Ellentmondást nem t?r? örömforrás
Szöveges ítélet
Hjajj mennyit kellett várnom az én kis gránát-narancs ördögömre, de megérte! El sem hittem, amikor a keresked?t?l végre jött a telefon: megjött a gránát-narancs bestia, másnap átvehet?. A megrendelést követ? hetekben személyemen eluralkodó eufóriát a hosszú várakozás végleg elmosta, ám a telefon után koncentrált örömhullám hullámzott végig a gerincemen. Körbe-körbe rohangáltam a szobában és hagytam, hogy átjárja elfásult lelkemet és testemet az öröm. Pár perc zihálást követ?en az utolsó béklyót is levetettem magamról, így este vigyorogva tértem nyugovóra, hogy másnap célba vegyem a desztinációt, ahol az öröm forrása várt reám.
Amikor el?ször megpillantottam nem tudtam kontrollálni magam, széles vigyor húzódott a számra és mindvégig elégedett kisiskolásként heherésztem látva nagyszer? ajándékomat. Elvégeztük a papírmunkát, kézbe kaptam a kulcsot, s beültem a járgányba. Az ajtó komótosan, de biztosan csapódott be mögöttem, a hangja pedig azonnal tudatta velem: profi nyugati autóban ülsz öregem, aztán csak finoman. Gyorsan ki is szálltam, hogy újra körbejárhassam a drágaszágomat. El?z?, még a 80-as évek formavilágát itt-ott magán hordozó, h?séges, bár megjelenésében kissé szeleburdi Suzuki Swiftem után az új gránát-narancs Swift kiállása er?t, határozottságot sugall. A kiszélesített kerékjáratok és az oldalsó törésvonal után egyre csak szélesed? kasztni látványa a Rammstein Benzin c. klipjében látható t?zoltóautó rendíthetetlenségét tükrözi. A hátranyilazott, hátrafelé sz?köl? ablakpárok, a szolid fels? spoiler kezdemény és a tapintásra nyíló csomagtartó elegáns összhangban muzsikál. Az oldalsó karosszéria elemekbe benyúló lámpatestek láthatatlan kapocsként kapaszkodnak egymásba, a méretes, tíz kiló acél erejével veteked? visszapillantó tükrök láttán pedig maga King Kong is inkább a saját életét mentve hajítaná jó messzire szíve hölgyét, Jane-t.
Nagy leveg?t vettem és újra feltártam a vezet?oldali ajtót. A kilincs is határozott, harmonizál a tükröket övez? kerettel. Beültem, az ajtót magamra húztam, s pár percig csak forogtam, simogattam az egymást váltó, kellemes színválasztású m?anyagot és a szövetet. Behelyeztem a nívós indítókulcsot és ráadtam a gyújtást, újabb negyedfordulat és a motor is életre kelt. Alig hallható duruzsolás költözött a csendbe. Aztán megakadt a tekintetem a m?szerfalon. Szent ég, egy modern vadászgépben ülök!
A konzol teraszos elrendezés?. Pár percig csak örömködtem, látva a remek dizájnelemeket. A föls? szintb?l okosan kiemelkedik a fordulatszámmér?t, kilóméterórát és az üzemanyagszintet rejt? domború pajzs, majd végig a nagy, lejt? pusztaság, melynek epicentrumában piros folyadékkristályos kijelz? vörös fényt szór környezetére. Star Trek.
A pajzs alatt hideg, acélos fénnyel világít a kilóméter kotta, melyen elvékonyodó, precíz vörös indikátornyíl várja, hogy rálépjek a gázpedálra. Kisebb gázfröccsöt adok, s a piros mutatók mintha lágy hidraulika olajban csúszkálnának, könnyedén lódulnak. A váltó pont kézreáll, belesimul a tenyerembe, s rövid utat járva ér célba. A kilátás mennyei, kicsit ?rhajós. Magasan ülök, úgy érzem benne magam, mint egy prédára les?, megfeszült izomzatú rozsomák.
Ízléses piktogram figyelmeztet az öv bekötésére. Eleget teszek a kérésének, kioldom a maszkulin kéziféket. Óvatosan beteszem sebességbe és finoman gázt adok. Szép lassan elindulok, szokatlan még a masszív, szervó által könnyített kormány. Szép lassan elérem az ötvenet, majd megállásra késztet az úton sertepertél? macskosz. Rálépek a fékre, mely az els? centiméteren, fékút nélkül beleállítja egy t?hegybe az autót. Nagyon er?s és határozott - az el?döknél sokat kritizált - fék. Erre ezúttal nem lesz panasz, csak figyelnem kell, hogy a mögöttem lév?, sikoltó kerek? vezet?knek legyen leveg?vételnyi idejük reagálni a fullstopra. Az már biztos, hogy precízen, mérnöki pontosággal tudom majd pár hét múltán fenékbe billenteni a kertünkbe piszkító szomszéd turcsiorrú, szaglászó blökijét.
A felfüggesztés keményebb, mint az el?z? Swiftnél, de ez szükséges is a kell? stabilitáshoz. A karosszéria teljes egy tonnája mindig a megfelel? pontra nehezedik, különféle C elemeknél nincs az az érzetem, hogy a következ? pislantásnál már Szent Péter tölteti velem a kérd?ívet. A lovak 4000 fölötti fordulatszámnál bokrosodnak meg, vetik hátra sörényüket és érik el a forráspontot. Ekkor lódul meg süvít? ágyugolyóként személyes er?döm és kezdi szürcsölni az oktánban b?velked? üzemanyagot. Ez alatt nyugodtan, kényelmesen autókázhatok a városban, anélkül, hogy kirívó fogyasztási adatokat produkálnék.
Imádom.
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 690 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 1,3 GC | Következő autója? | Suzuki |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
