A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (2003-2010)

5 530i 

Az ítélet értékelése
4,9(7 db)

Kényelmes, gyors, erös - mi kell még?

Szöveges ítélet

Elöször is a Bangle design: kétségkívül polarizál, de ez egyre kevéssé lesz így, néhány év múlva ugyanolyan megszokott lesz az utcaképben, mint most az E39. Szerintem a belsö tér kiképzése nem tünik olyan igényesnek, mint az elödmodellben volt, de tény hogy sokal modernebbnek hat, és minöségileg is rendben van, nem akar zörögni vagy nyikorogni semmi sem.

A motor ugyanaz a háromezres benzines, ami az E39 utolsó évjárataiba is be volt építve, több magyar és külföldi internetes fórum tanulságai szerint megölhetetlen termék. A 231 lóerö sok mindenre elegendö, a normál közlekedés tempójának tartásához nem szükséges 2000-es fordulatszám felé pörgetni. Ha ezt esetleg mégis megtennénk, nagyon hamar elövehetjük rég elfelejtett kerékpárunkat a garázs mélyéröl, mivel jogosítvány hiányában más alternatíva nem marad.
Az újabb verziók 258 illetve 272 lóerösek, még nem volt szerencsém hozzájuk, bár valószinüleg a 258-ast választanám szivesebben, a 272-es már direktbefecskendezéses komplikáltabb motor, valószínüleg több benne a hibalehetöség, ráadásul csak 98-as vagy a fölötti benzint szeret.

Fogyasztása erösen lábfüggö, nálam 9-12,5 liter között ingadozik (automatás), viszont az elmondható hogy kifejezetten a hosszabb távokat kedveli. Országúton még (elvileg) 9 liter alá is le tudna menni, de én ott nem közlekedek.

Számomra érthetetlen a magyar tulajdonosok hozzáállása, mivel ott kb. az E60-ak 90 %-a dízel. Szerintem ráfizetéses üzlet, föleg hogy nem sokkal esznek kevesebbet (én egy háromezres dízelbe 8,5-11 litert pakoltam), drágábbak, használtan több bennük a km, már alapból jóval drágább a szervizelésük, ráadásul meglehetösen sok turbohibáról hallani, ami megint csak arra mutat rá, hogy tud a BMW erös, gyors, takarékos dízelmotort gyártani, de egy dízel se szereti a pörgetést.

Az automata váltó jó, kipróbáltam már elég sokat, szerintem ez vesz el legkevesebbet a motor erejéböl a konkurensek közül, ebben valahogy direktebb a kapcsolat a motor meg a kerék közt (pedig nem, csak úgy érzödik).

A sportfutómü jó kompromisszum, 15 mm-rel van a normáltól lejjebb engedve, de ez még a normál lengéscsillapítókkal van szerelve.
Az M-es futómü már teljesen más téma, jóval keményebb a csillapítása is, és még vagy 5 mm-rel mélyebb.

Ez a példány igen jól fel van extrázva, de még ebben sincs benne minden. Az autóhirdetésekben szereplö fullextra szót el lehet felejteni, nincs olyan 5-ös amiben minden benne lenne. Amire érdemes figyelni az az ülés, mert az alap ülések ugyan részben villamos mozgatásúak szériában, de hosszabb távon kényelmetlenek, ezen a feláras deréktámasz valamennyit segít ugyan, de még így se tökéletes az eredmény. A sportülések már sokkal kényelmesebbek, hosszabb az ülöfelületük, mindenhol sokkal jobban támasztanak, ezekkel már tartósan együtt lehet élni. A non-plus-ultrát a 7-esböl származó komfortülések jelentik, én orvosi receptre mindenkinek ilyet írnék fel, ennél jobb autóülés nem létezik, szerencsére ebben ilyen van.

