A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Albea (2003)

Albea 1,2 16V Active 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Az Olasz csődör odab*sz!!!

Szöveges ítélet

Lehet hogy nem olasz, lehet hogy nem Monzaban rakták össze,de Szerintem nagyon kitalálta Giorgio Giugiaro a formát meg egész jó lett. Igaz hogy csak pörgetve tép, de akkor nagyon. 2600-as fordulaton hozza a százat és 3900-en tartja a 150-et. Most volt egy kis zörej a műszerfalba, a fűtés körül lazultak meg a lemezcsavarok, de szétkapták a szervízbe és most jó. A km/h űveg ciripel egy kicsit de nem vészes, nem állandó jelenség.
És nem is ,mindig hallatszik. Talán a hőmérséklet befolyásolja. Igen, hő van rendesen az autóban. Nem ártott volna bele a klíma és a központizár sem. De a szervízben azt mondták hogy utólag az elektromos zár nem megy bele (de mégis belement). A gyári rádió meg megütötte a felsőkategóriás autóhifik árát az utólagos rendelés miatt ( 100eFt< ). Legközelebb okosabban! Ezért egy 4x50es Pánas*nic került bele két nem túl neves kétutassal az ajtóba és ezeréves Pánas*nic-kal a hátúljába. És nem is lett rossz az installáció. Mellesleg a szervízbe azt állították hogy nincs bekábelezve a hátulja, ami persze "kacsa" volt. Mindenki gondoljon amit akar, hogy vajon mért mondtak ilyet. Talán szerették volna ők behúzni jó pénzért. Ugyanis a rádióbeszerelés sem éppen filléres mutatvány volt, pláne a végeredmény és a kivitelezés tekintetében a lustaság borsos árának tekinthető.
Jól mutatnak a színrefújt alu szelepsapkák, főleg ha megegyezik az autó színével. Elönyben a kék, ezüst, Renault szürke, bordó színek és természetesen a Salsa piros. Sőt! A piros-fekete csíkos üléshuzat, szintén piros-fekete de nem csíkos, hanem extrém nonfigurative (piros lángnyelvek) kormányvédövel igencsak feldobja a belső harmóniát. Persze szép a gyári üléshúzat is de az nem lesz mindig olyan, elkopik, megfakul. Az első fejtámla nem igazán kitalált nem igazán kivehető konstrukciója nem igazán könnyíti meg az üléshuzat kiválasztását. De vannak cégek (inkább vállalkozók) akik nagyon szívesen készítenek többféle anyagból huzatot kedvenc ülőhelyünkre. Speciálisan erre a típusra szabják a cuccot ugyanabból az anyagból mint amik az árúházakban lógnak egymás mögött, csak az ár kétszereséért és sajnos az első üléseket ki kell operálni az autóból a kényelmes felhelyezés érdekében. Nem csak a kényelem, hanem mert máshogy nem megy, nem tudjátok a két rész között hátulra beakasztani a huzat rögzitőit. De vigasztaló hogy az eredeti nem fog koszolódni, és bár az üzletekbe vannak ugyanilyen szinű huzatok, azért ez mégsem univerzális és nem lóg rajta, mert ez erre van szabva. Azért nem mindegy. A fanatikusabbak még bőrből is készíttethetik nem is olyan drágán. Az olcsóbbik anyag mint például valami egyszerű szövet-szivacs kettős már megvan 12-14ezerből, a plüss 19 körül kompletten, a bőrös virsli meg 36-nál kezdődik(2006-ban).
Az első ajtók kaptak két utángyártott Palio(előd) légterelőt 8eFtért de mosásnál vigyázni kell a veretéssel mert a lemezhatárolóknál befolyhat a víz ha aláirányítjuk a vízsugarat. Gépi mosásnál ilyen probléma nincs. Van viszont más, de ez is csak azért, hogy ne csak az otthoni tisztogatásba leljük örömünket hanem a kézpénzes gépiben is. Nagyvonalakban csak annyi, hogy mivel az antenna fixen van felszerelve utjában áll a mosóberendezés felső elemének. Ha nem ragaszkodunk ahhoz a túlontúl egyszerű megoldáshoz, hogy valamilyen ragasztószallaggal hozzátapasztjuk a tetejéhez, majd aminek a rászáradt nyomát még a higító is a kromofágért ordítva oldja fel (már ha feloldja,mert nálam b*szott feloldani, úgy kopott le), akkor alkalmazhatunk kevésbé körülményes megoldást is. Erre azért van szükség, mert a gépi mosó szárító tetőfúvókája a hátulról előre fele tartó útján derékbatörheti az antennát vakmerősége miatt, illetve fixből levehetővé vállik, mert a gép nem érzékeli az antennát mikor a távolságot lővi be a kasznitól. Ezt úgy lehet elkerülni, hogy a szárítás szakasz fent említett részében a mosó kezelő felületén van egy "tetőfúvó(ka)" elnevezésű gomb, aminek megnyomására a felső szárító elem felemelkedik, így kikerülve a hátrafele ágaskodót, majd ha elmúlt a katasztrófaveszély a gomb újboli megynyomásával a felső szárító visszaereszkedik dolgára. Ez kivitelezhető például az [O]pel [M]erci [W]artburg kezdőbetűkkel jelzett kutaknál található gépi mosóberendezéseknél.
