Megbízható munkaeszköz, szívemhez nőtt, igénytelen
Szöveges ítélet
Az első 10000 km, kb. egy év után az üzemanyag mágnes szelepe néhány alkalommal beragadt és ezért nem indult be a motor. (csavarhúzó nyelével meg kellett kocogtatni) A szervizben már a garancia lejárt és a csere abban az időben 30000 Ft lett volna. De a szervizbe azt tanácsolták, hogy a benzinbe öntsek injektor tisztító adalékot és ha nem használ akkor cserélni kell, mert nem javítható. Azóta minden 5-6. tankolás alakalmával megteszem és nem fordult elő a hiba
többet.
Az autó nagyon megfelelt az elvárásaimnak, a hosszabb kirándulások alkalmával is megvoltam elégedve vele. A menetteljesítménye nem a sport kocsikra jellemző de az autópályán a 160-170-et simán vitte és tartósan birta. A fogyasztása pedig elég jó volt, átlagosan 6-7 között mozgot de hosszabb uton takarékos vezetéssel 6 liter alá is lement. A gyorsulása nem egy Ferrari de rutinos vezetéssel kilehet hozni belőle az elvárt eredményt. A motor egy jó régi bevált típús és nem fogyasztja az olajat sem. Ez idáig még nem jelentkezett komolyabb probléma az autóban. Sajnos néhány felszerelési dolgot akkor még felár ellenébe adtak ami ma már majdnem minden autóba kötelező. A kereskedésben ahol vásároltam, "elfelejtettek" tájékoztatni, hogy a gépkocsiba az akkumlátor nem a gyári cimkének megfelelő, gondozásmentes, hanem a tetejéről a matricát levéve normális savas és erre csak 3 év után jöttem rá amikor több mint 1.5 liter folyadékot kellett utántölteni. A szerviz árak nagyon drágák és néha a gyári alkatrészek sem felelnek meg a minőségi elvárásnak. Az után gyártott alkatrészek jóval olcsóbbak és majdnem olyan jók mint a gyáriak sőtt a kipufogódob ami a gyárinak a negyedébe került már 4 éve müködik (a gyári 2 év alatt kilyukadt.) A műszerfalon lévő több funkciós kijelző néha kontakt hibás és a világítás felkapcsolásakor van amikor elsotétül, de egy jól irányzott fricskázással müködik tovább. A háttér megvilágító izzók elég gyakran kiégnek és a cseréjük elég bonyolult. Hiányosságnak tartom még, hogy a kesztyűtartóban nincs belső világítás és a belsőtér megvilágító lámpa gyenge fényű és nem lehet csak a világítás kapcsolóról működtetni. Nem tudom, hogy akinek a feladata volna a fejlesztés az miért nem olvas ilyen és ezekhez hasonló értékeléseket és a tapasztalatokat értékelve alakítanák ki a következő típúsokat. Ezek az észrevételek nem hiszem, hogy a fejlesztés során eszeveszett költségekbe kerülnének és az Opelnél nem lenne erre alkalmas személy aki ezt felvesse és a gyártás során kitudnák küszöbölni a hibákat mert ezek nem igényelnek szinte semmilyen átalakítást. A mai világba már mikor annyi autó típús van és a verseny egyre kiélezettebb mindenki igyekszik fejleszteni es pont az ilyen apró kényelmi felszerelések miatt megy el a kedve az embernek egy adott típústól, holott ez a gépkocsi önköltségének csak a töredékét teszi ki. Ma már minden magára valamit adó cég is folyamatosan fejleszt és nem ül a babérjain mert 20 éve kitalált egy jó bevált szériát és azon nem akar változtatni. Ilyen üzletpolitikai felfogás vezethet oda ahol az Opel is tart és még néhány más patinás autógyártó cég is.
Hibalista
- Kipufogó dob hátsó ( a gyári 30000 Ft lett volna az utángyártott 7500 Ft volt és már 4 éves és még jó )
- Műszerfal megvilágító izzók gyakran kiégnek
- Az akkumlátor 6 év után előjelek nélkül egyik pillanatról a másikra tönkre ment.
Ide hordtam szervizbe
Garanciás szervizbe az Opel Magocsához
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 1200 S | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |