Káros szenvedélyektől menes nyugdíjasoknak
Szöveges ítélet
2007 december végén mintegy karácsonyi ajándékként kaptam, mint cégautót. Mivel 10 000 Km-t mentem eddig vele komoly szervíztapasztalatról még nem beszélhetek, az ablaktörlő lapátok viszont kezdettől fogva bosszantóan rosszul törölnek.
Ami viszont már most borítékolhatok, nem vennék ilyen autót magamnak. Hogy miért? Előtte Peugeot 407 HDI-m volt,ahhoz nem is merném hasonlítani, viszont azt megelőzően 307 dízelem. Az már ez a kategória. Nos eltekintve motortól (gyenge 1.4-es motor), meg felszereltségtől, a következő dolgok nekem egy családi autó vásárlásakor fontosak.
A Golfban mindössze 3! olyan dolgot laláltam, ami pozitív: a napellenzőben lévő tükör(a fedél elhúzására bekapcsolódó világítás), az ablaktörlő szakaszos törlésének állítható sebessége, és a motorháztető hidraulikus emelése.
Kívülről nézve semmi izgalmas nincs az autón, inkább unalmasnak mondható. A tükröket nem lehet behajtani teljesen, tiszta 80-as évek. Lehet, hogy még nagyon új, de az ajtókat WC ajtóként kell csapkodni.
Az igazi negatív dolgok belül vannak. Ez az autó 5 személy szállítására nem alkalmas, pláne hosszútávon nem. Elsőkerék-hajtással rendelkező autótól nem vártam ilyen irtózatos "kardánalagutat". Jobb középre tenni a gyerekülést, másnak rendkívül kényelmetlen lehet ha középen utazik.
Beülve az autóba rögtön ráülök az üléssel egy magasságban lévő
ülésmagasság-állító karra, és le is nyomom. A kormány körüli rész is nekem legalábbis a múlt évtizedet idézi: külön kapcsolón a világítás, idétlen és idejét múlt bajuszkapcsolók. Biztos még az 1-es Golfból maradtak. Minden korszerű autón sztem szivar alakúak ezek a kezelőszervek, és rajtuk van a világítás is.
A középkonzol egészen katasztrófális. Vki mondja meg nekem, ezeket a kapaszkodónak tűnő képződményeket minek szánták?
A középkonzol egyébként a 90-es évek japán autóihoz hasonlítható, mert térdmagasságig ér, nem folyamatos a váltó felé. Ha egy kicsivel magasabb lennék (171 cm vagyok) minden beülésnél a térdemet beleütném az egyébként lekerekített sarkába. Ja, és a rádió: ugyanilyen van a feleségem Suzukijában(mp3-as cd) csak sokkal jobban szól. Az autót a középkonzol miatt dohányosoknak nem ajánlom, mert 1-3 és még az 5. sebességben a hamutartóba nem fognak komoly odafigyelés nélkül beletalálni. A kesztyűtartó valóban kesztyű tárolására alkalmas, a 307-ben min 2 X ekkora volt, deinkáb 3 X.
Ülés:mint írtam nem vagyok egy Chewbakka méret, de az ülések kifejezetten kicsinek tűnnek, pláne az említett 307-hez képest.
Nagyon pozitív, hogy van szemüvegtartó az autóban, de inkább egy olvasószemüveg számára, mert napszemüvegből kifelezetten a kicsi lencsével megáldottak férnek csak bele.
Szóval összességében még egy erősebb motorral sem üti meg szerintem a kompakt autó szintjét. Belül kifejezetten átgondolatlan és ergonómiátlan. Hogy mennyire fogra bírni a strapát, arról majd később. A fenntartási költséget nem tudom, mert szerencsére nem én fizetem, a megbízhatósághoz megítéléséhez meg nincs elég régóta nálam.
Hibalista
- Ablaktörlő nagyon gyengén töröl. Hátramentben koppanik valami egy jókorát a futómű, vagy a fék felől.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 407 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.7/10) |
