A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Safrane (1992-2000)

Safrane 2.0 16V RXE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Diadalív árnyékában.

Szöveges ítélet

2004 nyarán vettem a Safranét, az egyik volt általános iskolai
osztálytársamtól, akiből időközben autókereskedő lett. A neten néztem ki az autót, megpróbáltam egy szép, egyben lévő darabot találni, így bukkantam erre a 1999.-es évjáratú, ezüstszínű, 2.0 RXE felszereltségű kocsira, amit mint kiderült a rég nemlátott barátom kereskedésében találtam meg, aki Svájcból hozta be. Kicsi a világ...
Igyekeztem ésszerű kompromisszumot kötni, ami a következőkből állt: lehetőleg nelegyen nagy köbcentis, sokat használom városban is, feleslegesnek éreztem a V6.-ost, 190 lóerővel, bár biztos vagyok benne, hogy nagyszerű élmény! A 2.5.-ös érdekesnek ígérkezett, de talán nem annyival erősebb, mint amennyivel több a kötelezője, dieselt
meg nemakartam. (Persze azok is nagyszerűek, de benzinpárti
vagyok!) Szóval így maradt a 2.0 16V RXE felszereltséggel, 137 lóerővel, 134.000 km.-el.
A kötelezőnek mondható, vásárlást követő vezérműszíjcserén kívül az első évben semmit sem kellett költeni az autóra, 190.000 km.-nél viszont elszállt mindkét féltengely, gyakorlatilag egyszerre. Különösebb előjele nemvolt, nem kattogott, nem kelepelt kanyarban, annyi volt mindössze, hogy párszor furán ment a jobbelső kerék, olyan volt,
mintha defektes lett volna. Aztán hirtelen megszünt hajtani az autót, komplett csere kellett, mindkét oldalon, közel 90.000.- forintért. Ezenkívül volt egy benzinszivattyú csere, szervízdijjal együtt 30.000.- forintért (200.000 kilométernél), valamint komplett fékfelújítás, 4 féktárcsa cserével, minőségi, de nem gyári alkatrészekkel, körülbelül 80.000.-forintért.
Más okból nemkellett költeni a Safranéra.
Menettulajdonsága alapján elsősorban országúti autózásra ajánlom, itt lényegessen jobban érzi magát, mint a városban, ahol a sok 1.-es, 2.-es, megállok... 1.-es, 2.-es, megállok miatt kevésbé domborodik ki az autó egyik erőssége: a fantasztikusan jó motor! 1800.-as fordulaton már kellemessen nyomatékos, puhán kigyorsítja a másfél tonnás
karosszériát, de ha visszaváltok, akkor bátran pörgethetem 6000.-ig is, ráadásul akkor is jólérzi magát! Egyébként városi autózás is kellemes a kocsival, az 50km/órás sebességhatárt 5.-ik fokozatban lehet abszolválni vele, kigyorsítás akkor sem probláma. Csak a kőkemény araszolgatás nemvaló neki... , de lehet, hogy inkább nekem nem:-))
Futóműve franciássan lágy, a kisebb-nagyobb úthibákat szépen elnyeli, de a budapesti óriáskátyúk időnként kifognak rajta, ilyenkor nem túl szép hangot hallat (felüt), de szerintem ez nem az autó hibája...
Autópályán, országúton nagyon szépen suhan, stabilan és pontossan írányítható nagy sebességnél is, jóindulatú a kisebb vezetői hibákkal szemben is. Utazósebessége 160km/ó, ilyenkor szól legszebben a motorja és bőséges erőtartalék is rendelkezésre áll, már persze ha szükség lenne rá. Időnként van...:-))
Végsebessége 200km/ó felett van.
Fogyasztása városban 8.5, 9 liter, országúton 7.5.-el elmegy és ebben még előzések is vannak. Autópályán, nagyobb sebességnél természetessen felmegy a fogyasztása, tartós 140-150-160km/ó.-nál 9-9.5 liter.
2007 tavaszán a kilóméterszámláló átlépte a 222.000 km.-ert, ugyanakkor a motornak az olajfogyasztása elhanyagolható, a 15.000 km.-es olajcsere periódus végén sem több 2-3 deciliternél. Castrol 10W-40-et használok.
Dupla, digitális klímája a legdurvább nyári napokon is
kellemesen és gyorsan lehűti az utasteret, a négy légszák, az ABS, az erős oldalmerevítés gondoskodik a biztonságról (sose kelljen használni), a plüss kárpitos ülések, a bőr multikormány, a 6 lemezes gyári Alpine Hi-Fi ,a nagy lábtér elől és hátul pedig a kényelemről.
Egyébként érzésre olyan, mintha egy tankban ülnénk, nagyfokú biztonságérzetet ad.
A beszélő fedélzeti komputerről megoszlanak a vélemények, engem kimondottan szórakoztat, amikor németül figyelmeztet gyakorlatilag mindenre: kapcsoljam be a biztonsági övet, (fonetikusan: achtung, bitte angsnelle), csukjam be az ajtót, kapcsoljam be a klímát, égve hagytam a vílágítást, kiégett a városi fényem, töltsem fel az ablakmosót, és a nagy kedvencem fonetikusan: bitte bald tanken.
Gondolom mindenki érti...:-)
Valószínűleg hagytam ki dolgokat a felsorolásból, mert gyakorlatilag mindent szóvá tesz, vagy figyelmeztet!
Mindenkinek jó szívvel tudom ajánlani a Renault gyár e remek, méltatlanul mellőzött és kicsit agyonhallgatott
termékét, amiről sokan aztmondják, hogy unalmas és jellegtelen. Pedig nem! Olyan műszerfalat, ami a Safranéban van nagyon ritkán lehet találni, puha, habosított anyagból készült, öröm hozzáérni és látványra is szép. Higgyék el, hogy egy nagyszerű, egyedi stílussal rendelkező, ugyanakkor nem hivalkodó autót kaphatnak bagóért. Mert mi mást mondhatok, ha egy 1999.-es modellt, 5 évessen 2 millió forintért meglehetett venni, akár egy olyan tulajtól is, aki ugyanezért, újkorában több mint 8 milliót fizetett? És azóta eltelt 3 év...

Hibalista

- 2 féltengely, javítása a csere: 90.000.-
- Benzinpumpa csere: 30.000.-
- Pár izzó, jelentéktelen.

Ide hordtam szervizbe

Baráti kapcsolat, igazi Renault szakértő, neki is Safranéja van.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 134000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Wagon R+ Következő autója? Laguna II. ...majd később!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Safrane 1992 (1999 - 2000)

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)