A magyar realitás, avagy japán Zsiguli V 1.0
Szöveges ítélet
993 cm3... 53 Le... 76 Nm...
Hát ezek a nagy magyar valóság sportkocsijának adatai. Ez egy végtelenül és ok nélkül lenézett kis jószág, mindenki csak fikázni tudja, pedig van ok a dícséretre bőven!
Mint az közismert, a karosszéria merevsége erős kívánnivalókat hagy maga után, viszont cserébe nem rozsdásodnak még a korosabb példányok sem, kivéve a kókányolt javítások utániak!
Nekem ugyan a fogyasztását nem sikerült a drámaian alacsony, szóbeszéd útján homályosan terjedő varázslatos mitöbb hihetetlen 4.3 literre kihozni még nagypapis stílusban sem. (a tempóhoz passzoló őszülést sikerült mindösszesen elérni...) A realitás talaján két kézzel kapaszkodva :) képtelen voltam vegyesben 6.3 L alá szorítani, sőt egyszer egyszer még a 7.5 be is belecsúsztunk, igaz, a ménes apróságát a talpam méretével és sok-sok lendülettel próbáltam kompenzálni, bizonyítandó az 1.4-es Astráknak, hogy igen komoly ellenféllel akasztották össze a bajszukat! Városban kifogástalan autó, kis helyekre befér, könnyű a kormányzás szervó hiányában is! Ezen a tarthatatlan , kényelmes állapoton fiatalként mindenképpem nehezíteni akartam, ezért miközben az alufelni szélességét növeltem 4.5 inchről 7.5 inchre (!!!) - ki is lógott 2-2 cm-t a sárvédőív alól, a´ la homokfutó -, addig a kormányt sikerült 32 cm-esre redukálni. Na így azért már combosabb volt, de nem komoly.
A futómú stabilitása sajnos 120-tól teljesen megszűnik, viszont derekasan helytáll cudarabb minőségű (mondjuk csak ilyen van, ehh) sőt még földútjainkon is! Ez a kényelem ára. Mellesleg a sportosnak tűnő 1000-es 3-ajtósba nem járt a kanyarstabilizátor, pfff.
Alkatrészellátása több mint bőséges, főleg itt Esztergomban :D Minden gyári alkatrész kapható :)))
Nekem a Trabant után maga volt a mennyország, de amire kitalálták, arra tökély: bevásárolni, ide oda szaladgálni, második, vagy tanuló autónak nem létezik jobb. Fenntartása filléres játék, meghibásodási hajlama zéró. Tuningolni viccesen alacsony összegekből lehetséges, csak a fantázia szab határt, leírni nincs helyem a sok alkalmazott apró trükköt, egyedi megoldást (telós géptető, műszerfal varia, zármentes kilincsek, házi hűtőrács, világítások, stb)!
Kérdéssel, kéréssel, anyázással itt rongálhat: kadargy@freemail.hu
Hibalista
- Egyszer az elosztó tengelykihajtásánál kicseréltettem valami szimeringet, mert a 3 és fél év alatt a váltóház tetején összegyűlt egy kb. 10 cm átmérőjű olajpára. 151 (!!!) Ft volt az anyag, plusz 700 (!!!) Ft munkadíj a márkaszervízben. Ennyi.
-
- Az akksit is kicseréltem egy 69 Ah-sra, mert a 35 Ah-ás kevés volt a zenének.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Jó-Dobronya Esztergom
Full normális emberek, közvetlen szerelők, barátságos árak, pontos munka. Csak ajánlani tudom. Mondjuk sűrűn nem jártam szervízbe, mert nem romlott el a kocsi, olajcserés téma volt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 77000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | S 600 ööö 601 S :) | Következő autója? | Seat Cordoba 1.4 volt, de már az is Mazdává alakult |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
