Kék disznó
Szöveges ítélet
Céges autóként hullott az ölembe, majdnem 1 évvel ezelőtt, korábban a főnököm hajtotta. Az autóban minden elektronikus kütyü benne van (szenzoros xenon lámpák, ablaktörlő, stb.), kézzel is kapcsolható automataváltó, 3 literes V6-os motor - ami igazi benzintemető; hydractive futómű - szerintem ez az autó egyik legrosszabb pontja. Kis úthibán iszonyat nagyot üt az első kerék a kormányon, ráadásul dobol is. Hosszú úthullámokon bering, mint egy hánykolódó hajó a tengeren. Ha növekszik a tempó vagy Sport állásba kapcsolom a vezérlést, akkor erősen felkeményíti a csillapítást, ami olyan érzetet ad, mintha vasalódeszkát vezetne az ember. Életemben nem utáltam még ennyire autót, mint ez a francia "csúcsmodellt". Minden zörög az utastérben, az elektronika teljesen megbízhatatlan (a fedélzeti computer random jelleggel ír ki hiba üzeneteket, majd a következő indításkor már nincs semmi gond). Még egy dolog: a váltó iszonyat lassan reagál a gázpedálra, pedig állítólag tanulékony aggyal rendelkezik.. Ha viszont Sport állásban használom, akkor 4.500 alatt az istennek sem hajlandó feljebb kapcsolni, akár 1 perc is eltelik, mire felfogja: váltani illene. Öröm az ürömben: szép hangon énekel a V6-os blokk, húzatva kifejezetten izgalmasan szól. Igaz, az élményt némileg elrontja egy kelepelő hang, talán a hidraulika szivattyú lehet... Bár nem az én zsebemet érinti, de borzalmas a C5 értékvesztése, tavaly - 5 évesen - 1,6 milliót adtak volna érte, az újkori ára 8,5 millió volt!
Hibalista
- Elektronika - össze-vissza minden, ami csak bír kigyullad, kijelez, stb;
- Motorvezérlés (Windows módi: reset - majd megy tovább az autó);
- Elekromos ablakok akadnak vagy néha nem működnek;
- Elektromos tükör határolója eltörött;
- Zárak akadnak;
- Jobb első gömbcsukló csere 100e km-nél;
- Bizonyos fordulaton ráz a motor;
- A beltérben minden burkolat nyöszörög, zörög, a műanyagok nagyon könnyen karcolódnak;
- A gumi tömítések úgy néznek ki, mintha egy 10 éves autóról lennének átrakva.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Őrmező - korrekt munkafelvétel, normális minőségű munkavégzés.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 104000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | Japán vagy Ford |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.5/10) |