Meglepő dolgok!
Szöveges ítélet
Mindíg is szerettem az új dolgokat. Az audi 2.8as quattroja nem volt új mikor megvettem, de igen neves dolog volt, tehát belevágtam, és nem bántam meg. Csak a kemény fogyasztás volt ott a baj. Ezután valami gyengédebb, de mégis valamiért kiemelkedő autó kellett. Lexus RX Hybrid. Meglepő dolgok történtek.
Kezdődött azzal, hogy elitebb körökbe megérkeztem az új autómmal. Többség megállapította, hogy ez már nem az audim, hanem egy lexus. Ennyi. Igazán meglepett a hybrid technologia iránti érdektelenség. Meg hogy páran lenézték a lexus márkát. De az mindíg is így lesz, lényegtelen. Jópár kollegával próbáltam elbeszélgetni a hybrid autókról, valahogy senkit se izgatott igazán. Egy Brabus Mercedesről szivesebben beszélgettek:) megértem, de akkor is meglepő.
További meglepetés maga a lexus volt. Ahhoz képest, hogy még nem említhető egy lapon egy BMWvel, egész sokat nyújt. Az anyagokkal viszonylag elégedett vagyok, nem volt még toyotám, tehát nem tudom, hogy ugyanazok-e a gombok, de nekem tetszenek. Egész otthonos a belseje. Van a kis monitor, amin a hybrid dolgokról ömlenek az adatok. Eleinte tök érdekes űrhajós volt, viszont pár hónap után már a tököm tele volt vele. Meglepő, azt hittem érdekes az ilyen, de egy idő után már inkább idegesítő. A csomagtartó szerintem bőségesen elég, nem is beszélve a hátsó helykínálatról. Terepen még nem voltam vele, és nem is fogok menni szerintem.
Na akkor lássuk a speciális oldalát az autónak. A villanymotor városban elmegy. Nemis, inkább csak dugóban. Ha nincs dugó akkor be kell kapcsolnia a benzinmotornak. Érdekes, hogy megszokja az ember, hogy nincs hangja az autójának (sok a dugó). Aztán mikor bekapcsol a benzinmotor, vagy átülök egy benzines/diesel autóba minden olyan hangosnak tűnik. Bár én sose voltam kiakadva, ha hallottam a motor duruzsolását, de valahogy akkoris furcsa ez után. Fogyasztásban tény, hogy kevesebbet zabál mint egy hasonló nem villanymotoros, de egyáltalán nem a várt takarékosságot hozza. Ez némi csalódás. Autópályán, utazásra teljesen használhatatlan ez a hybrid plusz. Összességében a probléma:
Nagy autó, De:
-utazni nem a legpraktikusabb
-városba túl nagy, ugyanakkor pont itt praktikus
-megjelenése egész jó, csak ennek a Lexus emblémának még kell 10-20 év.
Akkor most mire jó? Nemtudom, mindenesetre nekem tetszett, pofás kis autó, igényes, a hibái ellenére.
Viszont a hybrid NEM ÉRI MEG. Maga az RX nem vészes, de ez a hybrid hajtás egyáltalán nem éri meg. Hatalmas a felára, az életbe nem hozza be az üzemanyagon, ugyanakkor rossz irányba befolyásolja a teljesítményt. Viszont jó ötletnek tartom, de még elég kiforratlan.
Következő autónak dízelt szeretnék, sajnos nem japán autóm lesz, mivel a japán dízelek egyáltalán nem jók, viszont 10 év múlva ha úgy alakul a hybrid ahogy várom, akkor lehet, hogy visszatérek ehhez a japán márkához.
Ha valaki RXet akar, akkor hajrá, mert nem rossz autó, viszont csak igen kemény és vakító elfogultsággal válassza a hybridet.
Hibalista
- Nagyon gyakori hibajelzések. Fedcomp üzen, hogy menjek szervizbe, az autón amúgy nem tűnik fel, hogy elromlott. Elviszem, szerelgetik, majd közlik hogy ez és ez elromlott = x összeg. És ez már vagy hétszer előfordult.
Ide hordtam szervizbe
Reálszisztéma.
Van egy olyan érzésem, hogy átvernek...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | A6 2.8 Quattro (S) | Következő autója? | Valami jó dízel, aztán 10 év múlva megint egy hybrid |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |