A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1980-1990)

5 524TD 

Az ítélet értékelése
5,0(5 db)

Életem nagy szerelme

Szöveges ítélet

Hát igen.
Van amikor megáll a kés a levegőben.
Nálam ez Álltalános iskolás koromban történt,talán 6.-7. osztályos lehettem.
Délután sétáltam haza az isiből,és a szomszéd utcában az egyik ház előtt megpillantottam egy fehér E28-as BMW-t.
Mikor oda értem,jól körbejártam,és szinte majd kiugrott a szivem.
Még sosem láttam azelőtt ilyen Autót.
Ott állt,méltóság teljesen,a hűtőrácson még jött kifelé a meleg levegő.(November volt,ha jól emléxem)
Amíg nézegettem,kijött a házból István Báttya,és mosolyogva kérdezte:Tetszik?
Mire Én:Istvánbá,egyszer az enyém lesz ez a BMW.
Az idős csak mosolygott,és azt mondta:Hát fiam,Én is most vettem,nem lesz ez eladva jódarabig.
1995-öt írtunk,az említett Kellék éppen 9 éves volt.
Jól felszerelt;klíma,4 tárcsafék,állítható kormány,állítható magasságú sofőrü
lés,4 elektromos ablak,centrálzár,elektromos visszapillantó,szervó kormány,gyári 14 mázsás vonóhorog.....

Teltek múltak az évek,nekem jogsim lett,azután állásom,kerestem kis pénzt,és Édesanyám oda adta a családi kedvenc Trabantot hogy csináljak belőle AUTÓ-t. :D
Hát Én csináltam......
Golf II. 1 év kínzás,széthullott.......... -->jött a következő szerelem.
Mikor eljutpottam a következő cseréhez,elmentem a szomszédba Istvánbához hogy mi lenne ha most eladná nekem a TD-t?
Csak mosolygott,és nemmel válaszolt.
Ekkor megvettem,illetve elcseréltem egy karbis 518-as E28-ra a Golfot,de az nem hagyott bennem mély nyomokat,sokat mentem vele,később kapott egy K-jet rendszert,akkor jobb lett.Nem volt avval sem bajom,illetve volt,de egy huszonéves autónál ez nem lehet különös.

Az igazi történet 2005 Augusztus utolsó hetében kezdődött.....
Vasárnapi nap volt,épp elmentem a boltba,ahol találkoztam az időssel,és beszélgettünk kicsit.
Kérdezte hogy van a lovam,én viszont kérdeztem mire közölte:
-HA TUDSZ VALAKIT?AKKOR ELADÓ.
Azt hittem rosszul hallok.
Mire Én:
-Akkor úgy egy óra múlva átmennék megnézni,mert mondtam hogy Nekem kell az a kellék.
Úgy is történt,ebéd után átmentem,és körbe jártam a témát.
Az idős hozta a kulcsot,mondta menjek vele nyugodtan.
Gyújtásra tettem,és a tankban volt 20 liter üz.anyag.
Az öreg mondta hogy Februárban tankolta tele,és lassan megint kellene....... (Augusztus volt)
No,Én izítotam,és mentem vele egy gömböt.
A víz levert,mondhatnám elaléltam.
Teljesen másképp él mint az Én egynyolcam.........
A 4 tárcsafék sokkal érezhetőbb mint az elöl tömör,hátul dob kombináció.
No,visszatérve fülig érő szájjal kérdeztem:-Mennyibe lenne Nekem?
A válasz tömör volt:Négyhúsz.
3 másodperc gondolkodás után kijelentettem hogy akkor Pénteken el is vinném.
Meg is egyeztünk,és én következő pénteken ott is voltam az összeggel,nem is alkudoztam,tudtam mit veszek.

