A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (1998-2004)

Focus 1.6 Ghia Sedan 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Lejtőn

Szöveges ítélet

Már nagyon vártam hogy megérkezzen az új focusom és kipróbálhassam. Előzőleg ford focus trendet illetve ghiát is vezettem, úgyhogy az alábbi elemzés egy összehasonlítás az új és a régi focus között 15000 km után. Mindenekelőtt jöjjön a pár soros konklúzió, aztán akinek kedve van, olvassa el az egészet részletesen is.
A ford focus 4 ajtós ghia felszereltséggel 1.6-os 115LE motorral rosszabbul sikerült mint azonos felszereltségű, nagy nevű elődje. Ami jó, hogy formailag nagyobb és sokkal szebb, belsőre elegánsabb, a váltó tovább javult és szinte tökéletesre sikeredett. A belső kialakításban az autó lényeges kényelmi funkciókat vesztett azonban el elődjéhez képest. Az 1.6-os motor a nagyobb lóerő ellenére alacsony fordulatszámnál nem gyorsítja úgy az autót mint a régi focusban, ami ráadásul igen magas, 10 liter körüli városi fogyasztással párosul. Amiért érdemes mégis megfontolni focus vásárlását az az autó ár teljesítmény aránya – az egyik legkedvezőbb a piacon.

Belső és külső megjelenés – ami tetszik:
Méreteiben az autó minden irányban megnőtt, hozzá kell szokni, olyan igazi luxusfíling első beülésre és hónapok után is. Javasolt lehet akár tolatóradar beszerzése is elkerülendő az apró karcolásokat a karosszérián. A 4 ajtós megjelenése egyszerűen álomszép, a Mondeóhoz hasonlít, persze némileg keskenyebb és rövidebb kivitelben. Megjegyzem, véleményem szerint az 5 ajtós nem sikerült olyan jóra mint a régi, azonban a kombi változat szintén sokkal szebb lett. A bézs plüss kárpit látszatra luxusautónak mutatja a fókát, ráadásul kevésbé látszik piszkosnak mint a fekete (!!). A plüssnek jó fogása van, minden szépen van az autóban összerakva. A faberakást imitáló középkonzol is szép. A váltó megszépült és jó fogású, nekem jobban tetszik a műszerfal is kinézetre. Jó dolog a figyelmeztető hang ami az öv be nem csatolását jelzi. Bőrkormány jól kézre áll, abszolút dícsérendő. A CD-s rádió könnyen kezelhető. Nagy újdonság a tempomat. Végtelenül egyszerűen kezelhető, egy bekapcsolás után gombnyomásra elkezdi tartani a sebességet. Ha az ember gázt ad egy előzésnél majd felengedi a pedált, az auto visszaáll az előzőleg tárolt sebességre. Kézzel is lehet gyorsítani és lassítani is ami néha jól jöhet, sőt egy gombonyomásra az autó akár felgyorsítja magát az utoljára megjegyzett sebességre. A klíma automata digitális kétzónás, nagyon kényelmes használni, sokkal pontosabban és finomabban állítható mint a manuális és gyorsan lehűti az autót. Télen kicsit sokat kell nyomogatni, de megszokható. Az ajtók kellemesen, halkan nyílnak és záródnak jóérzéssel száll be és ki az ember a kocsiból. A hátsó csomagtartó kompromisszum nélküli hatalmas, jól pakolható tökéletes alkotás. Finoman nyílik és záródik, engem nem igazán zavar hogy nyitva van út közben, mivel csak a központi zár csukja. A kerekek a könnyüfémfelnivel jól mutatnak, 16-osra nőttek ami jót tesz a kényelem érzetnek.

