A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fso, Fsm » 126p

126p 650E 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A lengyel csodagép

Szöveges ítélet

A gépet alkalmi vétel során vásárolta sógorom, „jó lesz az asszonynak jönni-menni” cimszoval második autónak úgy 5 éve 70e km-el. Bár hamarosan lesz egy „igazi autó” mellé, ez megmarad. A gép 1987-es évjárat, Kispolákhoz mérve teljesen tökéletes állapotban van. Azóta úgy 35e km-t tettünk bele, én úgy 15 ezret. A gépet gyakorlatilag személyesen tartom karban, persze kell egy kis műszaki érzék hozzá :-) Én ezen tanulgattam eddig a komolyabb műveleteket. Javaslom beszerezni a profi lengyel mérnökök által írt Polszkibibliát A4-es keményfedeles, ez nélkülözhetetlen egy kezdő polszkisnak és nem csak a légszürö cseréje van benne :-) Több véleménynek is igazat adva a „kispolszkizás” életérzés, ahogy a Trabant vagy a Lada, karakterük van, nem lehet a mai autókhoz hasonlítani, de nem is kell. Olcsó, egyszerű és ehhez mérten ki merem jelenteni, hogy megbizhato, persze ehhez némi gondoskodás és tervszerű megelözö karbantartások szükségesek. Egyszerüen az ember kinyitja a „motorháztetöt” meghallgatja a gépet és megmondja melyik csapágy szorul cserére :-) Amit én egyedileg végrehajtottam az a hangszigetelés (egyébként is szoktam hangfalakat építgetni :-) Szóval teljes belsö cucc ki, ülések, szönyeg és mindenhová közetgyapot úgy 10 cm vastagon. Hátra, ahonnan a két henger dübörög +ba az ülések mögé poifoam (amin a strandon lehet heverészni). Persze a kerékdobokhoz érdemes néha benézni, mert ha beázik (elöfordul) akkor a közetgyapot az életbe nem szárad ki és berohad :-) Ja a plafont is kibéleltem. Érezhetöen csökkent a zajszint, különösen a futómüböl, de egy idö után megszokja az ember és már így is hangos. Egyébként 60-ig normál a zaj de 90 felett már hosszu uton kell pár watt az autóhifinek :-) és úgy 90 perc az ülésben ugyancsak elég 1 menetre. Én egyszerüen szeretem vezetni, olyan mint egy dodgem, körübelül a futómü is, amire kitalálták annó ugy 25-30 éve: kicsi városi autó, rövidebb távra, olcso, takarékos motorral, teljesen igaz –az már más kérdés, hogy lengyel felebarátaink akár a teljes családdal egészen az olasz tengerpartig elmerészkedtek vele + lakókocsi utána (!). A menetteljesítmények nem mérvadoak 24 LE és kb 45 Nm, sokat ne várjon az ember, az ilyen autoval lendületből kell közlekedni (kevés fék és nekifutás). DE egy jól beállitott és nem tul kopott motor a kmóra szerint viszi a 110-112-t is, de nem ajánlom csak autópályán, szélcsendes idöben :-) Normál karbantartás: olajat érdemes jobbat (ne a Tescosat!) esetleg keverve kicsi 20W-50-el, jobb a kopott motorokba és a Polák normál esetben is olajfogyaszto, ahová zsir kell oda tényleg kell. A gázbowden valoban csak egy drot és nemigazán lehet finoman adagolni, akárcsak a kuplung és a fék. A féket is érdemes megnézegetni időnként, pláne ha huz valamelyik irányba, vagy nem fog jol. Aztán szelephézagokat, gyujtást évente mindenképp csekkelni kell, a fogyasztás miatt is, ami nálunk ugy 5,1 l országut, 6 l város. Egy jo Polák „röccre” indul, ha sokat kell köszörülni, ott v.mi gond van. A menetbiztonságot figylembe véve télen, erős szélben és nedves úton fokozottan figyelni kell a kanyarokra! Az EuroNCAP-n nem hinném, hogy egy csillagnál többet kapna a kasztni, nem érdemes fejreállni vele. A szélvédo páramentesítése nekem ventillátor nélkül sem volt gond soha (de összel azért érdemes lefujni páramentesítövel), a hátsón van fütöszál, úgy 1 perc alatt letisztul az üveg. A fényezést egy kis csiszolóanyagot is tartalmazó poliranyaggal egész jol ujjá lehet varázsolni.
Összességében Polski van, volt és lesz, rengeteg fut még az utakon, nagyon olcsó, az alkatrészek vicces áron vannak, ha érzel magadban egy kis műszaki érzéket és nem gond, ha pár havonta 1-1 napot szerelgetni kell, egy Polski akár jó vétel is lehet.
A Polski legyen veletek!

Hibalista

- A teljesség igénye nélkül, nagyrészük megelözö karbantartás volt: generátor csapágyak, függöcsapszegek + összekötök (ha beállnak nagyon nehéz lesz a kormány és nem lesz visszatéritöerö kanyar után), karosszéria + pár évente a kerékdobok védelme, fényszorok, lámpaburkolat müanyagfejü nagyon béna csavarjai (letörik a fejük), kerékcsapágyak, egyenirányíto diodák (új: Made in USA :-) hengerfejtömités (a gyertyák elrágták a menetet :-) perselyezni kellett, öninditobendix, vezérmülánc + lánckerekek. Mindent nagyon olcsón be lehet szerezni, de nézzük meg hol vesszük meg!

Ide hordtam szervizbe

Saját sufnituning/ Self-made

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1987
Kényelem (3) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 70000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Toyota Yaris
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fso, Fsm 126p

További ítéletek (58 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)