Azóta bele tapostam 35.000 kilómétert,voltam vele minden felé az országban,kívül még nem.
Egyszer lett hengerfejes,ami miatt sajnos 1,5 hónapot állt,de sikerült nagyon korrektül megoldani,és azóta is ereje teljében van.
Volt rajta cserélve kettős tömegű lendkerék,kuplung szettel,lengőkarok,szilentek,gömbfejek....
Ezek mind mind kopó alkatrészek,tehát nincs mit felrónom.
A hengerfej probléma miatt meg csak magam okolhatom,ugyanis pont akkor jött rám a gumifüstölési mánia mikor megvettem a TD-met.
Ezt sajnos Én kúrtam el........
Nagyon hálás jószág,még mínuszban is kiválóan indul,hamar bemelegszik,és remekül húz.
Jó mélyről mint a vízhordó lány. :D
Igazából nehéz lenne most korrektül összeírnom hogy mi bajai voltak,de az az igazság hogy bármikor kimegyek az udvarra,vagy beülök a kellékembe,olyan de olyan szenvedély lesz rajtam úrrá hogy nem érdekel semmijen gondja vagy nyűgje,megoldom és elfelejtem.
Mert tudom hogy van lelke.
És hálás ha szeretem.
Sokan hülyének néznek,de Én ha valahonnan hazaérek,akkor megköszönöm Neki hogy vele tarthattam,és adok egy cuppanósat az első emblémájára.

Sosem számoltam mire mennyit költöttem,és nem is fogom.
Jöjjön aminek jönnie kell,majd megoldjuk.

És szeretjük,de nagyon.
Mert CÁPA.

Remélem még sokáig élvezhetem a társaságát,beszereztem egy pár nyalánkságot Őkelmének,és ha lesz elég "kavics" a zsebben,akkor bizony szépen meg lesz csinálva rajta minden.
És onnantól kezdve valszeg garazsírozott Kellék lesz,télire meg veszünk egy kispók-ot,az jó lesz csapatni.

Nem bántam meg hogy magamévá tettem,sokaknak ellenszenves a 24Td a hengerfeje miatt,de Én aztmondom.
A turbónyomást vegyétek le 0.5-0.6-ra és adjatok inkább kis előtöltést meg abrakot.
És amíg nem mentetek vele legalább 10-15 kilómétert,addig ne üssétek,mert megharagszik,ti meg elszomorodtok.
Ha hosszabb távon megyek vele,akkor mielőtt oda érek a célhoz,előtte jópár kilóméterrel már nem pörgetem 2000 fölé,és mielőtt leállítom hagyom pár percet alapjárni.
Olajból,szűrőből mindig minőséget kap,meg kenőanyagból is.
Nem szabad spórolni rajta.

Életem szerelme ez a Verda,és még az is marad egy darabig.

Ha baja van megjavítom,nem fogok hibalistát vezetni.
Nem az a fontos.

Akinek pedig az,annak javaslom térjen be egy márkakereskedésbe,és kösse le magát valamelyik pénz intézetnél úgy 120 hónapra..........
Megéri.
Főleg mikor esik a forint értéke.
Úgy is mondhatnám:Szarok a 3 év vagy a 100000 Km garanciára.

Ilyenkor mindig visszatekintek hajdani tizenéves koromra mikor először megpillantottam ezt a gyönyörű ékszert.
Nem tudom akkor honnan tudtam,lehet hogy csak sejtettem.
De nem bántam meg,és nem is fogom sosem.

És ha újra kezdhetném,akkor sem kellene más.
Csak Ő.

Hibalista

- Vízpumpa,szilentek,gömbfejek(a jó magyar utak,egyébként 4X ennyit bírnának),hengerfej kakukk(az szép mutatvány),izzók,meg a franc tudja mi.........nem befolyásoló tényezők.

Ide hordtam szervizbe

Sógorommal,házilag.Elvégre Ő tud szerelni,én meg tanultam ilyent.
Mióta nálam van,nem is nyúlt hozzá más.csak a futóműves,mikor állította.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1986
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 197000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 518i K-jet Következő autója? Csak BMW,esetleg NISSAN,ha terepjáró lesz.(nem a TD helyett,hanem mellé)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 (E28) 1980

További ítéletek (45 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)