A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Hilux (1998-2005)

Hilux 2,8D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Stiridvajedna, a munkagép

Szöveges ítélet

Nézegettem a Népítéleteket és erről a típusról alig-alig találtam valamit. Pont ilyen modell pedig nem is szerepelt eddig. Gondolom, Magyarországra nem hozták 2,8-as szívó dízellel. Kár. Vezettem hasonló pickupokat 2,4-es turbó dízellel, de terepen közelébe sem voltak. De haladjunk csak sorban.

A gép 2003-as évjáratú, duplakabinos, jobbkormányos (Cipruson dolgoztam vele, innen a név is, a rendszáma szlovákul). Az egy év alatt kb. 10000 km-t mentem, nagyjából az ötödét terepen. A külső már sejteti, hogy nem egy hobbiterepjáróval van dolgunk, ez egy igazi munkagép. Ennek megfelelően masszív, nagydarab és talán egy picikét agresszív is köszönhetően a szögletes és kissé süllyesztett lámpáknak. A nagyméretű kerék és a doblemez között egy jó arasznyi hely van, az ülésbe úgy kell felmászni. Ez a magasság terepen elengedhetetlen, de a kiszámíthatónak egyáltalán nem mondható török-görög mediterrán városi forgalomban is sokat segít. A lökhárítók szerencsére itt még nem a karosszéria színére fényezett műanyagból, hanem jóféle, könnyen javítható és strapabíró feketére fújt fémből vannak. A külső egyetlen komoly hibájaként az alulméretezett és nagy holtterű tükröket tudnám említeni.

A belső szintén egyszerű, érezhetően munkavégzésre és nem sétakocsikázásra tervezett. A műszerfal anyagát más esetben igénytelen műanyagnak titulálnám, ide pont megfelel. De legalább kellemes kékesszürke színű. Kárpit csak az üléseken van, ott viszont kifejezetten strapabíró. Még a sofőrök fémcsatokkal és bújtatókkal szerelt hevederövei sem tudták kikoptatni a 150 000 km alatt. Túl sok visszajelző műszer nincs: kilométeróra (napi számláló nélkül, de ez nem is hiányzott, mivel úgyis menetlevelet kellett tölteni), vízhőfok mérő és üzemanyagszint jelző. Viszont van benne a helyi időjárási viszonyok közt elengedhetetlen légkondi. A szervokormányon kívül ez az egyetlen extra, de nekem nem is hiányzott belőle más. Mondom, munkagép. Ami típushiba az a kesztyűtartó fedele. Mindegyik kocsiban le volt törve a „kilincse”. Nem nagy dolog, de kifejezetten csúnya.

Vezetni nagyon szerettem. Iszonyatos nyomaték volt benne, még terepen is csak ritkán használtam a felezőt. Leginkább csak eső után agyagon. Váltani hang alapján elég könnyen lehet. Ahogy megindul mehet a kettes, 20-25 körül hármas és 50-nél már elmegy ötösben. (Ezúton is csókoltatom azokat, akik 45-50-ig húzatták másodikban. Párszor le kellett törölgetnem a hűtő kiegyenlítő tartályát utánuk.) Az öregebb középkategóriás személyautókkal képes volt felvenni a versenyt gyorsulás szempontjából is. Vagyis képes lett volna, de én nagyon ritkán tapostam csak. Ha tehetem, akkor kényelmes tempóban és előzékenyen vezetek. Ahogy az oktatóm mondta: aki siet, az menjen gyalog.
A fékek még ABS nélkül is jól megfogták a gépet 5 személlyel és a platón lévő homokzsákokkal együtt is. Persze itt sem kell versenytempóra gondolni.
A váltókar teherautósan hosszú és a kapcsolási út sem rövid, de pontosan jár. Mellette található a terepváltó, de az összkerék kapcsolásához még ki is kell szállni, hogy az első kerékagyakon található kapcsolókat „betekerjük”. Kissé kényelmetlen megoldás.

Nagyjából ennyi. Eddig nem szerettem a nagy autókat, de ezt kifejezetten élveztem. Jó volt vele terepen és városban is. Az autópálya meg ugye nem a terepjáró teherautók otthona. A Totalcar „kollektív szerkesztőségi agyának” üzenem, hogy tanácsuknak megfelelően megvettem a Miatát és hamarosan jön a vélemény arról is.

Hibalista

- Volt egy izzócsre, egy ablaktörlőlapát csere és egy furcsa zárlat. Ha jobbra indexelte és fékeztem egyszerre, akkor a hátsó irányjelző nem működött, viszont a féklámpa villogott. Amerikás...

Ide hordtam szervizbe

Astra Service, Nicosia

Mivel a kötelező karbantartáson kívül szinte semmi nem volt nem tudok mit írni.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2003
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 110000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Ibiza Következő autója? MX-5
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Hilux 1998

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)