Karosszériamunka
Múltkor egy parkolóba nekiverték párszor a zsiga ajtót (öreglány), de frankón kikeverték az egyik helyen a színkód alapján egy körömlakkosüveggel és ki lett javítva egy félkörömnyi helyen a hátsó lökhárítón, mert egy kicsit szarul van ott az hogy a fekete védőcsík beljebb van mint a lökhárító anyaga. De jó lesz ezzel kijavítani a kavicsfelverődés helyeit is amiből van egy-kettő.
A fogyasztási adatok hitelesnek mondhatóak. Most futott bele a 7000km-be 9 hónaposan a táltos. A hétvégén letéptünk vidékre teli tankkal (reális mérés végett). 234km 16,5 literrel, így pontosan 7.05 -re jött ki a fogyasztása. Falukba 60-80, falun kívül 120-160 volt tartva 350 kilóval megrakva (3 szem.).
Suhant mint a nyíl, csak a terelők egy kicsit zajosak. Végig azt terveztem hogy a kormányt majd a lenti állásba állítom, de elfelejtettem mert annyira kényelmes volt a felső állásba is hogy nem kellett letolni. Napközben volt egy kis klausztrofóbiás, nyomorgós utazásom Ibrahimmal (Renault Thalia), a török púpossal, de utánna hihetetlen komfortérzet és kényelem fogadott az Albeában, és természetesen nem akarta mindenáron megigazítani a frizurámat az Ő saját elképzelése szerint, mint ahogy Ibrahim tette. Egyszerűen teret enged a legváltozatosabb hajviseletűeknek is, míg Ibrahim felcsaphatna mozgó fodrászszéknek a lapos frizurákért.
Az autópályán nem hivatalosan (én aláírom) felkúszott 180-ig a km mutató valamivel több mint 4000es fordulaton. Aggodalomra semmi ok, éjszaka volt, üres kifutóval, a többiek veszélyeztetése nélkül.
Hiba viszont hogy nincs szemelött a lámpa és az index visszajelzője. Alapból halkan, de Zene közbe egyáltalán nem hallható az index kattogása. Nem GÁZ! Két 500 forintos csipogót rakott be egy autóműszerész, így máris megoldódott a dolog. Most viszont leszokóba vagyok az index használatáról (ami persze nem jó), mert nagyon kellemetlen hangja van.Ha valaki nem ezt a drasztikus megldást választja, akkor annak kényelmesen el kell merülni a fotelekben, amik nem sok oldaltartást adnak, és akkor látszik minden.
Ugyanez a műszerész kedves volt és szerelt az autóba központizárat csekély 36 ezerért. Igen, központizárat, utólag, hát nem furcsa? A szervízben lepasszolták a dolgot. Ebbe az ajtóba, aminek a nyitója nyitja és zárja az ajtót. Hát nem fantasztikus? Természetesen 1 nap alatt leégett az egész, így másnap már aktuális volt a garanciális csere, azóta nagyon "műszer". Egy éve körülbelül. A bal első kívülről-belülről nyitja-zárja mind a négy ajtót, a jobboldali meg csak saját magát külön. +30e-ért lehetne messziről nyomkodós is.
08.01.10.
Újra itt! Megfogyva bár de törve nem, újabb kavicshegekkel és a régi lendülettel még mindig az élvonalban. Vérfrissítés után az olasz táltos, legatyásodva a kötelező szervíz számlájától. ~50e-re rúgott a 2 éves átvizsgálás. Sok? Hát persze! Sokba van a fiatalság fenntartása, és az érték mégis csökken. Olajcsere, szűrő, zöldkártya, ilyen-olyan folyadék + a munkadíj és ott van. 24500km-nél jár. Ennyi. Egyébb hibának nyoma sincs. Friss adat: 190-es vég lejtős autópályán 5 személlyel. Még csak véletlenül se gondoljuk azt hogy a lejtőn után 160-ig visszazuhant. Ugyan. Megy ez ha kell. Ha pedig nem muszály? Ugyanezzel az öt személlyel pályán nem sietősen (~100) 8 litert evett 133km-en. Most télen sem vesztett dinamikájából. Bebizonyította többszőr is hogy semmilyen téligumi nem tudja megakadályozni abban, hogy megmutassa a farát, mert szereti a jeges utakat.
És most mégis úgy néz ki, hogy a család mégsem szavazza meg neki hosszútávon a bizalmat. De bárkihez is fog kerülni, biztos vagyok benne hogy jó szolgálatot tesz majd új tulajdonosánál. És reméljük megosztja tapasztalatait itt.

Hibalista

- Lelazult csavarok a fütés berendezésnél (garanciás)
- Rosszul rögzített rádió

Ide hordtam szervizbe

Hévizi szervíz

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Fiat Szabó, Érd

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 24400
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Wartburg 2ütem Következő autója? Fiat Albea 3,0 V6 Twin Spark (...ha lesz), addig pedig Opel Astra Classic II
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Albea 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)