Belső és külső megjelenés – ami nem tetszik:
Sajnos rögtön itt az első veszteség, a könyöklő ami elődjében kárpitozott volt a mostani műanyaghoz képest: bizony nyomja a soför könyökét, az átállítás az amerikai modellhez történő igazítás miatt történt gondolom. Azt azért hozzáteszem, hogy mivel szélesebb a könyöklő, az anyósülésen ülő is tud rá támaszkodni. Ezen kívül kényelmi szempont volt az is, hogy a váltó még ötösben is elérhető volt úgy, hogy az ember közben a karját a karfán pihentette. Na ez itt már a múlté, nem lehet a könyököt a karfán tartani miközben az ember a váltót markolja – á’la sportos vezetés, de erről majd később. A lábtér szintén összement, nem is csak a nagy középkonzol zavaró, hanem a kormány, mivel fékezésnél a magasan levő fékpedál miatt letérdezem a kormány tartóját, egy nagyobbacska embernek ez már lehet hogy gondot okozna. A fékpedál és a gázpedál közel vannak egymáshoz, összeakad néha ha az ember hirtelen lép a fékre. A tempomat bekapcsolásánál le kellene helyezni a lábat a gázról valahova, sajnos kevés a hely ami picit limitálja a tempomat használhatóságát is. A hátsó fejtámlák kinézetre leginkább a csillagok háborúja első részében levő új típusú birodalmi robotokhoz hasonlítanak. Megszűnt a légkondi visszajelző kontrollámpa is, napsütésben le kell hajolni – vezetés közben – hogy látszódjon, be van-e kapcsolva. Annak pedig aki az ajtóban lévő tárolókat tervezte... - ide mindenki képzeljen valamit cifrát; oda aztán végképp semmi nem fér be. Valaki írt a régi fókában levő szivargyújtó jó helyéről, szerintem is szerencsétlenebb helyre került, azért lehet vele élni.
Új dolog az esőre működő ablaktörlő. A mérnökök vagy a sivatagra vagy az esőerdőre tervezetek, mert nehéz úgy beállítani, hogy az tisztességesen töröljön. Néha egy esőcseppre is beindul máskor meg özönvízben autózunk anélkül hogy az ablaktörlőm a legkisebb jelét mutatná hogy ő nem utas a kocsin hanem van némi munkája is. Azért próbálgatni kell, volt már olyan állása ahol sikerült egész tisztességesen beállítani.
Nézzük a fedélzeti számítógépet: megszűnt a pillanatnyi fogyasztás jelzése, ezen kívül teljesen ugyanolyan adatokat mutat mint elődje. Látni menet közben ha süt a nap csak nagyon nehezen lehet az adatokat.
Visszapillantó tükröknél a két szélsővel meg vagyok elégedve, a belső térben levő visszapillantó új tulajdonsága, hogy elsötétedik ha vakító fényt lát. Nos ez istenigazából azt jelenti, hogy bezöldül ha mögöttünk van egy autó és így bizony romlik a kilátás. Amúgy pedig zavaró, hogy belül egy zöld tompa fényszórót lehet látni, a két szélsőben meg egy vakító lámpát ilyenkor, nehezebb tájékozódni. A hátsó ablakból kilátás esőben nagyon leromlott, nem tudom ez mitől lehet – a 4 ajtósban nincs hátsó ablaktörlő – én arra tippelek, hogy az ablak dőlésszöge változott és nem folyik le rajta könnyedén a víz. Sajnos az ülések is picit kényelmetlenebbek, a vezetőülés is hiába van rajta deréktámasz, de hogy miért azt nem tudom megmondani. Érdemes elektromos ülésállítást kérni a kocsiba amennyiben feleség-férj is vezet, mert a pumpálós emelő kézpróbáló alkotás. A CD-ről csak annyit, aki jót akar felejtse el (!) a gyárit a hangja tompa, se mély se magas, válasszon Sony-t.

Vezetés – ami tetszik
A váltó, ami a régi focus egyik gyöngyszeme volt, most tovább javult. Rövid úton fantasztikusan pontosan kapcsolható, öröm vele dolgozni. A fék tovább erősödött, az ABS is gyengébben rúg vissza így ösztönöz a hatékonyabb vészfékezésre is szükség esetén. Kormányzás szuper és élvezetes, a szervó mégjobban rásegít, egyértelműen fejlődött. Már alacsonyabb sebességfokozatban is fel lehet kapcsolni a kocsit, 60-nál nyugodtan elmegy ötösben, míg a régi focus itt még nagyon köhögött. A futómű a ghiában lágyra van hangolva amit Demszky nevében innen is megköszönök: fel sem tűnik a sok budapesti kátyú.

Vezetés – ami nem tetszik
A nyomaték eltűnt. A 115 lóerő nem elég az új kasztnihoz és kerekekhez, alacsony fordulatszámon az autó nem húz, 3000-es fordulat fölé kell pörgetni hogy magára találjon. Légkondi bekapcsolt állapotában pedig veszélyes az előzés sőt a sávváltás is (!), érdemes kikapcsolni. Kettesben az autó olyannyira nem húz, hogy sávváltásnál a messze hátul jövő autó gyorsan beleáll a fenekünkbe ha nem figyelünk. Mindehhez hangos motorhang társul és rendkívül magas, 10 liter közeli városi fogyasztás, kb. egy literrel több mint a régi focusnál. A menetszél 140-nél is hangos, afölött üvölt fülsiketítően, míg az előző szériánál ilyen zúgás csak jóval nagyobb sebességen volt hallható. A gázpedál késve reagál a nyomásra, nem érződik érdemi különbség a félig és a padlóig benyomott gázpedál között.

Ugyanerről az autóról ír a Totalcar teszt is ami kevésbé részletes, de hasonló konklúziókra jut, olvassátok el azt is. http://totalcar.hu/tesztek/focus4abem!1

Hibalista

- meghalt az üzemanyag mennyiség visszajelző, javitási idő: két hónap. Benyomódott légkondi a műszerfalba, valószinűleg összeszerelési hiba volt, levált a külső műanyagboritás az egyik oldalsó ablak külső felén, gyorsan javitották

Ide hordtam szervizbe

Ford Petrányi

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Ford Focus 1.6 Ghia Sedan Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 1998 (2003 - 2004)

További ítéletek (440 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)