A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Korea » Lacetti (2004-2009)

Lacetti Elite 1,6 5 a. 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nagy emberek jól gondolják meg!

Szöveges ítélet


Az előzmények: http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=44416

Az előzmények után miért nem választottam ismét Opelt? Görgey Gábort tudom idézni, akit megkérdeztek, tp. miért vállalt miniszterséget? Válasz: mert miniszter még nem voltam. Szóval Opelom már volt…

Persze azért voltak szempontjaim a választásnál: azonos kategória, kb. azonos állapot, legalább azonos felszereltség. legyen.

Némi előzetes tájékozódás, tesztek, vélemények elolvasása után szűkítettem a választást a Lacettire, először 1,4-ésre. Aztán rábukkantam rá egy 2005-ös gyártású 1,6-osra, 16 ezer km-rel, hibátlan, újszerű állapotban. Előző tulajdonosa nő volt. Az illatosítót még most is érezni. Az ár megfelelt az összetört Opel műszaki, futási paramétereinek és állapotának, de teljesítményben és felszereltségben jobbat kaptam, habár nem kerestem kifejezetten sem a 109 LE-t, sem az egyéb extrákat. A márka alulértékeltsége ezeket pluszban hozta. Az, hogy D-Koreai autó, nem zavart különösebben. Sok bizonyíték van rá, hogy ott is tudnak jó autót (és sok minden más hitech dolgot) készíteni. Amúgy is Opeles a múltjuk, közös a tulajdonosuk. Még a márkakereskedő is azonos azzal, akitől anno az Opelt vettem.

Néhány hónapos használat után íme a véleményem a Lacettiről, az előző autók összehasonlításában:

1. Technikai paramétereit tekintve a legtöbbet tudja. 109 LE-s motorteljesítményével kompenzálja a nagy tömeget, menetdinamikája hasonló az Alfáéhoz. Fogyasztása azonos használat mellett nem több, mint az Opelé volt.

A többször leírt rángatás nekem is jelentkezik, de kiismerhető, lábmunkával megelőzhető.

2. A Lacetti külső méretei a legnagyobbak, 18,5 cm-rel hosszabb. 1,5 cm-rel szélesebb az Opelnél is. A tengelytáv kb. azonos. Ebből az volna várható, hogy belső tere kényelmesebb, csomagtere nagyobb annál. De nem! Illetve a kényelemnövekedés csak a hátul ülőkre igaz, de ott is csak a szélesség miatt. Magam mögé ülve ugyanúgy befeszül a lábam, mint az Opelnél.

A vezetőülés kifejezetten kényelmetlen. A szélességet ellopták a középen lévő dolgok javára. Az a középső tároló doboz ügyes ugyan, de nyugodtan elmaradhatott volna. A biztonsági öv alsó csatjához alig férek hozzá. Az ülés nem tartja meg a testet, sokszor azon veszem magam észre, hogy félig már eldőltem. A ki- és beszálláshoz kígyótechnika kell, mert a tetővonal csak a B-oszlop táján éri el a normális magasságot. A bal kezet vezetés közben nincs hol pihentetni, a könyöktámasz túl mély.

Belenézve a motortérbe jó 15 cm-es felesleges luftot látok. Gyűrődési zóna? Jó lenne látni egy összehasonlító töréstesztet, hogy ez valójában mennyire hatásos. Szerintem semennyire.

A csomagtér 275 literes mérete egyenesen érthetetlen. Egy alsó középkategóriás autónál a hosszúság, a. tengelytáv és a szélesség ismeretében meg lehet mondani, hogy milyen kényelmet és mekkora csomagteret lehet betervezni., annyira kialakultak és konszolidálódtak a tervezési elvek. A csomagtérnek legalább 400 literesnek kellene lennie. De ez csak a 4,5 m-nél is hosszabb 4 ajtós verziónál van meg! Az Opelhez képest itt bizony szervezni kell a pakolást!

Summa summarum: ennek a kocsiszekrénynek az arányait a tervezők rendesen eltolták! Tisztára kisautós érzéseim vannak, amikor bepakolok és beszállok.

3. Felszerelése, vezethetősége, kezelése a többihez képest a legjobb. Amit ebbe a Elite verziójú kocsiba beépítettek, az az amerikai igényeknek is megfelelne.. A belső tér kialakítása, anyaghasználata igényes. Nincs zörgés, az illesztések precízek, a kivitel gondos.. Ami különösen tetszik:
– az ablakba rejtett antenna,
– az akkumulátor védelme: kiszállás után a világítás önműködően kikapcsol. Nem is értem, hogy más márkáknál ez miért nem így van.
– az utas általi ablaknyitás blokkolhatósága

Ami már több is a kelletténél (szerintem):
– a rádió kormányról való „távvezérlése”. Röhej, mert a rádió vezérlő szervei jól kézre állnak, a kormányon levő vackokba meg néha belekapok, és alig találom, hogy hogyan állítsam vissza. Ez tehát több, mint felesleges!
– az automatikus klíma: miután megismertem, bátran javasolhatom mindenkinek, elégedjen meg a manuális klímával, az is tökéletesen megfelel, egygombosan szabályozható (a légáramoltatással). Az automatikus klíma talán csak akkor mutat előnyt, ha állandóan, több utassal, hosszú távokra járnak a kocsival.. Amúgy nyáron elinduláskor le kell tekerni a hőfokot (vagy fel kell tekerni a légáramot), mert nem elég intenzíven indul a hűtés. Fűtési szezonban pedig, amíg nem meleg a víz, teljesen mindegy, hogy van-e automata.
– az un. deréktámasz: használata csak rontja a test megtartását.

Összességében azért nem tartom olyan elhibázottnak a választást, mint ami az itt elmondottak arányai esetleg sugallnak. A kényelmi kérdések nyilván a vezető termetétől is függnek, ebből a szempontból én átlag feletti vagyok. De ha már betuszkoltam magam a kocsiba, a vezetés könnyű és biztonságos. A csomagtér probléma pedig viszonylagos, áthidalható. Tehát nem gondolkodom a kocsi lecserélésén. Ha a kocsi megbízhatónak és tartósnak fog bizonyulni, meg is leszek vele elégedve.

Hibalista

- Eddigi életében semmi nem romlott el.

Ide hordtam szervizbe

Chevrolet Wallis

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (4) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 16000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Astra Classic II. 1,4 Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Korea Lacetti 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)