivalo, de ovatosan szabad beletaposni, mert könnyen lefejeli az ember a kormanyt. Csak nöiesen, finoman! Nincs tulmelegedes, nincs elfaradas, ez mindig ugyanugy, nagyon kemenyen fog. Ez, a kemeny futömüvel parositva olyan erzest szül az emberben, mintha barminemü veszhelyzet eseten eleg lenne, ha csak eltalalna az ember a fekpedalt es minden meg lenne oldva. Nem nyulos a fekezes, nem kemeny a pedal, nem bolint az auto, egyszerüen erölködes nelkül megall. :)

Menetteljesitmenyek. Az auto 250 loerejevel 250km/h-nal van lekorlatozva, 95-ös benzinnel kb. a tiltasnal, vagy egy gondoloattal elötte van a vege, 98-assal kisse felette lenne, kierzödik belöle az, hogy elveszi gazt. A motor teljesitmenye meg nemetorszagban is szinte mindenre elegendö, sosem ereztem azt, hogy de jo lenne, ha meg erösebb lenne. Habar azert egy T5-ös Volvo, illetve egy uj 7-es BMW meg tudott lepni. Többnyire szinte mindig eleg, ha barmilyen sebessegnel az ember egyszerüen csak hatosban nagyobb gazt nyom, de ha kemenyen akar gyorsitani, akkor ott van a hatos valto kinalta lehetöseg. A valto nagyon jo elosztasu, jol passzol a motor karakterisztikajahoz, habar ha mindig van nyomatek, akkor mindegy, milyen elosztasuak a fokozatok. :)
Mutato szerint harmadik 140, negyedik 180, ötödik bö 225, es hatodikban közel a piroshoz eri el a tiltasi 260-at. Az ora meglehetösen pontos volt, 250-nel csalt csak egy tizest.
Nagyon kenyelmesen lehet vele szinte minden sebesseggel utazni, nincsenek benne vibraciok, nem hangos a motor, habar a szelzaj 200 felett felerösödik. Nem egy felsökategoria... :)
Ha az ember 220-nal benyomja a tempomatot, akkor autopalyan sebessegeses nelkül vegigmegy 220-al. De akart tartosan es problemamentesen lehet vele 250-et is utazni, többszörösen minden gond nelkül teljesitette a nemetorszagi egyik 200km-es szakaszt egy oran belül, több 80km/h-s lassitoszakasz atlagronto hatasa ellenere is. Az auto meg ennel a sebessegnel is nagyon stabilan ott van az uton. Erezni, hogy ennel a sebessegnel a fek es a futomü meg többet tud.

Fogyasztas. Egy atlagos 130-140-es tempomatos utazas atlaga 9,5 liter, amire nyilvan az összkerekhajtas teszi ra a maga közel egy literet. Ha ovatosan vezettem vele videken, akkor 7,5-ös fogyasztast ki tudtam hozni belöle. Varosban, ha az ember nem akar allandoan gyorsulni (amit nehez megallni, nagyon ugrani akar az auto mindig), akkor 11 magassagaban el lehetett lenni, ha bedugul, akkor kuszik siman a 14-es ertek fele... Palyan, ha az ember nagyon tapossa, akkor ki lehet szedni belöle 20 litert 100km-enkent, de az mar nagyon tenyerizzaszto üzem. :) Összesegen a sulyahoz (1700kg üresen) es az erejehez kepest jonak itelem a fogyasztasat, habar abszolutertekben valoban magas. De nem is ugy megy, mint egy 1.6-os es nem is eszik ketszerannyit... ;)

Belsö. Kö kemeny sportülesek, az börülesekkel, a tamaszokon sima bör, az ülesek közepsö reszen kasirozott. Ezt nagyon szerettem, mert meg hidegben sem keltette a "jujdehideg" erzest, s nyaron is ra lehetett ülni odakozmalas nelkül. Persze szeria az ülesfütes, a digitklima, az elektromos ablakok es tükrök fütessel, ezen felül volt meg benne Xenon. Navi nem, de nem is hianyzott. Ezzel az autoval meg az eltevedes is öröm volt! :D

Kivülröl semmi nem latszott rajta, igy Pestre jellemzöen többen alltak le gyorsulni, de nem volt jellemzö, hogy nem en nyertem volna. :) Kivülröl csak egy szolid 3.2-es felirat van hatul, de ha meg az sem lenne, akkor csak a megszallott autofan-ek tudnanak rajönni a fekek mereteiröl, hogy ez valoszinü nem egy sima 1.6-os...

Kezeles. Minden nagyon direkt rajta. A gaz, a fek es a kuplung is. A gazpedal elektromos, mint ma mar szinte minden autonal, s eleg "morcos"-ra programoztak. Alacsonyabb sebessegfokozatokban egy ovatlan gazfröccs siman fejbeverest jelent a fejtamlaba. Egyebkent azt godnolna az ember, hogy ha olyan a pedal programozasa, hogy kis utra is nagyon reagal a motor, akkor az ut hatralevö reszen mar nem törtenik semmi. Ez itt nem igaz. Egy kezdeti dinamikus reakcio tovabb fokozhato, ha az ember meg tudja ülni a jarganyt! :)
A fek is, mint mar fentebb emlitettem, nagyon direkt, nagyon közvetlen, es nagyon harapos. A kuplung hasonlokeppen. Egyszerüen meg kell szeliditeni az autot. Több honapomba telt, mire raereztem, hogyan kell rangatasmentesen valtani vele. Szerencse, hogy kezivalto volt benne, szerintem egy DSG teljesen elveszi azt a sportos feeling-et, amit ezaltal tud adni az auto. Vezettem DSG-s, ugyanilyen autot is, de az olyan semmilyen volt. Jol gyorsult, eleg volt csak a pedalt nyomni, a valto nyomatekmegszakadas nelkül vitte a kasznit allastol tiltasig, de abbol hianyzott az erzes, hogy EN vezetem az autot.

Összegezve, imadtam ezt az autot, s közben volt lehetösegem sok masik Audit is kiprobalni, A4 1.8T 190PS, A6 3.0TDI 220PS, Allroad 4.2 330PS, A4 1.9/2.0TDI 130/140PS, A3 2.0FSI 150PS, TT 1.8 180PS, Touraeg 4.2FSI 350PS, s meg egy gyöngyszemet, egy uj S6-ost is 5.2FSI 435PS, de összessegeben ezt az autot szerettem a legjobban. Ebben tenyleg vezetni kellett. S bar ott volt benne az ABS, az ESP, meg villanypedal, stb, de megis ez allt a legközelebb ahhoz a sportos karakterhez, amit en szeretek. Az összes közül ilyet vennek legszivesebben, meg annak ellenere is, hogy neha tul kemeny volt.

S az uj S3-as meg erösebb, az 265PS a 2.0TFSI-böl, de a plusz teljesitmeny ellenere is inkabb a 3.2-est vennem, mert a löketterfogatot semmi sem potolja... :)
Viszont az S3-as spoiler-ei felettebb jol mutatnak azon a kasznin, habar az mar egyel ujabb verzio, az mar a Singleframe-es rancfellvart valtozat.

Hibalista

- Egyszer a valto, "elment" a hatodik. Csere. Ezt leszamitva semmi, csak tankolni kellett bele, pedig mivel ceges auto, igy az elözö "tulaja" sem kimelte, s bevallom, en sem igy banok a sajatommal. De egyszerüen tönkretehetetlen.

Ide hordtam szervizbe

Ceges szerviz.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Következő autója? Ha tehetnem, szivesen vennek egy ilyet magamnak is!
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A3 2003 (2003)

További ítéletek (27 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)