A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Rx-7 (1978-1986)

Rx-7 1.1 Limited 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mazda RX7

Szöveges ítélet

Kezdet, 1998 nyara. Egy olyan autót szerettem volna ami kis köbcentis, de még is hasít. Egy ismerős említette, hogy akkor nekem Wankel motoros kocsit kell vennem. Akkor hallottam elösszőr a kocsiról. Aztán utánna olvastam, majd felhajtottam egyet.
A kocsi első benyomása kissé negatív volt, ui. egy fullos Sunny-ból tettem át hátsómat ebbe a kocsiba, és az közel 20 éves belső dizájnz kissé meghökkentet. De mind ez, az első gázadás után meg is szünt :)
A kocsi kb. 7.5sec alatt volt 100-on és a 100-ról való megállás is nagyon ütős volt. (mivel a Wankel motornak gy.k. nincs motorfékje - félre értés ne essék, nem szabadon futó - nagyon bika fékekkel szerelték). A futőműve a benne lévő közel 20 év és több mint 200e km dacára is jól fogta az utat. Az utas térnek kissebb hiányosságokait orvosoltam, újrahuzattam a kárpítozást, kijavítottam a műszerfal hibáit, stb. Ami elsőre furcsa volt az a kézi gáz (szivató). Ráadásúl félautomata volt, ami azt jelenti, hogy ha júzer nem állítja le időben akkor a kocsi meg teszi ezt helyette is. Okés, voltak hibái is, pl. a üzemanyagpumpa 2x romlott el, ráadásúl 1x verseny közben :) az is szép flash volt. Továbbá a négy gátlót is ki kellett cserélni (függetlenűl attól, hogy még ezekkel is jól fogta az utat, lásd feljebb)ui. még az 1983-as gátlók voltak benne amik már kiszolgáltak. Túlképpen a legnagyobb hibája az volt amikor a motor megadta magát, az én segítségemmel, ui. túlpörgettem: 8000 fordulaton ment a gép, kb. 1km-et. Ennyi volt az éltömítésem. Kompresszió elszállt, jöhet a generál. A kocsit még jobban megkedveltem, miközben szereltem,ui. a végtelenségig 1xű a szerelése. Mondjuk sokkal 1xübb összeszerelni egy Wankelt, mint egy Ottót, már csak azért is, mert itt nem kell x hengert felfűzni a hajtókarra meg hasonlók, hogy a szelep állításról már ne is beszéljek. Radásúl olyan ismeretlen fogalmakkal találkoztam mint pl. a "termálreaktor" kifejezés, amit én valami atomkorszakbeli misztikus izének gondoltam, közben csak egy nagyon egyszerűen működö, de szinte tökéletes katalizátor neve volt (a kocsi gyári CO kibocsátása 0 - 0,01% között volt... nekem 0,01 lett a generál után, a Lamda értéke meg 4... egy új A class-hoz hasonlítottuk, neki 6 volt...)
Tudom kellene írni rosszat is, de nem tudok. Ha nem nyírom ki a motorját akkor még mindíg mennék vele, ui. a cserélt motor is megadta magát (ennek is van szotria) és eladtam, Balmazújvárosba egy RX7 gurunak.

némi technikai info

1146ccm
2 tárcsa
~120LE
130Nm (azt hiszem)
0-100: 7,5sec
11.5liter/100km (max. rekord: 27.8. min. rekord 9.1)


A belseje full bőr, kivéve az üléseket. Ez nem vitz, komoly, még a plafon is hasítot bőrrel volt bevonva. Az ülés - nagyon okosan - nem. Amúgy is utálom a bőrüléseket. Elektromos ablakok, elektromos tanksapka és csomatér zárás. Targa tető. Hatalmas lábtér. És a fűtés, hát az sem volt semmi. Elve nem a levegű utját zártam el amikor levettem a hőfokot, hanem 1xűn lezártam a melegvizet. Továbbá ami nagyon ötlet, és még azóta sem láttam ilyet: be lehetett állítani úgy a fűtést, hogy a lábra meleget az arc magasságába meg nagyon langyos levegőt fújt. Ez néha nagyon kell, amikor az ember lába még fázik, de a felsőp testének már bőven sok a meleg. A váltó precíz és pontos volt. Ja: rükvercbe is volt szinkronizálása(!). A tolatáskor a kilátás nagyon jó, és a tolató lámpája be is tőltötte a funkcióját: lehetett vele látni is valamit (TotalCarban említették, hogy az új autók tolatólámpája inkább csak jelzés értékű... na ennek funkciója is volt)
Ezt tovább erősítette, hogy a hátsó ablak igen-igen nagy volt (kb. akkora mint az első szélvédő. ) Tehát a kilátás totál jó volt, de ezek a hatalmas üvegfelület volt a hátránya is: kb. 5 perc alatt kohó lett a kocsiban. Légkondi meg ebben nem volt. Mondjuk nem is hiányzot, csak rontja a menettulajdonságát a plusz 40kg, időszakosan haszálható kütyü. Ami szerintem nem kellett volna az a kesztyűtar ajtajába aplikált pohár tartó, ui. a pereme kb. 1cm volt. Namost ez egy ilyen sportkocsiban semmit enm ér. De ugye a szándék a fontos, meg néha meg áll a kocsi is. Akkor jó.

Szerettem a kocsit, de sajnos egy új motort kellett volna vennem, ami akkor k9özelített az 1millió forinthoz (2 szelvény amiben a tárcsák futnak 260e/db, az összes tömítés 380e + az egyéb szerelés közben felmerülő költségek)

Mostanában ismét vadászgatok egy ilyen első generációs RX7-re... Aki még nem próbálta ki,de van rá lehetősége az feltétlenűl szerezzen be egyet.

Hibalista

- Üzemanyag szivatyú (kb. 10e)
- Komplet motor (bontott akkor volt 70e)

Ide hordtam szervizbe

Saját magam szeretlem ui. 1998 magasságában nem volt szerelő aki bevállalta volna, csak Balmazújvárosban... Az meg nagyon messze van ám...

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Én + egy szakkönyv.... mint egy kezdő szerelő :))
(nem véletlenűl kapott 10 pontot :))) )

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 1983
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 238567
Megbízhatóság (9) Vezetett km 32000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Sunny 1.6SLX 4WD (limited) Következő autója? Renault Clio Sport
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Rx-7 1978

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)