A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (1999-2007)

Fabia 1.2 HTP 12V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vadállat!

Szöveges ítélet

Ez az autó több hónapig érlelődött. Előtte Renault Clio, Opel Astra, Peugeot 206, Toyota Yaris, Suzuki Ignis, Opel Corsa, R Thali tesztelések mentek nagyüzemben. Jártunk több helyen de csak pofára esés. Ekkor a Pol, Ibiza, Fabia 3-asból sikerült a formája miatt a Fabiara letennünk a voksot. Akcióban kaptunk bele klímát, és egy Classic fábiával 2 hónap várakozás után hazatérhettünk a gyöngyház fekete járgánnyal. Még az első hónapban sikerült krómtükörborítást hozatnom, meg kilincseket, hűtőrácsot, szemöldököt és az ország első elegáns Fabrikja lett. Büszkeség volt bennem amikor tankoltam, mert akkor még senki sem látott ilyen felszereltségűt az utakon. 60-ért lett benne ködlámpa, 8 hangszóró, cd-srádió, meg központizár+riasztó. Nem gyári beszerelésű, de senki nem mondaná meg, hogy utólag építették be. 140-ből 195/50-R 15-ös abroncsokat dobtam rá, és 15/6-os alufelniket, amik később 15/7-esre módosultak egy véletlen felnicsere során. Ezekkel a paraméterekkel szinte harapja az utat! Élmény vele közlekedni. A váltója egy álom, a kocsi pedig jól irányítható. Exkollégám is átjött erre a típusra, mert az emelkedős teszten csak ez bírta az 5-et emelkedőn, ráadásul még gyorsult is.
Az eber ha sokat megy vele, el is felejti, hogy lassú, mert megszokja a dinamikáját. Még enm volt olyan, hogy ne bírtam volna normálisan előzni.
Ami megdöbbentő volt az, hogy az 1.3-as 90 lovas suzukinak mindössze 116 Nm a nyomatéka, míg ennek 112. A lóerő csak tehernél hiányzik, de a nyomaték az tényleg megvan. Sokszor érezni, hogy felszívja magát a kis mocsok és szinte robban. Az elektromos gáz hátránya az előnye is. Egyből nem tud ugrani, mert lebutították, de a második fröccs után meglendül és akkor már a kávédaráló suzuki is csak eltűnik a visszapillantóban. Most teszteltem egy chiptuningosat, és már nagyon úgy néz ki, hogy lesz egy kicsit erősítve. Tulajdonképpen gyári kábel, és program is beszerezhető, és azzal némileg szabályozható lenne a kocsi, de azok csak a gyári maximumig állíthatóak. Eddig több Fábiában ültem és még nem találtam 2 egyforma beállítsút. Kollégámé példul lent jobban gyorsul, de az enyém meg 185 megy fel, amihez persze már kell egykis hely. 175-ig simán bírja a folyamatos tempót 4 személlyel, csak akkor már 12-14 körül zabál. A legnagyobb fogyasztásom ez volt autópályán. Este sötétben haza ausztriából üres terepen 4-en. A széles kerekenek, és a jó futóműnek köszönhetően sem menetstabilitási, sem megállási problémák nem akadtak. Érdekes módon nincsen ABS a gépen de még sosem sikerült blokkolnom a kerekeket, pedig sokszor kellett már átlagosnál nagyobbat fékezni. Mintha a rásegítő automatikusan növelné a rásegítés mértékét, és csak akkor segít rá teljesen, amikor már érezhetően lassult a kocsi. Ilyenkor érezhető egy furcsa váltás a fékezés erejében. Váratlanul megnő, és képes megfogni az autót blokkolás nélkül. Mondjuk sok köszönhető a Fuda Carat Extremo gumiknak is, amikkel esőben sem volt sohasem gondom. Őrülten jó párosítás ezzel a kocsival, és felnivel. Kanyarokban szinte nem is kell fékezni, hanem rárúgással berántja az autót a motor az ideális