Navigációból két verzió van, a business és a professional. A különbség abban rejlik, hogy a professional dvd-s rendszerü, így egy dvd-n egész Európa megtalálható (sajnos Magyarország még nem ért Európába), nagyobb a kijelzöje is, és mindig a komolyabbik duplatuneres rádió van aláépítve. A korai példányok még nem tudtak mp3 fájlokat lejátszani, ez bármely BMW szalonban szoftverfrissítéssel és az opció számítógépes aktiválásával orvosolható (kivéve Debrecen – MAGISZ KFT, ott ezt nem tudták megcsinálni, mert HÜLYÉK HOZZÁ).
Érdemes odafigyelni a hangrendszer kiválasztására is, három féle van: standard, hifi, és pro-logic.
A standard elég gyenge (számomra hallgathatatlan, de nem is vagyok átlagfelhasználó), normál "gyári" rádióminöség, semmi extra, azaz nincs duplatuner a rádióban, gyengébb hangszóróminöség, kevesebb hangszóró (nincs csipogó a tükörháromszögben), összes hangszóró meghajtása a rádióról megy, gyakorlatilag nincs magasa és mélye...
A hifi már egészen hallgatható, a rádió ebben már duplatuneres és erösebb is, "jobb" minöségü hangszórók, 2db 20 cm-es mélysugárzó az elsö ülések alatt a padlóban, ezeknek külön erösítö (kis gagyi doboz) a csomagtartó bal oldali panele mögött, a többi hangszóró továbbra is rádióról hajtva.
A pro-logic komplett erösítöröl (kb 5-ször akkora mint a hifié, de ez se tesz ki egy normális erösítöt) megy, van középsugárzója, meg ha jól tudom hátsó mélynyomója is, maguk a hangszórók viszont ugyanazok mint a hifi-nél.
Nekem hifi jutott, a pro-logic nem éri meg újonnan, elég ritka is, meg a német motor-talk fórum tanulsága szerint gyakorlatilag az összes pro-logic erösítö megdöglik 2-3 év alatt, és nagyon nem olcsó...

A normál extrák mint pl. dupla klíma, tempomat, xenon, stb. szerencsére szinte az összesben benne vannak, pedig ezek se alapárasak…
Pozitív még a hövédö (dupla) üvegezés - tényleg müködik.

Összességében egy nagyon jó autó, de oda kell figyelni a felszereltségére vásárlásnál, mert egy rossz ülés, vagy igénytelen alap hangrendszer eléggé el tudja rontani az élményt.
Ezeknél már csak egy gyenge motor lehet rosszabb...

Frissítés 2008.07.12
Az autóba bekerült egy Icom JTG tipusú folyadékgáz befecskendezö gázrendszer, mivel még pár évig használni szeretném, mindenképpen amortizálódni fog a beépítés költsége. Az eddigi tapasztalatok 3000 km-en abszolút pozitívak, a gázos fogyasztás 1-2 literrel magasabb, de ez be volt kalkulálva, még így is rengeteget spórol (benzin ma 1,58€/l, gáz 0,72€/l). Kellemes melléktulajdonság, hogy magasabb lett a nyomaték kis fordulatszámon.
Kapott még egy új kerékszettet is, az E65-ös 7-es BMW alufelnijeivel fekete krómozással. Simán alámegy, pedig az elsö felni 9, a hátsó 10 coll széles. Csak hogy tökéletes legyen az optika még kap majd kerekenként egy 5mm-es nyomtávszélesítést is.
Ja és megjelent (végre!!!) a navi prof.-hoz a Magyarországot is tartalmazó DVD, már megrendeltem.

Hibalista

- Szoftver aktualizálás (kellett az mp3-hoz) 10.000 Ft
- Mp3 Funkció bekapcsolása 80€
- Fékbetétek elöl 55€ - szerelö haver bedobta pár perc alatt
- Olajcsere + szürö a BMW-nél komplett 197€
- Pollenszürök (2 kell) 44€ - bedobtam én
- Légszürö 22€ - szintén
- 80ezer kilométernél elrepedt a termosztátház, csöpögött egy kicsit a víz, garanciában cserélték, de amúgy se lett volna egy ökör ára.

Ide hordtam szervizbe

Magisz KFT Debrecen
Nagyképüek, és nem értenek hozzá...

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

BMW Offenbach
BMW Dreieich
Pontosak, precízek, és nem drágák!!!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 60000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Vectra C 3.0 cdti Következő autója? BMW CS 2010-ben, ha gyártásra kerül
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 2003 (2003 - 2010)

További ítéletek (128 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)