A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Taunus P7 (1967-1972)

Taunus P7 17m p7 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A benzindízel

Szöveges ítélet

Kedves Olvasó(k)! Az autót kategória híján postáztam ide a Caprik közé. Az öreg Ford története a szürke forgalmi alapján 1969-ben kezd?dik. (Általam nem ismert) h?sünk S. Pál azon ritka emberek közé tartozott Magyarországon, akik teherfuvarozóként nem csak a KGST országútjait, hanem a Nyugatot is megjárhatták. Itt nézhette ki magának emberünk ezt -a mai szempontból a Mondeo kategóriája fölé tartozó- kétajtós limuzint. A hazai forgalomba helyezés szocialista megoldásának megfelel?en: ahogy a forgalmi els? lapján olvasható ("tul. jog fenntartás és elídegenítési korlátozás feljegyzése") 1971 végéig csak az Autóker-nek lehetett eladni az autót használtan. Micsoda marhaság! Ki akarna a Nyugatról behozott, leparkoláskor embertömegeket odavonzó gépcsodát eladni akkor? A futott kilométereknek megfelel?en az autó els?sorban csak hétvégén járt, hétköznap pedig gazdáját várva állhatott a garázsban (korához képest minimális rohadás volt rajta megvételkor). 1988-ban került új tulajdonosához, kés?bb le akarták bontani: azonban, mint megtudtuk a helyi -Fordokra szakosodott- roncstelepen: a bontómester meglátva az öreg vas kiválló állapotát, nem akarta (!!!) bontásra átvenni .

Éppen frissen megszereztem a jogsimat, amikor édesapám egy nap K?bánya- Kispestre vitt be. Az öreg Ford az út szélén állt, én meg megkértem fatert, hogy hazafelé kérdezzen rá. Pár nap múlva mentünk megnézni: apám kijelentette: ennyi pénzért (120 eFT), ezt meg kell venni. Az autóban alig 30 ezer km. volt óra szerint, de további jelekb?l is alátámasztották a kevés km.-t. Otthon azért kiderült, van jó pár olyan hiba amit egyszer?en az id? múlása okozott (elöregedett ajtó, ablak tömítések) továbbá, hogy a fékek javítása szakszer?en volt megoldva: alkatrész híján a hátsó kört kikötötték.

„Futott kilométerek száma: 32135”
Amúgy az autó nagyon egyben volt és van: már beletekertem további 30e km –t , ami több vidéki, és egy horvátországi utat is magába foglalt. A motor nagyon nyomatékos, a maximális 140 Nm nyomaték már 2200 –nál lejön, és 3400- ig megmarad. Olyan mint egy dízelmotor. A 85LE 4200-nál érkezik le, de eddig nem érdemes pörgetni. 1.7 literes 60 fokos V4-es OHV aggregátról van szó, amiben egy kiegyensúlyozó tengely is helyet kapott (a V6-ból értelemszer?en hiányzik) A gyújtásállítás körülményes: látványosan föl kell mászni a blokkra, az elosztót a leleményes (?) tervez?k a homlokfal elé rakták. A h?tés brutálisan hatékony: a vízh?fok még sosem lépett a skála ¾-e fölé. Ez az állandóan forgó, kisrepül?-propeller méret? h?t?ventillátornak köszönhet?.

A váltó extrém precízen kapcsolható, ha bekötöm a szemedet, és úgy kezded kapcsolgatni, azt fogod hinni, hogy egy régebbi Porsche-ban ülsz. A pontosságot kicsit lerontják a mai autókhoz képest hosszú kapcsolási utak, de legalább érezhet?, hogy itt most autót vezetsz, nem pedig járm?vet. Van egy vicces típushiba, amit másoktól hallottam: a krómozott fém váltókar hajlamos eltörni normál használat mellett !

A kuplung tökéletes cs?d: rudazatos, de nagyon kicsi az er?kar, ezért városban közlekedve garantáltan izomlázat lehet t?le kapni. A fék jól adagolható, de a hátsó kör hatásfoka gyenge. Az els? futóm? kényelmes, a hátsó merev híd pedig lerázza az ember veséjét rossz úton. . A kormányszervó szalonna alapú, meg is kell vele rendesen dolgozni.Az utastér elég eklektikus: a mai autóbels?khöz képest színkavalkád fogad. Meghatározó színek és formák: bézs m?b?r ajtókárpit, barna padlósz?nyeg és m?szerfal, aprómintás m?szál/ m?b?r ülések. A lábterek elöl- hátul óriásiak, az els? ülések széle és az ajtó között 15 cm hely van, ami biztonság szempontjából nem utolsó. A beltér mérete eléri a Mercedes S osztályban megtalálhatót. A f?tés röhejesen gyenge: pedig minden létez? sufnitrükkel megpróbálkoztam, hogy javítsak a hatásfokán. (vízk?mentesítése a f?t?radiátornak, átépített f?téscsap és vízkör) A csomagtartó nagy, de lapos, és a formája el?nytelen: a belógó kerékdobok nehezítik a pakolást. Azért 6,5 db sörösrekeszt bele lehet pakolni.

A karosszéria tekintélyt parancsoló, korának amerikai limuzinjait utánozza kicsiben ( hossz: 5m). Van benne anyag: a lemezek átlagos vastagsága 0,75 és 1mm között található. Ennek ellenére tud rohadni: de hát 36 évesen azért ez talán normális. Rozsdagócok: küszöb, hátsó sárhányó, ajtók alja. Különösen kellemes a benzintank feler?sít? peremének rohadása a csomagtartó alján.
A vizsgáztatás után nem sokkal sikerült egy másik öreg, és menthetetlenül szétporladt autót lebontani, így egy megfelel? tartalékalkatrész készletem lett. Az eddig megtett 30 ezer km. alatt a dinamó tipusazonos generátornak adta át a helyét, lecserél?dtek a féktárcsák új Brembo-ra (sosem hittem volna, hogy újat fogok kapni, jutányos áron), a f?fékhenger egy jó rásegít?t kapott, plusz egy javítókészletet. Gömbfejek, hátsó lengéscsillapítók, kipufogórendszer (házi építés?, de ez most lekerül), benzintartály trükkös és büdös javításai , gumik, akku, gyertyák és apróságok. Továbbá a karosszéria: most kapott egy teljes kilakatolást és fényezést, hozzáért? trükkös mesterekt?l, ( a hátsó kerékívet -elmondásuk alapján- három Lada kerékívb?l hozták össze, és ez lefényezve egy cseppet sem látszik)de még nincs összerakva jelenleg. Ezt most kezdem el.

Az autó egyszer?en szerelhet?, aki Ladával, Skodával stb. boldogult, annak ez sem okozhat nehézséget. Ami komolyabb: az alkatrészutánpótlás: Németországban érdemes szétnézni. (és ha esetleg látsz egy 17m kabriót, akkor megvásárolni. 1500 db-nál több nem készült bel?le anno, mostanra pedig már igen kevés maradt: jobb helyen van a pénzed, mint a bankban)

Hibalista

- lásd szöveg

Ide hordtam szervizbe

Saját magunk

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Fülöp Sándor 1171 Pesti út

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1969
Kényelem (4) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 32315
Megbízhatóság (7) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Maserati Biturbo S 2.0
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Taunus P7 1967

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)