ívre. A tolatás, és parkolás, illetve mindennemű mozgás őrült könnyű vele. Sokat jelent a szervo kormány! szinte egy kézzel le lehet parkolni vele. Az egyetlen hátránya amit felhozhatok, hogy alacsony a műanyag borítás az alján, és volt már gondom vele vasútnál. Ülések kényelmesek, jól helyezték el őket. Kormány jó, bár egy helyen már kezd megkopni. A beltér színét most változtatom feketére, és ezüstre a beömlőknél, boxnál. Rádió rögzítése sajnos nehézkes volt, de csalafinta módszerrel kicseleztem. Kárpit színe nem meggyőző, de asszem felcsapok kárpitosnak!:)
Ami nagyon jó, hogy otthon sok dolgot megoldhat rajta az ember. A balelső tükör cserétől kezdve, (amit egy köcsög astrás vitt le) még az elektromos ablak illetve a közpotizár beépítése is magunk által könnyen elvégezhető művelet. Igazi LEGO!:)
Még a legkisebb fogyaszást is megoldhatja az ember. Nekem sikerült már normál 80-90-es autózás mellett 4.5 literrel elgurulnom 200 kilómétert. Volt benne előzés is, és városi is. Eleinte csak a fogyi mérőt nézegettem, hogy mekkora fordulatnál mennyit eszik. A lényeg az, hogy úgy kell mindig váltani, hogy azon a fordulaton tartsa az ember, amelyiken alig eszi a benzint. Sokat kell váltogatni, de legalább 4-5 literrrel eldöcög.:) Nálam kb 3200-as fordulatnál jó a fogyasztás, de vannak akiknél 3000 alatt eszik jól.
Néha kell hajtani a kis méregzsákot, mert ha lekormosodik a kipufogó, akkor teljesítmény csökkenés, illetve fogyasztás emelkedés is történhet. hetente 2x kihajtom belőle a 170-180-at, aztán megnézem, hogy milyen szaga van a kipufogónak. Érezni, mikor égett ki. Fontos tudni, hogy a komputer kb 5-10 kilóméteres tempó után beáll arra a stílusra, amit az ember csinál. Ha valaki végig tépi az úton a gépet, az sokkal jobban esik neki, mint a ritmus váltásos. ha valaki nromálisan megy vele, végig 80-al, ne lepődjön meg, hogy esetleg lomha az autó. Beáll a vezetőhöz, és nem módosítja addig amíg 5-10 kilómétert meg nem tesz vele az ember másik stílusban. Ez valami intelligens fogyasztás szabályozó vacak, ami a lomha sofőröknek lomhább autót ad. Lambdaszonda adatai alapján dolgozik.
Érezhető a kocsi súlya is, de nem a gyorsulás terén. Fényezésével eddig enm volt bajom, bár most már a fekete elég megviselt lett a bogaraktól, és a sok szar poros úttol.
Amit még fontosnak tartok leírni, hogy ennél az autónál incsen sem a sofőr, sem a hátsó ülésen bezártság érzésem, pedig nem nagy az autó, és 180 vagyok. Opel Corsa az elég kicsi a lábamnak, és marha szar volt az ülése is. Renault Clio meg emelkedős tesztnél megbukott.
A legjobb járgány, még ha vannak hibái is. Élmény, amikor az 1.4-es autókat lealázza a kis ördög.
Ezenkívül egy Suzit is nyuzok a cégnél és bizony megizzaszt a japán csoda. Fabia szinte élmény autó!:) Az RS kipróbálása örök Fabia fanná tett!:)

Hibalista

- Izzók elöl, hátul, illetve féklámpa kapcsoló. Volt egy két kisebb felületi sérülés, amit azonnal nagyon olcsón javítottak.

Ide hordtam szervizbe

Wolf Auto

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2003
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 46321
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Fabia RS
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (707 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)