Kis Piroska, alias James Bond
Szöveges ítélet
A Merci után egy picit kicsinek tünt, de 68 éves apukám bal könyöke a Piroskában nem zavart a vezetésben. Hatalmas belsö tér (a kategóriához képest), volt, hogy hátul 3 (nagyranött) felnött és 2 gyerek is utazott. Én szerencsére elöl ültem, de hátulról sem volt rá panasz.
Hosszú távon is kényelmes (Kecskemét-Györ), nem gémberedtem el benne.
A fejtámla billenthetösége egy kicsit hiányzott belöle, de elmegy.
A kondija egy kicsit kis teljesítményü volt, kánikulában kb. 20 perc alatt hütötte le a kasztnit. A bekapcsolt kondit eléggé érezni a motor teljesítményében alacsony fordulatnál.
A csomagtartója elég nagy (sedan), bár üléslehajtás nélkül csak 120 cm hosszú dolgok férnek be. Lehatott üléssel -elsö és hátsó- 3 m hosszú deszka is befért!
A fogyasztása lehetne alacsonyabb is, de a Merci 11 l-éhez képest nincs reklamációm. Autópályán (4 felnöttel) 150-nél közel 9 l-t evett, dehát 1,4-es motortól mit vár az ember. A 98-as benzinnel érezhetöen magasabb a teljesítménye és -szerintem- a fogyasztásban behozza az árkülönbséget.
Elözni magasabb fordulatokon szeret, az elözés még 140-röl sem utópia. Én 180 km/h-ig hajtottam, még gyorsult volna, de már kezdett bizonytalan lenni az úttartása, ezért nem kínoztam tovább, viszont 170-ig tökéletesen simán megy.
Akárki ült a kocsiban -még a megrögzött Daewoo "fikázók" is- megdöbbent a motor hangjának hiányától. Persze 120 körül megjön a hangja, de még mindig normálisan lehet beszélgetni.
A fékek jók, az ABS szuper. Egyáltalán nem hasonlítható az Esperóéra, ahol még a gumik csikorgását is hallani lehetett, mielött az elektronyika beavatkozott. Ez olyan, amilyen kell.
A CASCO-ja 8.200 volt havonta 10% és 200.000 önrésszel. Így utólag sokallom, a Tacumára (el.napfénytetö, digitklíma, tolatóradar, stb.) csak 7.000 Ft (10% és 50.000 önrész).
Ami zavart benne:
A szük ajtózsebekböl még a 6 éves fiam is csak nehezen tudta kihalászni a benne tartott dolgokat, nekem menet közben sose sikerült.
A mobiltelefonom és a pénztárcám -sajnos csak átlagos méretü- együtt sehol sem fért el, kanyarokban gyakran kicsúszott a boxokból.
Nagyon kicsi a kesztyütartó.
Összesítve:
Az árát megérte, bárhol otthagyható, nem piszkálja senki. Megy is, meg is tud állni és kanyarodni is tud és ezeket ott teszi, ahol akarom.
Mindig elfértünk benne.
Miért cseréltem le? Nagyon jól tartotta az árát, csak 250.000-t kellett ráfizetni 2 éves (33.000 km) korában és ugyanolyan törlesztörészlettel új Tacumát kaptam, ami nagyobb és jobban felszerelt.
Mi köze a Jameshez (aki Bond)? A fiam vette észre, hogy 007-es a rendszáma. Egyébként tök véletlenül a 7. járgányom.
Hibalista
- Anyós ülés alatti oldallégzsák csatlakozó kontakthibás lett kb. 10.000 km után. Azonnal cserélték garanciában.
-
- A fényszóró izzók kb. 1 év után kiégtek (mikor a balt kicseréltem, a jobb azonnal követte társát...)
-
Ide hordtam szervizbe
DAEWOO/CHEVROLET Tormási Kecskemét
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | E230 (123-as) | Következő autója? | Chevrolet Tacuma |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |