Megbízható mindenes, masszív terepes
Szöveges ítélet
A motor teljesítménye még éppen megfelelő, lehet vele tempósan is haladni. A váltó rövid, vagy egy hatodik sebesség elférne, 140-nél 3600-at forog a motor, dízelnek az sok, pedig ereje lenne.* Az úthibákon nagy sebességgel is át lehet menni, alig érezni, és a kocsi sem pereg szét. Sajnos eléggé lelakva vettem, de minden kapcsoló és műszer hibátlan. A motor tökéletes, nem füstöl, dízelhez képest csendes, és óvatosan hajtva 7 liter is elég neki. A váltó elég pontos, könnyen kapcsolható, a szervó könnyű. A hátsó helykínálat és kényelem tökéletes, sajnos az első üléseim már ki vannak ülve, de ott is komfortos. Középre könyöklő kell!
Jól fekszi az utat, de télen az elsőkerékhajtás bekapcsolása nélkül havon-jegen kisebb gázadásra is keresztbe fordulna.
Ha pedig be van kapcsolva, akkor meg csak lassan kanyarodni, mert összezárja az első és hátsó tengelyt, az eleje menne tovább egyenesen. Terepen elég jó, ha kicsit magasabb lenne a hasa, nem is kéne jobb. Havon lealázott egy Lada Nivát, mármint az kapargatott, ennek meg sem kottyant a havas emelkedő (lehet a gumi miatt). Sárban keskenyebb gumik kellenek, ez csak csúszkál jobbra-balra. Sajnos az előző vitara felnije nem jó rá, minimum 16" kell rá az első féknyereg miatt. Télen a fűtése kevés, ha nincs erőltetve a motor, sosem melegszik be. Nyáron a szellőzés elégséges, a klíma elmegy. Az ékszíjak (3db kell) nyáron megnyúlnak, időnként utánna kell feszíteni. Az alváz rozsdásodára hajlamos, érdemes kezeltetni. Az eldugott helyeken, a műanyag idomok alatt fordulhat elő a súrlódás miatt festéklekopás, rozsda, jó odafigyelni.
Egyébként egy masszív, jóindulatú böhöm, jó megjelenéssel, jó pakolhatósággal, és használtan kedvező árral.
* Kicseréltettem Péter mesterrel a gumikat 225/70 R16-ra 225/60 R16-ról, félterepes profillal. Ezzel pár cm-rel magasabb lett, de a dinamika is odalett, és a fogyasztás is magasabb. Végsebessége most 160km/h, eddig ment 180-at is. Viszont terepen most nagyon jó, ritkábban ér le az alja, és felmászik a templomtoronyba is. Nálunk (HUN) meg amúgy sem lehet 130-nál gyorsabban menni, úgyhogy kit érdekel?
Hibalista
- Az elsőkerékhajtás váltója visszaugrott kikapcsolt állapotba, de egy százasé´ megcsinálta Péter mester.
Ide hordtam szervizbe
Kovács Péter e.v.
RS Racing autó és gumibolt - szervíz
Abaújszántó
Jászay tér x
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 105000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 152000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift 1.3 GLS Sport | Következő autója? | Amcsi XL-7 vagy valami pickup, esetleg mégegy ugyanilyen. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |